Anketa:
Predstavenie: Tím Yamaha Factory Racing pre MotoGP 2013
ZdieľaťPridané: 18.03.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 4203 [Šport - MotoGP]
Yamaha Factory Racing z kráľovskej kategórie MotoGP predstaví svoje motocykle pre sezónu 2013 na začiatku posledných predsezónnych testov v Jereze.
Odhalenie je naplánované na 22. Marca o 15:00 hod.(SEČ). Predstavia sa aj jazdci a tento rok tím prichádza s naozaj elitným zložením. Úradujúci majster sveta Jorge Lorenzo a jeho tímový kolega, 9-násobný šampión pretekov Valentino Rossi. Otázkou však zostáva ako tím zvládne obrovskú konkurenciu medzi týmito dvoma jazdcami.
![]() |
Aj keď japonský výrobca vypustil do sveta video teaser dvoch náterov motocyklov, stále nie je možné rozoznať veľa detailov. Stroje budú pravdepodobne mať dve farebné kombinácie. Žltý motocykel pravdepodobne osedlá Rossi a červená MZ1 pripadne Lorenzovi.
Video: MotoGP 2013 YAMAHA FACTORY RACING trailer
Začiatok sezóny
Sezóna 2013 sľubuje veľa dobrých jazdcov a vzájomných súbojov. Kolotoč závodov sa začína 7. Apríla 2013 na okruhu v Katare.
Zdroj & Video: www.twowheelsblog.com
Pridané: 18.03.2013 Autor: Vlcko Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľká fotogaléria: Predstavenie tímu Yamaha Factory Racing MotoGP 2013 - Vlcko
- Rossi v roku 2004 v Yamahe - sita
- Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi - sita
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- Rossiho štvrtý triumf v rade - sita
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- VC Katalánska v triede MotoGP pre Capirossiho na Ducati - Awia
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
Ďalšie články tohto autora:
- KTM predstavila úplne nový dvojtaktný Freeride 250R a upravený Freeride 350
- Konečne ľahké cestné enduro - CCM GP-450 Adventure
- Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter
- Prestavba: Ducati Monster „Flat track“
- Prestavba: Esordio od Ruote Rugginose
- Predstavenie: Soltador Cruiser od úpravcu Hamann
- Veľká fotogaléria: Predstavenie tímu Yamaha Factory Racing MotoGP 2013
- Prestavba: Radical Ducati 7½ Sportiva
- Predstavenie: Ďalšie nové modely Harley-Davidson pre rok 2013
- Znovuzrodenie: Wakan Motorcycles sa vracia s novým menom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!