Anketa:
Yamaha TDM 850
ZdieľaťPridané: 28.05.2004 Autor: Alec
Čitatelia: 48637 [Vaše stroje - Moja motorka]
Predtým som nejazdil na žiadnej normálnej motorke a ani na javke som toho veľa nenajazdil. Ale nakoniec som sa rozhodol pre maličkú motorku, ktorá je dobrá na turistiku a sem tam aj na rýchlejšiu jazdu
![]() |
Maličká je konkrétne Yamaha TDM850 rok výroby 2001. Podla mňa je to ideálna motorka na turistiku. Ohromne veľa sa dá na ňu naložiť a v pohode to uvezie kamkoľvek. Dá sa na nej jazdiť rovnako dobre športovo aj keď RR to nieje a čo sa turistiky týka tak je to super. Pre začiatočníkov a hlavne tých čo na veľkej motorke nikdy nesedeli. AK SA VÁM PÁČI A KAŽDÝ VÁS ODHOVÁRA ŽE TO JE VEĽKÉ, ŤAŽKÉ, SILNÉ a tak ďalej a nahovárajú Vás na motorky typu SV a tak. TAK TOMU NEVERTE !!! Ja som začal s týmto. Cez zimu som to kúpil a v marci urobil vodičák na motorku a od apríla jazdil už mám cez 3000km a jednu 800km túru cez slovensko.
Teda motorka má silu je ťažká a hlavne veľká. Ale keď som to porovnal s SV a aj tak chcete TDM prechod z SV na TDM bude asi na figu pretože TDM je o inom. Ale odporúčam dobrých kamarátov, ktorý s vami na začiatku budu jazdiť a dajú Vám fakt neoceniteľné rady. Pretože keď ich nemáte tak na to zabudnite, že TDM existuje!!!. Prvá zákruta je vaša. Prvých 500km som odjazdil s nimi na TDM-ke striedavo vpredu alebo vzadu aby som videl ako sa chová keď ju má v ruke skúsený jazdec čo už má čo to odjazdené.
Posed:
Je absolútne pohodový-vzpriamený, ani po viac ako 400km na sedadle človek nemá pocit že mu idú vyskočiť všetky stavce z chrbtice ako napr CBR600F (aspoň mne).
Motor:
Motorka má ťah už od 1500 ot/min v pohode sa pohne z miesta stačí pomaly púšťať spojku. A na malé otočenie plynom vystrelí. Najlepšie ide v tých 4500-5500 ot/min vtedy sa aj dobre radi nahor. Motor nieje hlučný a má veľmi dobru spotrebu. Konkrétne táto má 5+-0,5 podľa štýlu jazdy.
Jazda so spolujazdcom:
Teda ten za vami sa má parádne, sedadlo je veľké a pohodlné takže ani po dlhšej ceste nie je taký hotový/á. Ak máte babu a chcete s ňou jazdiť turistiku tak táto motorka je preto ako stvorená.
Obratnosť:
No všetci čo budu odhovárať budú svorne tvrdiť že na mieste je to slon v porceláne a majú pravdu. Kým sa s tým človek otočí tak ostatný sú 3km ak nie viac pred vami. Ale ako náhle sa pohne tak je to veľmi obratný stroj. A v meste je to úplná pecka pretože ste nad všetkými. A to čo píšu o rozhľade z TDM tak je to pravda. Treba však dávať stále pozor že ťažisko je vyššie ako u iných strojov a ťahá ju k zemi. Chce to zvyk.
TDM850 je stroj ktorý buď milujete alebo proste ohrniete nosom čo to je.
Pridané: 28.05.2004 Autor: Alec Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha TDM 850 2001:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | TDM 850 |
Rok: | 2001 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 849 ccm |
Max. výkon: | 83.2 k (61.2 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 80 Nm / 6500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 89.5 x 67.5 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 149 mm |
Zdvih vzadu: | 144 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-ZR18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 198 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 210 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha TDM 850' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha TDM 850' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850 2001' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850' na www.google.com
Súvisiace články:
- YAMAHA TDM 850 - rumpel
- Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850 - Vidicon
- Yamaha TDM 850 Black lady - papaya
- Honda Shadow - Toto je moje delo! - madmax
- Každý musíme nejako začať... - Vadim
- Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi - lure
- Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax. - kaktus02
- Honda VFR 750 F - large
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!