Anketa:
BMW R 1200 GS 2013 - kráľ zomrel, nech žije kráľ 3/3
ZdieľaťPridané: 23.05.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 37339 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Feri Zubal - zeON:
V Motoshope Žubor vedia ako má vyzerať poriadny demo bike. Preto nedočkavo sadám na nové GéeSo s bohatou výbavou. Elektronicky nastaviteľný podvozok, GPS navigácia, sada kufrov, prídavné svetlá, padáky... dokonca aj výfuk Akrapovič vyvolávajúci poriadnu zvukovú kulisu aj s decibel killermi. Na tejto motorke mi stačilo 5 minút a už som ju chcel. Označte ma kľudne za zaujatého vrtuľkára, no v BMW opäť postavili kráľa segmentu cestovných endúr.
Po dlhšom zvezení však bola paradoxne doplnková výbava tým, čo mi na tejto motorke vadilo azda najviac. Klamal by som, ak by som povedal, že by som nové GSo v garáži odmietol. Ale chcem ho v sérii, s ničím iným než s ABSkom.
Môže za to ten presne vyvážený pomer medzi pohodlným asfaltovým cestovateľom a odolným off-road turistom. Áno, vadil mi postoj v stúpačkách, ale to by sa vyriešilo zdvihnutím rajdov. Vyhodil by som aj smiešne plastové kryty rukovätí, postaral sa o zvýšenú ochranu chladičov a spodku motora. Samozrejme by som si priplatil za vypletané kolesá a tu niekde by som s úpravami skončil.
Plne vybavené GéeSo je podľa mňa až príliš asfaltovo zamerané. Elektronicky nastaviteľný podvozok v kombinácii s režimami jazdy si zaslúži veľké plus za to, že jeho režimy poskytovali citeľné zmeny správania sa motorky. Všetko však v medziach maximálnej bezpečnosti a komfortu. Fakt by som sem pridal nejaký režim extra sport, ktorý by dovolil vychutnať si ešte ostrejšiu jazdu na ceste.
Úlohu turistu nové BMW R1200GS zvláda na jednotku. Pohodlný posed v kombinácii s perfektne pracujúcim čelným štítom je vecou na ktorú sa rýchlo zvyká. Čelný štít svoju prácu odvádza dokonale, nepreháňam. V Nemecku by ste tak mohli legálne cestovať diaľnicami aj 200-vkou a... proste nič, žiadne turbulencie, nepríjemný nápor vetra atď. A kto sa nechá rád trošku ofúknuť iba ľahko, aj za jazdy, ľavačkou pootočí nastavovacím krúžkom (nevidím, žiaden problém v tom, že je krúžok vpravo, skôr naopak, ľavačke nezavadzia spätné zrkadlo). Zároveň poteší aj spotreba. Neturistická, rozumej asi tá najväčšia aká sa s touto motorkou dá spraviť, dosiahla hodnotu 6.4l/100km. Jazdiť za papierových 4.1 je fakt reálne, pokiaľ je reálne udržať v medziach svoju pravačku.
Sklamaním pre mňa bolo chovanie motorky mimo spevnených ciest. Nie žeby to bolo vyslovene zlé, ale opäť až príliš komfortné a turistické. Režim Enduro dovolí pustiť koleso aj do väčších driftov, ABSko funguje perfektne, no motorka bola taká nejaká gumená. Pri ťahaní za plyn som sa necítil isto, nevedel som, čo sa deje pod kolesami, GéeSo sa príliš húpalo po prejdení každej nerovnosti. Kto vie, čo by sa dialo v režime Enduro Pro, no inštrumenty k jeho prepnutiu som k dispozícii nemal. Správanie motorky v režime Enduro je teda uspôsobené k pohodlnému jazdeniu mimo asfaltiek aj s plne nabalenou motorkou. Pri tomto pohľade na vec opäť nie je čo unterwassermanovi vytknúť, len ja by som tento režim nazval Enduro Travel.
Až neskôr a na inej motorke som pochopil prečo nie je režim Enduro Pro možné jednoducho prepnúť na riadidlách. Tentokrát na motorke so zdvihnutými riadidlami a obutými TKC-čkami. Rozbitá šotolina, poriadne ostrá reakcia na otočenie plynom, motorka skacká, predok sa driape preč od zeme, mám stále rozkmitané riadidlá... a tak dokola pokračovala nekonečná zábava. Je to návykové, avšak postoj v sérii kritizovaný je so zdvihnutými riadidlami presne tak akurát, ale čo z toho keď páčka zadnej brzdy je tak hlúpo tvarovaná, že na ňu v stúpačkách nemám šancu zatlačiť? Vypnuté ABS a všetko ostatné dáva teraz motorkovaniu ten správny "fíling", lenže znova to ale. Podvozok, akokoľvek dobrý na asfaltke, na rozbitej šotoline pri ostrej jazde proste nestíha, bojím sa rozbiť mašinu aj seba, spomaľujem a pod zadkom mám opäť toho brutálneho turistu ktorý elegantne žerie čo dostane pod kolesá.
To najlepšie nakoniec, motor. Tak ako vývoj boxerov v BMW prechádza čas od času väčším skokom, tak taký skok nastal aj teraz. Vynútilo si to síce nutné chladenie kvapalinou ale výsledný efekt stojí za to. Už to nie je lenivý ťažkopádny boxer rozdávajúci silné rany od podlahy, ale svižný športovec, ktorý však na svojej sile nič nestratil. Nový motor ťahá tiež odspodu, ani pásmo pod 3.000 ot./min. mu nie je cudzie, ale ľahkosť s akou sa nechá vytočiť ma doslova prekvapila. Čo som nečakal a zároveň ma to potešilo, sú zvuky idúce z motora. Skrátka je to eRko od BMW, stále z veľkej časti chladené vzduchom.
PS: Nové BMW R1200GS by si zaslúžilo aj zmenu názvu.
Plusy a mínusy
Motor, opäť skvelo vyvážené on/off-road vlastnosti, ochrana proti vetru, citeľné zmeny nastavenia podvozku, spotreba, posed, dynamika jazdy na asfalte | Zraniteľnosť niektorých častí motorky (je to plasťák), vypletané kolesá za príplatok, chcelo by to off-roadovejšie nastavenie podvozku |
Konkurencia
Porovnať GS-o s konkurenciou, ktorá je neskutočne široká je naozaj ťažký oriešok. V tejto kubatúre je to viac bikov, z ktorých časť je zameraná na cestu aj do terénu a druhá časť sa netají iba tými onroad ambíciami. Začnem nedávno testovanou KTM 1190 Adventure, ktorá má športový potenciál v 150-koňovom motore, ktorý si ale pýta otáčky. Ako jediná v segmente je verná reťazi a je najľahšia a najvýkonnejšia. Rovnako ako jediná je dostupná v eR-kvom prevedení s enduráckymi kolesami a zameraním do terénu. Honda Crosstourer GS-u výborne konkuruje hlavne motorom. V4 má charakter aj fun faktor a výkon oproti GS-u len málo vyšší. Crosstourer stráca mierne udávanou hmotnosťou ale ako jediný bike v aktuálnej ponuke má voľbu automatickej dvojspojkovej prevodovky.
Yamaha má nasadenú XT1200Z Super Ténéré Jej dvojvalec už aktuálne trochu zaostáva za konkurenciou výkonom a aj hmotnosťou a naopak trochu vytŕča cenou. Komu by boli dva valce málo a štyri zas veľa, pre toho je tu Triumph Tiger Explorer 1200 Výkon trojvalca je slušný, poteší tempomat v sérii či dlhý servisný interval až 16 000km. Moto Guzzi Stelvio je už posledným mohykánom s čisto vzduchom chladeným motorom v segmente, zaujme charakterom, veľkou nádržou a možno aj cenou.
Okrem týchto bikov tu máme ešte vyslovene cestne alebo skôr športovo zamerané biky na 17-palcových kolesách, pre tých, ktorý jazda v teréne neláka. Od nadupanej Multistrady, cez nový Caponord až po objemom menšie, ale nie menej výkonné biky ako Kawasaki Versys 1000 a Triumph Tiger Sport 1050. Nuž vyberie si každý.
Záver
Kráľ zomrel, nech žije kráľ! Takto by som to celé zhrnul. Po predstavení nového vodníka som bol skeptikom, po zvezení som ale rád, že revolúcia nezbúrala za sebou všetky mosty. Boxer je stále boxerom so všetkým, čo k tomu patrí a čo sa dalo, to vylepšili. To že všetko je za príplatok sa dá dať do mínusov a na druhej strane aj do plusov, lebo nové GS môžete mať "holé" len s ABS za 13 950 EUR. Ale kto chce môže ho vybaviť elektronikou a novými systémami, ktoré nielen zvyšujú bezpečnosť, ale posúvajú aj jazdné limity... Tak nech sa páči.
Plusy, mínusy
motor – fajnový záťah a točivosť, pohodlie – posed, sedlo, možnosti nastavenia, účinný plexištít + ľahkosť nastavenia, ľahká voľba režimov, Dynamic ESA, zachované offroad schopnosti, režim Enduro Pro, stále priaznivá hmotnosť, dobrá cena základného modelu (iba ABS vo výbave) | necitlivý ovládač smeroviek, všetko za príplatok, nemá odkladací priestor na drobnosti, nezakryté telo štartéra, vypletané kolesá za príplatok |
Videá:
Video: BMW R1200 GS 2013 - prvé zvezenie onroad
Video: BMW R1200 GS 2013 - prvé zvezenie offroad
Oficiálne videá BMW:
Video: Zdokonalenie ikony - Nové BMW R 1200 GS 2013
Video: Vizualizácia konštrukcie nového motora BMW R 1200 GS 2013 - vodou chladený boxer
Video: Ako sa rodí nové BMW R 1200 GS
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW R 1200 GS 2013:
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5.4 l/100km |
Objem nádrže | 20 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 277 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2000 ot. (5. r.s.) / 3200 ot. / 4600 ot. |
Cena motorky | 13 950,- EUR |
Cena testovanej motorky | 17 258,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
KOMFORT PAKET: Vyhrievné rukoväte, Kontrola tlaku v pneu, Chrániče rúk, Biele smerovky LED, Držiaky kufrov | 655 EUR |
DYNAMIC PAKET 2: ASC a jazdné režimy, Dynamic ESA, LED svetomet, Denné svietenie, palubný počítač Pro, Navigácia | 2037 EUR |
Tempomat | 318 EUR |
Alarm | 212 EUR |
Vypletané kolesá | 373 EUR |
Príplatok ABS | v sérii |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Banská Bystrica – Motoshop Žubor. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | KTM | Honda | Yamaha |
Model: | R 1200 GS | 1190 Adventure | Crosstourer | XT1200Z Super Ténéré |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | V4 76° (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1195 ccm | 1237 ccm | 1199 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. | 129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot. | 110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 125 Nm / ot. | 126 Nm / 6000 ot. | 114.1 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12:1 | 11.0 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 105 x 69 mm | 81 x 60mm | 98 x 79.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm | 190 mm | |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 190 mm | 190 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 | 120/70-19 | 110/80-R19 | 110/80 19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 268 mm | 276 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 170/60-17 | 150/70-R17 | 150/70 17M/C 69V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 230 kg | 275 kg | 261 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 860 mm | 850 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1507 mm | 1560 mm | 1595 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2285 mm | 2250 mm | |
Šírka: | 953 mm | 915 mm | 980 mm | |
Výška: | 1450 mm | 1335 mm | 1440 mm | |
Svetlá výška: | 220 mm | 180 mm | 205 mm | |
Objem nádrže: | 20 l | 23 l | 21.5 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.6 l/100km | 6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 308 km | cca 268 km | |
Servisný interval: | 10 000km | 15 000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | nie | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | za príplatok LED smerovky | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | ABS v sérii. Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom Cena 05/2013: 13950.- EUR | V sérii: C-ABS, MTC (Motorcycle Traction Control), Multi-function prístrojovka, denné svietenie, LED smerovky, vypletané kolesá, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí. Servisný interval 15 000 km Cena 05/2013 14950,-EUR | V sérii ABS, TCS, Anti-hop spojka (manuálna prevodovka) Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCT Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test) Cena 05/2013: 13 390,- EUR | V sérii: Kombinovaný brzdový systém s ABS, YCC-T, kontrola trakcie, vypletané kolesá Cena 05/2013: 14 490,- EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Triumph | Moto Guzzi | Ducati |
Model: | R 1200 GS | Tiger 1200 Explorer | Stelvio 1200 8V | Multistrada 1200 |
Rok: | 2013 | 2012 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | L-kový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1215 ccm | 1151 ccm | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 137.4 k (101.0 kW) / 9000 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 7250 ot. | 150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 121 Nm / 6400 ot. | 113 Nm / 5800 ot. | 118.7 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 11 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 85 x 1.4 | 95 x 81.2 mm | 106x67.9mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm | 170 mm | |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 194 mm | 170 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 305 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 | 110/80 R19 | 110/80 R19 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 282 mm | 282 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 150/70 R17 | 150/70 R17 | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | 196 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 259 kg | 257 kg | 224 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 837 mm | 820 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1507 mm | 1530 mm | 1550 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2248 mm | 2250 mm | |
Šírka: | 953 mm | 962 mm | 920 mm | |
Výška: | 1450 mm | 1410 mm | 1430 mm | |
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 32 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 6.1 l/100km | 6.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 245 km | cca 393 km | |
Servisný interval: | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | za príplatok | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | za príplatok | |||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | za príplatok LED smerovky | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | ABS v sérii. Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom Cena 05/2013: 13950.- EUR | Trakčná kontrola (3 režimy), ABS (vypínateľné), Tempomat v sérii servisný interval až 16 000 km (alebo jeden rok) Cena 05/2012: 13 360,00 € | Kolesá z ľahkých zliatin V sérii: ABS, ATC traction control Cena 10/2011: 12 800 EUR | Cena: 02/2013 15 900 EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Aprilia | Kawasaki | Triumph |
Model: | R 1200 GS | Caponord 1200 | Versys 1000 | Tiger Sport 1050 |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1197 ccm | 1043 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot. | 118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 116 Nm / 6500 ot. | 102 Nm / 7700 ot. | 104 Nm / 4300 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12 : 1 | 10.3 :1 | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 106 x 67.8 | 77 x 56 mm | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 167 mm | 150 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 240 mm | 250 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 190/55-17 | 180/55ZR17M/C | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 239 kg | 235 kg | |
Výška sedla: | 850 mm | 840 mm | 845 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1507 mm | 1565 mm | 1520 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2240 mm | 2235 mm | 2150 mm |
Šírka: | 953 mm | 900 mm | 835 mm | |
Výška: | 1450 mm | 1456 mm | 1405 mm | 1310 mm |
Svetlá výška: | 155 mm | |||
Objem nádrže: | 20 l | 24 l | 21 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.2 l/100km | 5.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 302 km | cca 283 km | |
Servisný interval: | 10 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | za príplatok LED smerovky | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | ABS v sérii. Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom Cena 05/2013: 13950.- EUR | Cena 08/2013: 14.890,- EUR | V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp Cena 02/2013: 11 995,- EUR | ABS v sérii Cena: 02/2013 11 440 EUR |
Pridané: 23.05.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora