Anketa:
Super ponuka dňa Yamaha FZ 8 Fazer za super cenu v Yamahe BB
ZdieľaťPridané: 20.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12691 [Bleskovky - PR bleskovka]
Pozdáva sa ti fajnový naháč Yamaha FZ 8 Fazer? Tak by si si nemal nechať ujsť túto ponuku v Yamahe v Baskej Bystrici.
![]() |
V Yamahe majú jeden kúsok za naozaj skvelú cenu. Yamaha FZ 8 Fazer, ročník 2011, je to nový stroj a môže byť tvoj za 7090 €.
Viac informácii hľadaj na www.yamahabb.sk
![]() |
Pridané: 20.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha FZ8 Fazer 2011:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | FZ8 Fazer |
Rok: | 2011 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | štvorvalec (4T) |
Objem: | 779 ccm |
Max. výkon: | 106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 82 Nm / 8000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 68 x 53.6 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (5V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR1 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR1 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 215 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1460 mm |
Dĺžka: | 2140 mm |
Šírka: | 770 mm |
Výška: | 1225 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha FZ8 Fazer' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha FZ8 Fazer' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha FZ8 Fazer 2011' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha FZ8 Fazer' na www.google.com
Súvisiace články:
- Jesenné upratovanie v Motoshop Žubor - Redakcia
- Jesenný výpredaj 2016 v Motoshope Žubor - Redakcia
- POZOR: Veľký výpredaj skladových zásob zo zľavami až do 80% v Motoshop Žubor - Redakcia
- Veľký predvianočný výpredaj až do 80% + vyhraj bicykel v Motoshope Žubor - Redakcia
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 % - Redakcia
- Výpredaj Dainese - zľavy až 40% - Redakcia
- Jesenný výpredaj Lazer a Held v Prešovskej Yamahe - Najvhodnejší čas na kúpu kvalitného výrobku za akčnú cenu - Redakcia
- Motoshop Žubor - výpredaj oblečenia Dainese v Banskej Bystrici aj v Košiciach - Redakcia
- Výpredaj akciových a predvádzacích motocyklov v Styxe pred sezónou 2015 - Redakcia
- V Moteame práve začínajú Vianočné akcie! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!