Anketa:
Príslušenstvo HORNIG pre motocykle BMW už aj na Slovensku
ZdieľaťPridané: 26.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5253 [Bleskovky - PR bleskovka]
Firma Motoraptor s.r.o., si dovoľuje oznámiť všetkým namysleným majiteľom motocyklov BMW, že dnešným dňom sa stala oficiálnym importérom produktov firmy Hornig. Filozofia firmy Hornig je špecializácia výhradne na značku BMW.
![]() |
Online katalóg produktov Hornig nájdete tu. Nájdite si svoje pyšné BMW a tovar, o ktorý máte záujem. V každej karte sa nachádza číslo tovaru "Artikel-Nr" (napr. Artikel-Nr.: 3-726-00).
Celý tento kód skopírujte do objednávky a pošlite emailom na info@motoraptor.sk
![]() |
V ponuke sú aj univerzálne doplnky ako kufre, kapsy, navigácie, komunikačné sady atď., ktoré sa dajú použiť aj na motorky bez pravoverného modrobieleho loga. Pripravili sme si pre vás uvádzacie zľavy podľa priloženého cenníka až do výšky 10%. Platnosť uvádzacích zliav je do 31.7.2013. V prípade že na stránke Hornig nájdete inú cenu ako je v priloženom cenníku tak vždy platí tá nižšia. Nezabudnite, že pri objednávke nad 100€ poštovné za kuriéra neúčtujeme.
p.s. „namyslení majitelia BMW“ , „pyšné BMW“, „pravoverné BMW logo“ sú prvoplánové slovné zvraty, ktoré majú slúžiť na upútanie pozornosti a nemajú nič spoločné so zmýšľaním autora tohto PR článkuPridané: 26.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- ktm-racing.sk - Nový e-shop zameraný výhradne na náhradné diely a doplnky na motocykle značky KTM - Redakcia
- Spoločník do extrémov – BMW F800 GS 2013 s expedičným vybavením Touratech - Redakcia
- BMWmotoparts.cz - to najlepšie pre Tvojho bavoráka - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!