Anketa:
Suzuki Burgman 650 2013 - Kráľ má nové šaty 2/2
ZdieľaťPridané: 02.09.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 20978 [Testy a predstavenia - Test]
S Burgmanom na kraj sveta (po asfalte)
Suzuki Burgman 650 |
Ak som ho pochopil správne, najväčšia prednosť Burgmana je pohodlná až luxusná turistika. Začnime pri úložnom priestore, ktorý je sám o sebe značný a pri dovybavení kufrom resp. ďalšou batožinou napr. na zadné sedlo sa dá pobaliť aj na dlhú dovolenku. Posed je pohodlie samo o sebe, či už máte pri ostrej jazde alebo v meste nohy kolmo dolu, alebo pri dlhej štreke fajnovo natiahnuté čoprácky dopredu, s rukami ležérne na rajdách. Oporu vám robí zospodu polohovateľná opierka (rozpätie 5cm). Spolujazkyna na tom nie je o nič horšie – takisto má k dispozícii svoje kresielko, veľké nášlapy na nohy a pri verzii Executive ešte aj opierku chrbta. Tu som zaznamenal malú sťažnosť od kamošky a síce na rozdiel od motorky, je medzi jazdcom a spolujazdcom veľký priestor, takže sa ma nevedela chytiť a pripadala si ako batožina. Môže sa síce chytiť madiel, ale lepšie by to už asi bolo s opierkou z Executive verzie. Takisto rozloženie váhy viac na zadok neprospelo jazdným vlastnostiam a svetlá potom v noci osvetľovali oproti idúcich vyblikávačov. Keď už som spomenul svetlá, tie sú priam výborné. Diaľkové osvetlí cestu takmer ako auto s xenónmi. Ďalším ukazovateľom turistických schopností je ochrana pred vetrom a dažďom. Už samotná rozmerná kapotáž jazdca príkladne izoluje od poveternostných vplyvov a potom tu je ešte elektronicky nastaviteľné plexi (pravé strana riadidla). To odráža vietor a prípadný dážď taktiež dobre, ale pri mojej výške 183cm mi ešte stále fúkalo na prilbu. Nič vážne, ale pri takto serióznom turistovi mohlo byť ešte o kúsok vyššie.
Turistická mašina nesmie príliš papkať a Burgman pri turistike veľa nezbaští. Dá sa aj za 4,5 litra, ale keď viac ťaháte, alebo jazdíte v meste, je to určite nad 5. Mne vyšiel priemer 4,8-5. Teoretický dojazd pri 15L nádrži by mohol byť skoro 300km, ja som však tankovával po cca 220 – pre istotu. Dnes už pomaly bežná eko výbava je aj zelený ECO indikátor, ktorý sa na displeji rozsvieti, keď sa jazdí s rozumom. Tankuje sa pri kufri na ľavo a nádržka sa otvára výklopným krytom – tak ako u áut. Samotný uzáver je bez pántu – škoda.
Suzuki Burgman 650 |
Ale nebudem len chváliť, niektoré veci by som si vedel predstaviť aj lepšie vyriešené. Napríklad a hlavne, chýbajúci tempomat. Viem, že pri skútroch to nie je bežná vec, ale Burgimu by sa hodil. Pri stroji s takýmto potenciálom a s takouto cenovkou mal byť. Hlavne keď som sa presúval dlhšími štrekami alebo diaľnicou mi chýbal. Taktiež by som nepohrdol aj nejakou muzikou, ktorá by jeho lukrativitu a majestátnosť iba podčiarkla. Kebyže nepoznám predošlý model (aj keď iba v teoretickej rovine), tak by sa mi zdal takmer dokonalý. Ibaže poznám a mám pocit že po desiatich rokoch by si tento kráľ skútrov zaslúžil trochu viac inovácii a väčšie dizajnové zmeny. Ale zas je pravda načo meniť niečo, čo je dobré, hmmm.
Kráľ v ohrození
Desať rokov je v tomto konkurenčnom svete dlhá doba a tak sa stalo že aj ostatné značky objavili potenciál maxi skútrov. Priamy rival z Japonska – Honda SW - T600 má nižšiu cenu (7.990,-EUR; 7.590,-EUR akciová cena), ale aj o palec menšie kolesá, nižšiu váhu aj výkon. Konkurenciu tvorí aj TMax od Yamahy, aj keď je viac športovo zameraný a s ABS drahší (10.990,-EUR). Má však obe kola 15ky, športovejší prejav a sviežejší dizajn. Taktiež nedosahuje papierových výkonov Burgiho. Rohy vystrkuje aj bielo-modrá vrtuľa s svojim luxusným a výkonným maxáčom C 650 GT. Má taktiež 15ky, moderný dravý dizajn, množstvo nových technológii, ale nechá si za to zaplatiť (11.150,-EUR). Talianska Gilera ponúka dizajnovo podarený Nexus 500 (6.200,-EUR), alebo rovno 800 (10.000,-EUR), čo je momentálne top medzi skútrami čo sa výkonu a objemu týka. A na záver taiwanský koráb Kymco Myroad 700i ABS, ktorý je vďaka väčšiemu objemu málo výkonnejší a má elektronicky nastaviteľný podvozok (!) Cena je 8 999,-EUR. Konkurenciou by sa dala označiť aj Honda Integra - motorko - skútrový hybrid na veľkých 17" kolesách s motocyklovým podvozkom. Jazdné vlastnosti má bližšie k motorke a stojí 8 390,-EUR.
Suzuki Burgman 650 |
Resumé
Suzuki Burgman ma ako skúter oslovil. Jeho majestátnosť mi imponuje, jazdné vlastnosti sú na skúter nadpriemerné a pohodlie, ktoré na väčšine motoriek a skútrov nezažijete, je návykové. Cenovka 9.490 Eur mu zrejme nezaručí masové predaje, ale na druhej strane mu garantuje určitú exkluzivitu. Potenciálni zákazníci môžu byť zrelí, dobre situovaní páni a dámy, ktorí si potrpia na luxus a prestíž, ale taktiež chcú praktické vozidlo do mesta, vyvetrať si hlavu cez víkend, alebo sa zbaliť a vycestovať k moru a je jedno ku ktorému, pokiaľ k nemu vedie asfaltka. Uvidí sa, ako zareagujú súčasní majitelia staršej verzie, ako aj možní kupci na túto novú – “fejsliftovanú“ verziu, pretože si myslím, že aj keď je to skvelá mašina, kríza – nekríza ale Burgman mohol ísť po desiatich rokoch ešte o kúsoček ďalej.
Plusy, mínusy
komfort, dizajn, výkon, prestíž, elektronické plexi aj späťáky | mohol byť tempomat a rádio, cena, nízko položený hlavný stojan, pánt uzáveru nádrže, servisný interval 6000km |
Video: Suzuki Burgman 650 Executive 2013
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki Burgman 650 ABS:
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 4.8 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 15 l (XX l rez.) |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2500 ot. / 4800 ot. / XXX ot. |
Cena motorky | 9990,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 56,46 EUR |
Kufor topcase | 153,74 EUR |
Príplatok ABS | v serii |
Kryt rukoväte | 22,14 EUR |
Verzia Executive (vyhrievané rukoväte, sedadlo jazdca a spolujazdca + opierka.) |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 40,69 EUR |
Spätné zrkadlo | 97,57 EUR |
Smerovka | 27,53 EUR |
Svetlomet | 254,67 EUR |
ceny sú bez DPH |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Filip Kalka - masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – SUZUKI Slovensko, o.z. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Honda | Yamaha | BMW |
Model: | AN 650 Burgman | SW-T 600 | T-Max 500 | C650 GT |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 638 ccm | 582.2 ccm | 530 ccm | 647 ccm |
Max. výkon: | 56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot. | 51.3 k (37.7 kW) / 7500 ot. | 46.5 k (34.2 kW) / 6750 ot. | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 5000 ot. | 55 Nm / 6000 ot. | 52.3 Nm / 5250 ot. | 66 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,2 : 1 | 10.2:1 | 10.9:1 | 11.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 75,5 x 71,3 | 72 x 71.5 mm | 68 x 73 | 79 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | remeň | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 105 mm | 120 mm | 115 mm | |
Zdvih vzadu: | 115 mm | 116 mm | 115 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 276 mm | 267 mm | 270 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70R15 | 120/80-14 | 120/70 R15 | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 282 mm | 270 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60R14 | 150/70-13 | 160/60 R15 | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 250 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 277 kg | 217 kg | 261 kg | |
Výška sedla: | 750 mm | 740 mm | 800 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1600 mm | 1580 mm | 1591 mm |
Dĺžka: | 2270 mm | 2285 mm | 2200 mm | 2218 mm |
Šírka: | 810 mm | 770 mm | 775 mm | 877 mm |
Výška: | 1430 mm | 1430 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 120 mm | 135 mm | 125 mm | |
Objem nádrže: | 15 l | 16 l | 15 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | 175 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.5 s | |||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 4.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 272 km | cca 266 km | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 08/2013: 9999,-EUR | ABS v sérii Cena 08/2012: 7990 EUR | Cena 08/2013: 10.990,-EUR | Cena 08/2013: 11.150,-EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Gilera | Gilera | Kymco | Honda |
Model: | Nexus 500i.e. | GP 800 | MyRoad 700i | Integra 700 |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | dvojvalec (2T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 460 ccm | 839 ccm | 699.5 ccm | 670 ccm |
Max. výkon: | 39.4 k (29.0 kW) / 7500 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 7750 ot. | 59.2 k (43.5 kW) / 7250 ot. | 51.8 k (38.1 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 42 Nm / 5500 ot. | 71 Nm / 4500 ot. | 62.72 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 9,9 : 1 | 10,5:1 | 10.7: 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92.0 x 69.0 mm | 88.0 x 69.0 | 76.9 x 75.3 | 73 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | variátor | variátor | automatická | automatická 6 stupňová dvojspojková |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | variátor | reťaz |
Zdvih vpredu: | 122 mm | 108 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 133 mm | 96 mm | 120 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 300 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-15 | 120/70-16 | 120/70 R15 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 280 mm | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60-14 | 160/60-15 | 160/60 R14 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 235 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 248 kg | 281 kg | 238 kg |
Výška sedla: | 795 mm | 780 mm | 790 mm | |
Rázvor: | 1530 mm | 1.585 mm | 1623 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2120 mm | 2.23 mm | 2195 mm | |
Šírka: | 780 mm | 790 mm | 790 mm | |
Výška: | 1440 mm | |||
Svetlá výška: | 135 mm | |||
Objem nádrže: | 15 l | 16 l | 15.2 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 187.2 km/h | 170 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.579 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 10/2011: 6300 EUR | Cena 08/2013: 10.000,-EUR | Cena 08/2013: 8999,-EUR | ABS/CBS v základe Cena 08/2011: 8190.- EUR |
Pridané: 02.09.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- ... zobraz všetky články od tohto autora