Anketa:
Aprilia Tuono V4 R APRC ABS
ZdieľaťPridané: 26.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4924 [Novinky - Predstavujeme]
Väčší výkon a pohodlnejšie nastavenie pre jazdu na cestách. Tak takto v skratke popisuje Aprilia inovované Tuono V4 R APRC ABS.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Účelom bolo priniesť o čosi pohodlnejší motocykel bez toho aby boli obetované rýdzo športové črty tohto výkonného naháča. Nové Tuono V4 R APRC ABS preto dostalo nové plne nastaviteľné odpruženie značky Sachs a komfortnejšie sedadlo. Tlmiče majú základné nastavenie prispôsobené pre pohodlnejšiu jazdu na bežnej cestnej komunikácii avšak keďže sú plne nastaviteľné, tak každý majiteľ tejto rakety na dvoch kolesách si podvozok bude môcť prispôsobiť podľa svojich požiadaviek. Predná 43 mm vidlica Sachs je typu "one by one" čo znamená, že nastavenie, odskoku a kompresie je rozdelené do pravej a ľavej časti vidlice. Na zadnom tlmiči je možné hydraulicky nastaviť odskok a kompresiu, zatiaľ čo nastavenie predpätia pružiny si bude vyžadovať použitie kľúčov.
Inovované Tuono má aj mierne pozmenenú ergonómiu. Zmenilo sa už spomenuté sedadlo, inak tvarované sú bočné časti motorky, aby mohol jazdec lepšie splynúť s motorkou. Nová je aj nádrž, ktorej objem je teraz 18.5 litra.
Čo zaujme asi najviac je nárast výkonu. Aprilia Tuono V4 R APRC ABS disponuje výkonom 170 koní pri 11.500 ot./min. a maximálnym krútiacim momentom 111.5 Nm pri 9.500 ot./min. To všetko vďaka zníženiu vnútorného trenia, novému odvetraniu kľukovej skrine, novému výfukovému systému a úprave elektroniky.
Elektronika na Aprilii Tuono V4 R APRC ABS je kapitolou sama o sebe. Systém APRC (Aprilia Performance Ride Control) sa stará takpovediac o bezpečné zvládanie celej mašiny. Integruje v sebe kontrolu trakcie (nastaviteľná v ôsmich stupňoch), kontrolu dvíhania na zadné koleso (nastaviteľná v troch stupňoch), lounch control (nastaviteľná v troch stupňoch) a quick shifter. Elektronika má na starosti aj nastavenie palivových máp. K dispozícii sú tri, rovnaké ako na predošlom Tuone, teda: Track, Sport a Road. Systém ABS je od značky Bosch, konkrétne model 9MP, ktorý celý váži iba 2 kilogramy. ABS má pod kontrolou aj dvíhanie zadného kolesa pri brzdení RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) a je nastaviteľné v troch režimoch: Track, Sport a Rain. O samotné brzdenie sa vpredu starajú štvorpiestikové radiálne montované monobloky od Bremba s 320 mm kotúčmi.
Pridané: 26.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Intermot 2016: Aprilia, Moto Guzzi a Vespa - nové Tuono 125, Audace Carbon a Vespa GTS - Awia
- Novinky2015: Suzuki GSX-S1000 - Cestný agresor od Suzuki - zeON
- Aprilia faceliftuje Tuono, rozdiel medzi základom a Factory je prekvapivý - Herghott
- Aprília odhaľuje ľahké agresívne ladené Tuono 660 2021 - Awia
- Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021) - Herghott
- Aprilia. Tuono. V4. Factory. Nech sa páči! - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora