Anketa:
Česká Jawa oživuje triapolu - JAWA 350 Retro
ZdieľaťPridané: 17.09.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 29574 [Bleskovky - Novinky]
JAWA Moto spol. s r. o. včera na svojich fb stránkach zverejnila fotografiu JAWA 350 Retro s krátkym popisom.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Vážení fanoušci, s potěšením Vám představujeme nový typ motocyklu JAWA 350 Retro, založeném na legendárním modelu JAWA 350/640. Motocykl je vyráběn přímo v Týnci nad Sázavou a my doufáme, že tímto modelem alespoň částečně uspokojíme vaši poptávku po klasicky "střižených" motocyklech JAWA. Na obrázku je první kus, který byl vyroben pro zákazníka z Anglie, "Evropské" provedení bude mít mimo jiné i klasické přístroje. Pokud se Vám tento model líbí, budeme rádi, pokud tento příspěvek budete sdílet a budeme se těšit na vaše objednávky Pro více informací kontaktujte prodej motocyklů na emailu prodej@jawa.eu. Vaše JAWA Moto spol. s r. o.
![]() |
Oficiálna stránka výrobcu www.jawa.eu o novom modeli zatiaľ "mlčí".
Zdroj: www.facebook.com/JAWA.EU
Pridané: 17.09.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Kawasaki W800 Special Edition 2014 - retro ako sa patrí - matox
- Suzuki TU250X 2015 - retro naháč s malým motorom - zeON
- Predstavujeme koženú retro bundu 4SR Rebel II - Midnight Black - Awia
- Prvý test - Honda CB1100 2013 - v sedle modernej “Seven Fifty” vo Valencii - Awia
- Ako jediní na Slovensku sme vyskúšali Jawu 660 Vintage 2017 - Awia
- EICMA 2021: Royal Enfiled vracia Classic 350 v novej podobe a koncept SG650 - Awia
- Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm - Awia
- Yamaha XV950 a XV950R - Sport Heritage - zeON
- Test klasiky najklasickejšej - Moto Guzzi V7 Stone (2021) - Herghott
- Ogar 350 2T aj ako športové náradie v dlhodobom teste na 6000 km - gilbert
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!