Anketa:
BMW R1200GS Adventure 2014
ZdieľaťPridané: 29.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10340 [Bleskovky - Novinky]
Ako sa dalo čakávať BMW, po príchode čiastočne kvapalinou chladeného modelu BMW R1200GS, prinesie na trh aj verziu Adventure. Väčšia nádrž, padacie rámy a vyšší čelný štít, tak to sú "doplnky" pretvárajúce model R1200GS na motocykel s prívlastkom Adventure.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
![]() |
Fotografie nového BMW R1200GS Adventure s kvapalinou chladeným motorom boxer priniesol magazín Australian Motorcycle News. Na fotografiách vidieť zrejme sériovú podobu nového BMW R1200GS Adventure. Oproti "obyčajnému" GéeSu má Adventure väčšiu nádrž obklopenú padacími rámami, ktoré chránia aj samotný motor a ukryté chladiče. Adventure stojí na vypletaných kolesách, má väčší čelný štít a rozšírený je aj zobák. Iná je aj zadná nosná platňa. Či sa zmien dočká aj prevodovka a či bude mať aj podvozok vyššie zdvihy ako to na verziách Adventure býva, tak na to si budeme musieť počkať do oficiálneho predstavenia novinky.
![]() |
![]() |
![]() |
Foto: www.motoring.ninemsn.com
Pridané: 29.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- BMW R1200GS Adventure 2014 oficiálne predstavené - zeON
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Touratech - Awia
- BMW R1200GS Adventure 2015 zachytené na ostrove Elba - zeON
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- Aprílový žart: BMW predstavuje R 1200 GS xDrive Hybrid - prvú sériovú motorku s pohonom oboch kolies - Redakcia
- Vynovená Yamaha Super Ténéré 2014 dostupná aj s elektronicky ovládaným podvozkom - zeON
- BMW zvoláva všetky R 1200 GS od roku 2013 - Redakcia
- BMW K1600GT Sport a zmeny vo farbách motocyklov BMW pre rok 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!