Anketa:
Suzuki GSX 750 INAZUMA
ZdieľaťPridané: 02.08.2004 Autor: pablo
Čitatelia: 30268 [Vaše stroje - Moja motorka]
Dream comes true ....
Už dávno som sníval o motorkách. Najprv sa mi páčili superšporty, hlavne CBR 600, neskôr som čím ďalej tým viac obdivoval krásu naháčov. Na poslednom autosalóne ma okrem bandita a horneta zaujali aj Ducati Monster a Cagiva Raptor… Mal som a stále mám izbu polepenú plagátmi motoriek, na dverách mám nalepený môj sen – klasiku - Suzuki GSX 750, nazývanú aj INAZUMA.
![]() |
Toto je japonská klasika... |
Štyri roky sa na mňa pozerala ako niečo neskutočné, virtuálne. Kde by som zobral 300 tisíc na takúto parádu… Ale teraz je tomu koniec. Sen sa stal skutočnosťou. Našiel som inzerát – Suzuki GSX 750, r.v. 2000, 1. majiteľ, kupovaná na SK, 9000 km v perfektnom stave. Neváhal som, zobral som si dovolenku a išiel som mašinu pozrieť na úplne druhý koniec republiky. Síce som mal iba polovicu jej ceny, povedal som si: „Takúto motorku už nenájdem. Teraz alebo nikdy!“ Zobral som si z banky úver 100 litrov a hneď som ju aj kúpil. Teraz ju budem dva roky splácať, ale však čo - peniaze boli a budú, len my nebudeme… Frajerka ma nepochválila a teraz mi to bude do konca života o hlavu otĺkať, aký som blbec… a prečo som jej nekúpil radšej „plechovku“… atď… Každý má právo na svoj názor. Aj ja.
![]() |
Ja u frajerky na dvore |
Ale vráťme sa k veci. Mašinku som doviezol z Michaloviec do Blavy kamiónom, prihlásil ju a postupne si na ňu zvykám. Lepšie povedané zvykol som si hneď, ale mám pred ňou ako úplný začiatočník rešpekt. Predsa 86 koníkov sa môže aj splašiť. Treba s nimi opatrne. Vodičák som si urobil na jeseň a jazdil som len na Jawke v autoškole. Takže skúsenosti nemám žiadne. Mám za sebou prvých tisíc kilometrov a moje dojmy sú zatiaľ perfektné. Motorka sa správa úplne neutrálne. Sedí na rovnej ceste aj v zákrutách, aj pri vyššej rýchlosti. Išiel som po diaľnici, kamarát za mnou na aute a trocha som pridal, hneď som išiel 170 a zdalo sa mi, že idem 130. Akurát pri tej rýchlosti už dosť fúka. Kamoš mi hovoril, že som zmizol ako guľa, tričko som mal na krku a za chvíľu ma nevidel. A ešte sa posťažoval, že načo mu je nová Astra, nikto sa na neho ani nepozrie… :-) Takže parádne zrýchľuje aj na šestke od 4000 otáčok. Len si treba dať pozor na dlhšiu brzdnú dráhu. Brzdy sú výborné, hlavne predná dvojitá kotúčová, ktorej sa trocha aj bojím, aby som nedostal šmyk. Spotrebu som nemeral, ale vraj okolo 5 litrov, pri pokojnej jazde možno štyri. Motor štartuje za studena okamžite, radenie rýchlostí je presné, pri jednotke slabé trhnutie, ale vraj to je normálne. Posed je veľmi pohodlný aj pre spolujazdca, človek sedí v normálnej polohe, vzpriamený, môže sa hneď postaviť na stupačky, ak sa zjaví nejaká nerovnosť. Nemôžem ju porovnávať s inými motorkami, pretože na iných som nejazdil, ale pre mňa je to úplý ideál. Nepotrebujem superšport na vybláznenie sa, ani choper pre starých fotrov, ani turistický stroj alebo enduro, páči sa mi toto. Chrómové budíky, obrovské okrúhle svetlo a výfukové zvody, z ktorých treba po každej jazde poumývať mušky a pekne vyleštiť. Takže mi držte palce, nech sa na nej niekde nevysypem. Škoda by ju bolo odrať na asfalte…
![]() |
Foto z inzerátu... |
Technické parametre Suzuki GSX 750
- Dĺžka 2175 mm
- Šírka 750 mm
- Výška 1095 mm
- Svetlá výška 130 mm
- Výška sedla 785 mm
- Hmotnosť bez náplní 201 kg
- Motor 4
- takt olejovo/vzduchom chladený, DOHC
- Valce 4
- Objem 750 cm3
- Kompresný pomer 10,7 : 1
- Karburátor 4 x Keihin CVK 32
- Štartér Elektrický
- Spojka Viackotúčová, olejová
- Prevodovka 6-stupňová, synchrónna
- Hnacia reťaz Takasago RK50MFOZ1, 112 článkov
- Zavesenie predného kolesa Teleskopická vidla, vinutá pružina
- Zavesenie zadného kolesa Kyvná jednotka, plyn/olej
- Predná brzda Dvojitá kotúčová
- Zadná brzda Kotúčová
- Predný zdvih 130 mm
- Zadný zdvih 120 mm
- Predná pneumatika 120/70 ZR 17 (58 W)
- Zadná pneumatika 170/60 ZR 17 (72 W)
- Sviečky NGK: CR9EK alebo Denso: U27ETR
- Batéria 12 V/8 Ah
Pridané: 02.08.2004 Autor: pablo Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Suzuki GSX 750 F 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX 750 F |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 750 ccm |
Max. výkon: | 94.4 k (69.4 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 82 Nm / 10300 ot. |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 211 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 220 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Suzuki GSX 750 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Suzuki GSX 750 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Suzuki GSX 750 F 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Suzuki GSX 750 F' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750 - feci
- Yamaha FZS 600 Fazer - sierra
- Suzuki GSX 750 - gajo
- Suzuki VX800 - Black - Harly
- Suzuki GSX 750 - datel
- Suzuki GSXR 750 - gsxrr
- Suzuki GSX-R 750 2001 - gsxrr
- Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 - Herghott
- Suzuki GSX-R 600 Special Edition - zeON

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!