Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1006 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki TU250X 2015 - retro naháč s malým motorom

 Zdieľať

Pridané: 28.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12477 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki má v ponuke nový model pre rok 2015 a to "malorážku" TU250X. Motocykel s jednoduchým vzduchom chladeným motorom sa bude snažiť osloviť zákazníka najmä svojím retro vzhľadom.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Rozpočtovka v podobe retro naháča prichádza s motorom o objeme 249 ccm. Vzduchom chladený motor bude vybavený vstrekovaním paliva a štartovať sa bude pomocou elektrického štartéra. Dizajn nedotvárajú žiadne kapotáže iba samotné súčasti motocykla. Kvapkovitá nádrž, okrúhly predný svtlomet, dvojica zadných tlmičov... Nuž uvidíme komu sa Suzuki TU250X zapáči.

Dostupná bude vo farebnom spracovaní - Metallic Mystic Silver (strieborná) a Glass Sparkle Black (čierna). Zatiaľ však nemáme informácie, či sa bude Suzuki TX250U dovážať aj do Európy.

Pridané: 28.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki TU250X 2015:

Foto:
Suzuki TU250X 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:TU250X
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:249 ccm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:kotúčová
Pneu vpredu:90/90-18
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:110/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:148 kg
Výška sedla:770 mm
Rázvor:1375 mm
Dĺžka:2070 mm
Šírka:750 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:12 l

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »