Anketa:
Špionážne fotografie: BMW R 1250 GS a naháča odvodeného od S 1000 RR
ZdieľaťPridané: 09.06.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6869 [Bleskovky - Novinky]
Fotografie sa objavili na anglickom webe www.motorcyclenews.com a zachytávajú dvojicu noviniek na nie príliš kvalitných fotografiách.
To, že sa BMW chystá vynoviť svoju najpredávanejšiu radu motocyklov R, je už dlho známym faktom. O chystanom vodou chladenom GSe ste si mohli prečítať už v tomto článku. Odvtedy sa na internete objavilo viacero fotografií pripravovaného vodou chladeného BMW R 1250 GS, nuž a najnovšie sú práve nasledujúce dve.
![]() |
![]() |
Ďalšou pripravovanou novinkou v dielňach BMW je zrejme silný naháč odvodený od superbiku BMW S 1000 RR. Nie je jasné kedy chystá BMW dotiahnuť tento bike do finálnej verzie a predaja. Je však isté, že pripravovaný Duke 1290 či rovnako zo superbikov odvodené motorky ako Aprilia Tuono V4R a Ducati Streetfighter dostanú ďalšieho európskeho konkurenta.
![]() |
![]() |
Info & foto: www.motorcyclenews.com
Pridané: 09.06.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Špionážne fotografie 2014 BMW NineT? - zeON
- Špionážne fotografie Honda CBR500, CB500R a CB500X - zeON
- Doplnené: Oficiálne údaje a foto - Špionážne fotografie produkčnej verzie KTM 1290 Super Duke R - zeON
- Špionážne fotografie: Nové kvapalinou chladené BMW R1200RT - zeON
- Finálne fotografie - café racer od BMW - zeON
- Špionážne fotografie: Suzuki GSX-S1000 - zeON
- Špionážne fotografie: Malorážka od BMW prichytená pri testoch - zeON
- Špionážne fotografie: BMW S1000XR 2015 - zeON
- EICMA 2022: BMW ľahko inovovalo model R 1250 R - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!