Anketa:
Špionážna fotografia Ducati 899
ZdieľaťPridané: 20.08.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5029 [Bleskovky - Novinky]
Testovacia verzia "malej" Ducati Panigale bola zachytená v uličke v niektorom z talianskych miest. Ducati 899 má nahradiť doterajšie motocykle s označením 848.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Na Ducati 899 vidieť oproti väčšej sestre Panigale hneď niekoľko zmien. Azda najvýraznejšie je použite zadnej kyvky, ktorá nie je jednoramenná a iné sú aj kolesá. Je samozrejmé, že Ducati 899 má byť lacnejšou a menej výkonnou alternatívou k modelu 1199 Panigale a preto na nej budú použité "lacnejšie" komponenty. Nový motor by však mal mať aj tak úctyhodný výkon 150 koní.
![]() |
Foto: www.motociclismo.it
Pridané: 20.08.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia Ducati 1199 Panigale R Superleggera 2014 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati 959 Panigale 2016 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati Scrambler? - zeON
- Ďalšia špionážna fotografia Ducati Scrambler - zeON
- Ducati 899 Panigale 2014 oficiálne predstavená - zeON
- Špionážna fotografia a video Ducati Scrambler - zeON
- Špionážna fotografia - Ducati Multistrada 2015 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati Monster 800 - zeON
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Ducati - Awia
- Špionážne fotografie 2014 BMW NineT? - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!