Anketa:
Teraz ide do tuhého - Slovakia MX Cup Beckov
ZdieľaťPridané: 04.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2137 [Šport - Motocross]
Je tu záver sezóny a ideme do finále. Na toto sme všetci čakali, rozhodujúca chviľa, kedy sa ukáže kto je aký macher, aké ma nervy, tím, techniku a čo ja viem, čo ešte. Teraz ide už o všetko. Jedna chyba alebo zlyhanie techniky a to, čo vyzerá ako bezpečný náskok je fuč. A v hociktorej triede.
Viacerí, ktorým ide o titul sú trochu nervózni aj z toho, že beckovskí organizátori občas radi zavolajú na ich podujatie motokrosové hviezdy zo zahraničia. Nikto nevie kto príde, kto nepríde a ako to môže zamotať celkové výsledky. Minulý rok to boli rýchli Francúzi, ktohovie, čo je pripravené nateraz.
![]() |
Najočakávanejší a najdiskutovanejší je súboj v MX2 Junior. V hre sú ešte Denis Poláš, Richard Šikyňa a Michal Novocký. Prví dvaja majú medzi sebou ešte nevyjasnený titul z minulej sezóny. Už takmer rok sa to ťahá nielen cez média, ale aj súdy. Ostré súboje chlapcov na trati a následné ešte ostrejšie výmeny názorov ich doprovodov v depe, napomenutia zo strany SMF… Oleja v ohni je naliateho toľko, že by to musel byť malý zázrak, aby beckovské preteky patrili k tým, čo kvôli nedostatku “ekšn” rýchlo upadnú do zabudnutia.
V MX85 sú v hre 4 chlapci. Pavol Repčák, Tomáš Kohút, Jaroslav Antalič a Šimon Jošt. Prvým dvom ide o všetko, druhí dvaja by museli mať veľké šťastie, lebo strácajú takmer 50b. V motokrose by to však nebolo nič nezvyčajné.
V MX2 je v hre 5 jazdcov. Jakub Hruška, Tomáš Paul z ČR, Richard Szolga, Juraj Popovicz a Peter Unzeitig. Mimoriadne vyrovnané.
V MX3 to sa bude rozhodovať medzi 3 jazdcami z ČR. Jiŕí Čepelák, Martin Žerava a Marek Sukup. Posledný menovaný je však trochu náš, keďže je to rodák z Myjavy. Aj súperi vedia, že sa dá len tažko predpokladať, že by Čépa, čo má bohaté skúsenosti z MS si nechal újsť svoj 17b náskok. Tu už hádam len technika môže zlyhať. Hoci, stále sa bavíme o motokrose…
Vo veteránskej triede MX4 sú len 2 kandidáti na titul Peter Pipich a Jozef Marenčák.
Trať v Beckove je parádne nachystaná, počasie je zabezpečené a k atmosfére významného podujatia už neodmysliteľne prispievajú aj Spielbergovci s kamerami a Janko Buchel s fotografickým aparátom. My čo nejazdíme sme si všimli, že mu konkurujú zástupy mladých žien s foťákmi. Je ich toľko, že by som to nazval trend a dokonca so stúpajúcou tendenciou.
5. októbra 2013 v Beckove.
8.00h tréning, 12.15h preteky
Pridané: 04.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!