Anketa:
MX trať Beckov, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
MX trať Beckov sa nachádza na západ od obce medzi Váhom a diaľnicou.
Články:
- Slovakia MX-QUAD Championships 2015 – MOTOCORSE CUP v Šaštín Stráže
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch Majstrov SR v motokrose 2014
- Ukončenie seriálu MM SR v motokrose – Slovakia MX cup 2013
- Teraz ide do tuhého - Slovakia MX Cup Beckov
- Motoshop Žubor Cup Beckov 19.05.2013
- Pozvánka do Beckova -19.5.2013
- Slovakia MX&QUAD Championships - MotoCorse Cup Beckov
- Slovakia MX & QUAD Championships - MotoCorse cup 2015 – Beckov
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch majstrov SR v motokrose 2015
- SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – Motocorse cup 2016
- Pozvánka: extrém enduro a motokros počas prvého májového víkendu 2016
- Motokrosový a štvorkolkový šampionát odštartoval svoj druhý pretek v Beckove
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
Fotogaléria:
18.05.2015 - Ján Buchel

18.05.2015 - Ján Buchel

10.09.2014 - SMF

10.09.2014 - SMF

10.09.2014 - SMF

10.09.2014 - SMF

23.05.2013 - Ján Buchel

23.05.2013 - Ján Buchel

23.05.2013 - Ján Buchel

23.05.2013 - Ján Buchel

23.05.2013 - Ján Buchel

23.05.2013 - Ján Buchel

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trenčiansky Kraj |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 22.04.2014 (15:20) |
Poloha: | N 48.795 E 17.888 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 19918 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Diaľnica: D 1 Bratislava -Nové Mesto n/V Odbočka : Rakoľuby, Beckov
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hrad Beckov, Slovensko | Hrad | 0.9 km JV |
2. | Penzion Žákovic, Trenčianske Bohuslavice, Slovensko | Reštaurácia | 2.3 km Z |
3. | Stiborov Dvor, Beckov, Slovensko | Reštaurácia | 2.9 km J |
4. | Haluzická tiesňava / Románsky kostol, Slovensko | Zaujímavosť | 3.3 km SZ |
5. | Hotel Perla, Zelená Voda, Slovensko | Hotel | 3.4 km JZ |
6. | Zelená voda, Slovensko | Jazero | 4.0 km JZ |
7. | Kálnická koliba, Slovensko | Reštaurácia | 5.6 km JV |
8. | Letisko Trenčín (okruh), Slovensko | Okruh | 10.7 km SV |
9. | Nová Rozhľadňa na Považskom Inovci (1042 m n.m.), Slovensko | Vyhliadka | 11.6 km V |
10. | Inovecká chata (790 m n.m.), Slovensko | Reštaurácia | 11.8 km V |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!