Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1658 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi California 1400 Custom – Revolučná klasika 2/2

 Zdieľať

Pridané: 28.10.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 12552 [Testy a predstavenia - Test]

Ťažká pohoda

Ok, priznávam, nechal som sa trošku uniesť. Tento štýl motoriek nie je primárne o rejsovaní, ale o vychutnávaní si jazdy, kochaní sa krásnou jesennou prírodou a o príjemnej plavbe na vlne nekonečného krútiaceho momentu. A presne toto som si s týmto parníkom užil. Výkonu máte na rozdávanie, ale kam sa ponáhľať. Začínajú sa mi páčiť motorky, ktoré môžu byť rýchle, ale zbytočne vás neprovokujú k nakladačkám. Kľudne, vedomý si svojej sily, si to tento čierny panter sviští krajinou, jazdec vníma motorku ako pulzuje, má čas sledovať okolie a krásne farby jesene a to všetko pri rýchlostiach 100 – 130 km/h. Mašina síce ide cez 200 km/h, ale načo? Aj tak je ochrana proti vetru takmer nulová, spolu s “predkopnutou” jazdeckou pozíciou to je pri dlhodobej jazde nad 130 km/h únavné.

 Moto Guzzi California 1400 Custom
Moto Guzzi California 1400 Custom

Takže palivová mapa nastavená na Turismo (výkonu má zrejme rovnako, iba priebeh, hlavne vo vyšších otáčkach bol jemnejší), zaradená šestka, nohy pohodlne natiahnuté dopredu a pohodová, ničím nerušená jazda "na kochačku" môže začať. Tu si viem úplne predstaviť relaxačný cruising po rozpálenom kalifornskom asfalte a nekonečných amerických cestách. Kľudne aj v rámci povolenej maximálky.

Pri týchto rýchlostiach som sa konečne dostal aj k informáciami nabitému budíku. Je veľký, po obvode lemovaný analógovým otáčkomerom a v strede má multifunkčný displej, ktorý toho ponúka nadštandardne veľa. Okrem klasiky spomeniem údaje o aktuálnej aj priemernej spotrebe, čas jazdy a ubehnuté km od posledného nulovania, priemerná rýchlosť, použité palivové mapy a stupne trakčnej kontroly. Ďalej sa tam dá nájsť menu, v ktorom si viete nastaviť jednotky merania teploty aj spotreby, osvetlenie displeja a množstvo iných nastavení. Nechýba paličkový palivomer a kontrolky trakcie, ABSka ale aj tempomatu, ktorý je už v základnej výbave. Uľahčuje dlhé diaľkové presuny, ale úprimne som ho použil asi iba raz – na vyskúšanie. Niežeby nefungoval dobre, má aj jednoduché ovládanie (podržíte tlačidlo na pravej rajde, zrýchlite na požadovanú rýchlosť a potvrdíte ťuknutím tým istým tlačítkom), ale zrejme som nešiel dostatočne dlhé a rovné štreky, aby som ho potreboval.

Moto Guzzi California 1400 2013
Moto Guzzi California 1400 2013
Moto Guzzi California 1400 2013
Moto Guzzi California 1400 2013

Nočná jazda je vďaka obriemu svetlometu bezproblémová a denné svietenie sa dá prepnúť len do čisto LEDkového režimu, kedy zhasne aj displej. Žeby kvôli šetreniu paliva pri 1.4ke?

Konkurencia

Nakoľko je Custom silno jedinečný, láka ma napísať - bez konkurencie. Ale samozrejme pre porovnanie sa niečo nájde. Začal by som ďalšou európskou značkou - Triumphom. Ponúka veľko objemový power cruiser Thunderbird Storm ABS 1700. Objemovo je síce už nad limit, ale myslím, že patrí do tej istej kategórie. Pekný radový dvojvalec môžte mať už za 15.200,- Eur s obdobným výkonom, ale s mamutím krútiakom, ktorý ponúka vyšší objem. Dizajnovo ide o konzervatívnejší bajk.

Iný neeurópsky konkurent, tento raz spoza veľkej mláky, by mohol byť FLSTF "Fat Boy" od HD. Ide podobne o vzduchom chladený V-twin s objemom až 1690ccm a s podobným výkonom aj krútiakom ako má Custom. Táto americká oceľ ponúka okrem iného prestíž, tradíciu a podobne ako Custom (len na iný štýl) tučnú dávku "mačovstva". Jej cena začína na 20.820,- Eur.

Z Japonska tu potom máme Yamahu XVS 1300A Midnight Star, čo je tiež pekný, ale skôr kľudnejší a klasickejší cruiser s výkonom 73 koni, krútiacim momentom 106 Nm a poháňaný remeňom. Cena je tak ako aj motocykel ľudovejšia - 10.090,- Eur.

Suzuki má svoje želiezko v ohni viac konkurenčné pre Califu vo verzii Touring. VL 1500BT Intruder je plnohodnotný turistický cruiser za 12.990,- Eur disponuje výkonom 79 koní, točákom 131 Nm a chladený je kvapalinou.

Keby som trochu prižmúril oko nad vyšším objemom, prizvem si ku konkurentom aj Káwu, konkrétne VN1700 Classic. Je to tiež muskulatúrny bajk klasického vzhľadu, poháňaný remeňom, ale tak isto plný moderných technológií (ABS, elektro plyn, LED zadné svetlo) S výkonom 74 koní, krútiakom 135 Nm a váhou 349kg ho môžete mať za 13.495,- Eur.

Ťažké lúčenie

Veľké turistické ambície Custom nemá a ako som už spomenul, je to čistý individualista a prípadná ľadvinka musí mať do 50kg a držať sa jazdca ako kliešť. Nemá ochranu pred vetrom, nemá odkladacie priestory, má vyššiu spotrebu - pri kľudnej jazde sa dá aj okolo 6l (ale zas je to trojmetráková Véčková jednaštyrka) - čiže z pragmatického hľadiska motorka celkom nepraktická. Lenže, kto si kúpi takúto imidžovku, nepotrebuje pracovný stroj (pravdepodobne ich už v garáži aj tak pár má), potrebuje mašinu ktorá ho bude reprezentovať, ktorá má štýl, šmrnc, je výkonná a pohodlná a ktorá mu dokonale z hlavy vyfúka každodenné starosti. California mu toto všetko poskytne s nutnou dávkou exkluzivity za síce nemalý peniaz, ale keby ich majiteľ pri jazde stretol za deň desať - exkluzivita by bola tatam. A aj napriek moralizovaniu o egu - ruku na srdce, každý chceme stroj vo svojej triede čo najkrajší/najlepší a Guzzi takýto stroj svojim zákazníkom práve teraz ponúka. Ja som na túto mašinku zatiaľ nedorástol (minimálne ekonomicky), ale lúčenie pri odovzdávaní to bolo aj tak ťažké.

 Moto Guzzi California 1400 Custom
Moto Guzzi California 1400 Custom

Plusy, mínusy

krásny dizajn, silný motor hladný po otáčkach, charizma, mucho macho štýl možno pre niekoho spotreba

Video: Moto Guzzi California 1400 Custom 2013

Pozadie / Wallpaper:

Moto Guzzi California 1400 2013
Moto Guzzi California 1400 2013

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Moto Guzzi California 1400 Custom:

Spotreba 7 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 20,5 l (5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 180 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 1900 ot. na 5ke / 2900 ot. na 6ke / 4000 ot. na 6ke
Cena motorky 15,995,- EUR v akcii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR

Foto:
 Moto Guzzi California 1400 Custom 2013 Triumph Thunderbird Storm 2013 Harley-Davidson FLSTF Yamaha XVS1300A Midnight Star 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziTriumphHarley-DavidsonYamaha
Model:California 1400 CustomThunderbird StormFLSTF "Fat Boy®"XVS1300A Midnight Star
Rok:2013201320142013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:KlasikaKlasikaChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1380 ccm1699 ccm1690 ccm1304 ccm
Max. výkon:96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot.72.8 k (53.5 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:120 Nm / 2750 ot.146 Nm / 2750 ot.132 Nm / 3250 ot.106 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:10,5 : 19,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:104 x 81.2 mm103.8 x 94.3 mm100,0 x 83,0 mm
Palivový system:vstrekovaniekarburátor(y)vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHCSOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinouvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardanremeňremeň
Zdvih vpredu:120 mm120 mm135 mm
Zdvih vzadu:95 mm110 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeňdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm298 mm
Pneu vpredu:130/70-18120/70 R1917"/Dunlop® D408F 140130/90-16M/C 67H
Brzdy vzadu:jednokotúčová, dvojpiestikový strmeňjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm310 mm298 mm
Pneu vzadu:200/60-16200/50 R1717"/Dunlop® D407 200170/70B-16M/C 75H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:313 kg283 kg
Hmotnosť s náplňami:300 kg339 kg304 kg
Výška sedla:720 mm700 mm690 mm690 mm
Rázvor:1685 mm1615 mm2.396 mm1690 mm
Dĺžka:2445 mm2340 mm2490 mm
Šírka:850 mm880 mm995 mm
Výška:1181 mm1120 mm1145 mm
Svetlá výška:165 mm151 mm145 mm
Objem nádrže:20.5 l22 l18.9 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 296 km
Poznámka:
Poznámka:Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v AkciiCena k 22.10.2013 - 15.200,- Eurcena ku 22.10.2013 - 20.820,- EurCena: 10.090,- Eur (22.10.2013)
Foto:
 Moto Guzzi California 1400 Custom 2013 Suzuki Intruder C1500T 2013 Kawasaki VN 1700 Classic 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziSuzukiKawasaki
Model:California 1400 CustomIntruder C1500TVN 1700 Classic
Rok:201320132013
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2013
Kategória:KlasikaChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1380 ccm1462 ccm1700 ccm
Max. výkon:96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.78.9 k (58.0 kW) / 4 ot.74.8 k (55.0 kW) / 5000 ot.
Max. krútiaci moment:120 Nm / 2750 ot.131 Nm / 2 ot.135 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:10,5 : 19,5:19,5:1
Vŕtanie x Zdvih:104 x 81.2 mm96 x 101 mm102 x 104 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardanremeň
Zdvih vpredu:120 mm130 mm140 mm
Zdvih vzadu:108 mm80 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeňjednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm300 mm
Pneu vpredu:130/70-18130/80-17130/90B16M/C 67H
Brzdy vzadu:jednokotúčová, dvojpiestikový strmeňjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm275 mm300 mm
Pneu vzadu:200/60-16200/60-16170/70B16M/C 75H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:300 kg363 kg345 kg
Výška sedla:720 mm720 mm720 mm
Rázvor:1685 mm1675 mm1665 mm
Dĺžka:2445 mm2570 mm2500 mm
Šírka:850 mm990 mm1025 mm
Výška:1181 mm1440 mm1155 mm
Svetlá výška:165 mm140 mm130 mm
Objem nádrže:20.5 l18 l20 l
Poznámka:
Poznámka:Cena ku 22.10.2013 - 15.995,- Eur v AkciiCena 05/2013: 12 990,-€

<

Pridané: 28.10.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: