Anketa:
Prečo Honda Varadero nie je dokonalý stroj
ZdieľaťPridané: 16.07.2004 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 52092 [Vaše stroje - Moja motorka]
O tomto stroji bolo popísané už toľko pozitívneho, že som sa po 14 000 km strávených v jeho sedle rozhodol uviesť to na správnu mieru.
Napriek tomu najprv spomeniem jeho plusy: jazda po ceste plnej zákrut, ako aj po diaľnici je s Varaderkom zábava bez ohľadu na to, či ide naľahko alebo plne naložené. Nie je problém obrúsiť stupačky a naklopiť ho doslova na koleno bez odozvy pudu sebazáchovy a dostatok výkonu dovoľuje predbehnúť čo len chceš. Keď asfalt skončí, nevadí, šotolina je čerešnička na torte. Jazdcov posed je pohodlný, vzpriamený a položený vysoko, takže na svet pozeráš s prehľadom. V tejto oblasti skutočne nie je čo vytknúť, spolujazdec sa takisto nemá na čo sťažovať.
No ale prejdime k detailom, ktoré svojou nedokonalosťou dokážu človeka naštvať hlavne na dlhších cestách, na ktoré je Varaderko predovštkým určené. Podotýkam, že od roku 2003 boli niektoré z nich čiastočne vyriešené:
-predné plexi je buď príliš nízke, alebo nevhodne tvarované. Na zem pohodlne dočiahne človek vysoký aspoň 175 cm, ale za závetrie plexi sa zmestí len nejaký krpatý Japonec. Všetkým vyšším pôjde vietor, hmyz a dážď rovno na prilbu, pričom nezabudne ani na vonkajšie strany rúk a pliec. Stačilo by 5 cm do výšky a 2 cm na každú stranu do šírky a bolo by po probléme, dlháni by boli spokojní a Honda by určite neskrachovala. Prípadne by možno postačilo spraviť na hornej hrane menší odskok. Každopádne si myslím, že táto situácia je iba výsledkom obojstranne výhodných zmlúv medzi Hondou a výrobcami príslušenstva a doplnkov, čo však nie je príjemné pre spotrebiteľovu peňaženku, ceny plexi sa pohybujú v rozmedzí 5000 - 7000,- Sk. Zároveň odkazujem všetkým tým, ktorí Varana v posledných rokoch testovali, že „ani při stočtyřiceti na tebe nefoukne“ je klamstvo prvého stupňa. Ročník 2003 a vyššie má tento problém vyriešený výškovou nastaviteľnosťou, ale aká je jeho funkčnosť ešte neviem.
-chrániče rúk sú funkčné, ale iba dovtedy, kým máš prsty položené na páčkach. Akonáhle sa chytíš iba rukoväte, na konce prstov ide naakmulovaný vietor, prípadne voda. To je dosť sranda keď po jazde v daždi máš prsty komplet mokré, ale zvyšok rukavíc je suchý. Znova by stačil jediný centimeter smerom dole a prsty by boli v suchu a teple.
-ochrana nôh pred dažďom neexistuje. Stačí jedna mláka a čižmy sú ošpliechané. Ak nemáš nepremokavé čižmy, tak v daždi musíš bezpodmienečne použiť nepremoky na nohy, inak sa budeš cítiť ako na ryžovom poli. Znova by stačili malé deflektory. Myslím, že na novších ročníkoch sa to podarilo celkom úspešne vyriešiť.
-spotreba. Varaderko je smädné. Hlavne vtedy, keď sa rozhodneš porušovať predpisy, pretože pri 150 km/h na diaľnici stiahne 10-13 litrov len taký fukot. To je potom zábava na pumpe sledovať ako naskakujú čísla na stojane, nie vždy ma totiž baví ísť stotridsať (asi 5100 ot./min.) a nechať sa predbiehať Feliciami a Matizmi. Posledné ročníky to vyriešili pridaním šestky a vstrekom, čím spotreba klesla.
-kontrolky sú pod budíkmi, čiže dosť nízko na to, aby ich jazdec videl cez vysoký tankvak. Aj tento problém vyriešil rok 2003, odtvedy sú kontrolky nad budíkmi.
-žiadna elektrická zásuvka. O tej sa Varaderu môže len snívať tak isto ako sa o nej snívalo mne, keď som ju asi stoosemdesiatypiaty krát potreboval. Pre domácich majstrov je dorobenie zástrčky jednoduchá záležitosť, ale za tie peniaze ktoré tento stroj stojí, by to mala byť samozrejmosť. Takto keď chcem kompresorom nafúkať posteľ, musím zhodiť sedlo a napájať drôtiky, o nabíjaní mobilu ani nemôže byť reč.
-žiadne vyhrievané rukoväte v základnej výbave. Táto vecička mi tu chýba asi najviac. Zatiaľ čo majitelia BMW R 1150 GS (kvôli ktorému bol Varan vyvinutý) majú ruky v teple, ja ich mám stuhnuté, čo neprospieva bezpečnosti jazdy.
-žiadny centrálny stojan v základnej výbave. Primitivizmus prvého stupňa nedať na turistickú motorku, stavanú na dlhé trate, hlavný stojan. Chceš nastriekať reťaz? Nech sa ti páči, posúvaj plne nabalenú motorku po pol metri, najlepšie keď si komplet v motorkárskom a pečie slnko. Dostal si defekt? Búchaj si hlavu o zem, že si nevysolil 10 litrov za hlavný stojan, pretože zadné koleso nezdvihneš ani s heverom z auta. To je vydieranie.
-absencia aspoň malých padákov môže byť osudná pre chladiče, o plastoch ani nehovorím, tie praskajú už pri páde v nulovej rýchlosti. Takto je majiteľ nútený vytiahnuť minimálne jedného Štefánika z peňaženky...
-slabé osvetlenie budíkov ide fakt na nervy. Chce to silnejšiu žiarovku.
Toto všetko sú veci, ktoré mne na Varadere prekážajú. K úplnej spokojnosti mi však ešte chýba letmo uchytené zadné koleso, kardan, možnosť zvoliť si vypletané kolesá, zdokonalený tripmaster (stopky, viacnásobné počítadlo km, ukazovateľ priemernej a najvyššej rýchlosti, teplomer, kompas by som tiež neodmietol), väčšia nádrž a podobné drobnosti spríjemňujúce dlhé cesty. Majte ma za blázna, ale je to tak.
![]() |
Na záver len upozornenie, že ide čisto o moje subjektívne pohľady a pocity.
Pridané: 16.07.2004 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XRV 1000 Varadero 1999:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XRV 1000 Varadero |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 96.4 k (70.9 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 220 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XRV 1000 Varadero' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XRV 1000 Varadero' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XRV 1000 Varadero 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XRV 1000 Varadero' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy
Súvisiace články:
- Honda VARADERO 1000 model 2003 - jjaro
- HONDA CBR 1100 XX SUPERBLACKBIRD 1999 - brezko
- Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax. - kaktus02
- Úpravy Honda XL 1000 Varadero 1999 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!