Anketa:
Ďalšia špionážna fotografia Ducati Scrambler
ZdieľaťPridané: 28.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4388 [Bleskovky - Novinky]
Ducati Scrambler je zdá sa vo fáze intenzívneho testovania, svedčí o tom aj nový záber novinky zachytený pri testovaní v okolí "hlavnej" základne Ducati.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Je jasné, že Ducati Scrambler bude poháňaná vzduchom chladeným motorom, nie je však jasné či pôjde o 796-ku alebo 1100-vku. Pravdepodobné je, že sa neskôr v ponuke Ducati objavia obe motorizácie poháňané tento model.
![]() |
Najväčší otáznik zdá sa ale visí nad dizajnom samotnej Ducati Scrambler. Jednoduché sedlo a malá štíhla nádrž sú v akomsi rozpore so športovo vyzerajúcim predkom motocykla. Použite zadného trojlúčového kolesa je zase v akomsi nesúlade s predným vypletaným na ktorom je iba jedna kotúčová brzda.
Je však nepravdepodobné, že Ducati Scrambler uvidíme v sériovej podobe na výstave EICMA 2013. Scrambler by však mal byť jednou z horúcich noviniek pre rok 2015.
Foto: www.insella.it
Pridané: 28.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Špionážna fotografia Ducati 1199 Panigale R Superleggera 2014 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati Scrambler? - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 899 - zeON
- Špionážna fotografia a video Ducati Scrambler - zeON
- Špionážna fotografia odhalila pripravovaný skúter z dielne Kawasaki - J300 2014 - Awia
- Ducati Scrambler už zajtra na výstave INTERMOT - zeON
- Ďalšia špionážna fotografia pripravovanej Yamahy MT-07 Tracer - zeON
- Výstava INTERMOT 2014 - Ducati - Scrambler 2015 - Awia
- Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!