Anketa:
Špionážna fotografia: Ducati Scrambler?
ZdieľaťPridané: 05.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4173 [Bleskovky - Novinky]
Taliansky web www.insella.it ukázal fotku motocykla, ktorý by nakoniec mohol niesť názov Ducati Scrambler.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Už dlhšie sa internetom šíria informácie o tom, že Ducati pripravuje model označovaný ako Scrambler. Údajne by sa malo jednať o rozpočtový motocykel dostupný širším masám motorkárov. Špionážna fotografia však veľa svetla na novo pripravovaný model nevrhla.
![]() |
Vyzerá to tak, že finálna verzia bude vyzerať úplne ináč než stroj na obrázku. Proti "zvestiam" o rozpočtovom motocykli však vravia radiálne montované brzdy použité na odfotenom stroji. Zdá sa však, že Scrambler ponesie motor z modelu Monster 796. Rôzne detaily budú zrejme iné avšak rám, zadný tlmič umiestnený na ľavej strane či zahnutá zadná kyvka sa na novom motocykli pravdepodobne objavia v podobe ako ich vidíme.
Nuž počkajme si na výstavu EICMA 2013.
Info & foto: www.insella.it
Pridané: 05.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ďalšia špionážna fotografia Ducati Scrambler - zeON
- Špionážna fotografia a video Ducati Scrambler - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 899 - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 1199 Panigale R Superleggera 2014 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati Monster 800 - zeON
- Špionážna fotografia - Ducati Multistrada 2015 - zeON
- Špionážna fotografia: Ducati 959 Panigale 2016 - zeON
- Špionážna fotografia odhalila pripravovaný skúter z dielne Kawasaki - J300 2014 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!