ISSN 1336-6491 | Online: 1631 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ivan Jakeš si prevzal vyznamenanie z rúk ministra Dušana Čaploviča

 Zdieľať

Pridané: 29.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4887 [Šport - Rally]

Vo štvrtok 24. októbra 2013 si na pôde ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR prevzalo z rúk ministra Dušana Čaploviča vyznamenanie za mimoriadny prínos v oblasti športu pätnásť úspešných športovcov, medzi ktorými bol i Ivan Jakeš, štvrtý na tohtoročnej rely Dakar 2013.

Vyznamenanie je morálnym ocenením športovcov, ktoré sa udeľuje v troch kategóriách. Za vynikajúce a mimoriadne výsledky dosiahnuté na významných medzinárodných športových podujatiach získali medailu prof. Vladimíra Černušáka piati úspešní slovenskí športovci. Okrem Ivana Jakeša boli medzi ocenenými cyklista Peter Sagan, atlétka Lucia Klocová, kulturista Igor Kočiš a stolnotenista Ján Riapoš.

Za dlhodobú úspešnú reprezentáciu Slovenskej republiky udelil Dušan Čaplovič Pamätnú medailu ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR bežcovi na lyžiach Ivanovi Bátorymu, športovému strelcovi Jozefovi Göncimu, plavkyni Martine Moravcovej a Margite Prokeinovej, ako aj futbalistovi Marekovi Mintálovi.

Čestným uznaním prof. Karola Stráňaia boli za celoživotné pôsobenie v oblasti športu ocenení Pavel Blaho, Ján Filc, Štefan Kopčík, Michal Čapla a Eugen Laczo.

Zdroj: SMF

Pridané: 29.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »