Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 938 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV Agusta Turismo Veloce 800 - novopečený turista z Varese

 Zdieľať

Pridané: 08.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5753 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Prvý turista z dielní MV Agusta. Ako ináč MV Agusta aj pri turisticky zameranej mašine stavila na emócie z jazdy avšak nezabudlo sa ani na praktickú stránku veci.

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Dizajn

Na prvý pohľad MV Agusta Turismo Veloce 800 pripomína zdvihnutú verziu modelu F3 800. Turismo Veloce 800 však v sebe skrýva o čosi viac než len pohodlnejší posed. MV Agusta sa snažila pri vývoji tohto modelu spojiť účelnosť turistických motocyklov a zároveň preniesť priamo na jazdca poriadnu dávku emócii z jazdenia. Tvary hlavne prednej časti pripomínajú masívnejšiu verziu superšportov od MV Agusty.

Predné "kosoštvorcové" svetlo je však na Turismo Veloce 800 vyrobené ako full LED. LED technológia neobišla ani zadné ostro ohnuté svetlá a smerovky zapracované do chráničov rúk. Do ladných tvarov MV Agusty Turismo Veloce 800 zapadá aj dvojica odnímateľných kufrov. Po ich odstránení sa tak aj na pohľad MV Agusta Turismo Veloce 800 stáva športovým ľahko vyzerajúcim bikom. Opisovať detaily ako "hranatá" trojitá výfuková koncovka, rám z oceľových trubiek či krásne kolesá asi význam nemá, na to tu máme fotogalériu.

Rám a odpruženie

Rám pozostáva z dvoch častí, z časti z oceľových trubiek a z dolnej časti vyrobenej zo zliatiny hliníka. Konštrukcia rámu bola prispôsobená pre model Turismo Veloce 800 tak aby spĺňala špecifické požiadavky turistu, hlavne šlo o možnosť primontovať do spodnej časti centrálny stojan.

Turistom už v dnešnej dobe nesmie chýbať elektronicky nastaviteľný adaptabilný podvozok. MV Agusta Turismo Veloce 800 vo verzii Lusso túto možnosť ponúka. Systém semi-aktívneho podvozku u MV Agusty nesie názov MVCSC 2.0 (MV Agusta Chassi Stability Control). "Hardvér" dodal Sachs, konkrétne vpredu nájdeme USD vidlicu s priemerom 43 mm a zdvihom 160 mm a vzadu centrálny tlmič s hydraulicky nastaviteľným predpätím pružiny taktiež so zdvihom 160 mm. Algoritmus prenastavovania podvozku počas jazdy má MV Agusta vlastný. Systém semi-aktívneho odpruženia berie do úvahy hodnoty prichádzajúce z riadiacej jednotky a zo senzorov v samotných tlmičoch.

Verzia bez elektronicky nastaviteľného podvozku má vpredu nastaviteľnú vidlicu Marzocchi tak isto o priemere 43 mm a so zdvihom 160mm. Vzadu potom nájdeme centrálny nastaviteľný tlmič Sachs so zdvihom tiež 160 mm.

Motor

Kompaktný trojvalcový motor s protibežným chodom kľukového hriadeľa už poznáme z viacerých modelov. Konkrétne ho ako pohonnú jednotku využívajú MV Agusty F3 800, Brutale 800 a Rivale 800. Model MV Agusta Turismo Veloce 800 má motor o objeme 798 ccm vyladený na maximálny výkon 92 kW pri 11.600 ot./min. a max. krútiaci moment 84 Nm pri 8.600 ot./min.

Elektronika

Elektronika je ako obvykle u MV Agusty spojená pod systémom MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System). Ponúkané sú štyri možnosti nastavenia palivových máp. Turismo je mapa vyladená pre jazdu turistickým tempom a má výkon znížený na 100 koní. Sport poskytuje plný výkon a ostrú odozvu na otočenie plynovou rukoväťou. Prítomný je aj režim Rain, pri ktorom bude kontrola trakcie zapnutá na maximum. Dostupný je aj režim Custom, pri ktorom si jazdec sám nastaví optimálne nastavenie.

MV Agusta Turismo Veloce 800 dáva možnosť nastaviť si krivku krútiaceho momentu (2 úrovne), reakciu obmedzovača otáčok (hard, soft), citlivosť na otočenie plynovou rukoväťou (3 úrovne), charakter brzdenia motorom (2 úrovne), odpoveď motora (2 úrovne) a kontrolu trakcie (8 úrovní).

MVICS 2.0 v sebe zahrňuje taktiež anti-wheelie systém po prvý krát použitý na turistickom motocykli. Dostupný je aj tempomat a systém quickshifteru EAS 2.0 (Electronically Assisted Shift).

Obe verzie MV Agusty Turismo Veloce 800 budú dostupné iba so systémom ABS. O brzdenie sa starajú brzdy Brembo. Vpredu nájdeme radiálne montované štvorpiestiky a 320 mm kotúče. Vzadu nájdeme 220 mm kotúč.

Ovládanie všetkej elektroniky si vynútilo aj použitie nového 5 farebného multifunkčného TFT displeja reagujúceho na svetelné podmienky. Samotné ovládanie je možné pomocou premyslených tlačidiel. Displej zobrazuje množstvo informácii. Vo verzii Lusso je zaujímavé aj prepojenie motocykla so systémom GPS. Bluetooth sa nachádza na oboch verziách MV Agusta Veloce 800 a umožňuje komunikáciu medzi jazdcom a spolujazdcom, no rovnako bude možné prepojiť medzi sebou aj viacero motocyklov.

Záver

MV Agusta sa ku konštrukcii cestovateľskej mašiny postavila po svojom. Vytvorila zaujímavý bike prešpikovaný modernou elektronikou. Nechýbajú obľúbené LED svetlomety, elektronicky nastaviteľný semi-aktívny podvozok a rôzne možnosti nastavenia elektroniky. Ako na tom bude komfort je zatiaľ otázne, to ukážu až prvé testy a referencie majiteľov.

Video: MV Agusta Turismo Veloce 800

Pridané: 08.11.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2014:

Foto:
MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV Agusta
Model:Turismo Veloce 800 Lusso
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Cestovná
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:798 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot.
Max. krútiaci moment:84 Nm / 8600 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:160 mm
Zdvih vzadu:160 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:207 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1420 mm
Dĺžka:2080 mm
Šírka:900 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:240 km/h

Seriál článkov - Novinky 2014:

| Seriál článkov: Novinky 2014 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria