Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3310 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme: Yamaha Offroad novinky 2014 vo Veľkých Uherciach 2/2

 Zdieľať

Pridané: 18.11.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 11979 [Testy a predstavenia - Test]

Štvortakty a WR:

Yamaha YZ250F 2014:

Milan Mikulík - mikulec:

Na túto sa mi bohužial nepodarilo posadiť, tak aspoň niečo od Michala.

RHplusB:

YZ250F- toto je motorka len na preteky, pre pretekárov. Ak sa jej drží plyn, tak je to radosť, robí všetko ako som si predstavoval. Veľká nájazdová rýchlosť a plný plyn, ak sa mi toto nepodarilo alebo som netrafil stopu, tak sme v momente prestali byť kamaráti. Už to nebola zábava, ale trápenie. Keby som išiel pretekať, tak si bez váhania kúpim túto, ale musel by som pravidelne trénovať. V mojom prípade hobíka, ktorý si ide zajazdiť, len keď je pekné počasie, priaznivá konštalácia hviezd atď. tak sa mi najviac páčila YZ125- stále hrabe, stále ide bokom a netreba na ňu kondičku prvoligového hokejistu.

Yamaha YZ450F 2014:

Milan Mikulík - mikulec:

Pri tejto motorke som čakal niečo...niečo iné. Čakal som ťažšie ovládateľnú, s neskutočným výkonom a hlavne pre mňa neujazditeľnú motorku. Opak je pravdou. YZ450F ma milo prekvapila. Nezdala sa mi vôbec ťažká, určite aj vďaka zmenám a uloženiu ťažiska. Dokonca ani výkon sa mi nezdal nejaký nezvládnuteľný. Vôbec som znej nebol ani tak strašne vyťahaný, ako by som čakal. No popravde, vyťahala ma dostatočne, ale čakal som viac. Skrátka, naladenie vstrekovania je nastavené tak, že som sa dokázal na nej povoziť aj ja. A čo je „horšie“, bol som asi rýchlejší ako na ostatných. Ovládala sa mi úplne ľahko, intuitívne, ako by som sedel na „malej“ moto. Keď som zatočil šúlcom nadoraz, nespôsobilo mi to nečakané črevné problémy a ja som sa len vozil a bavil stále a úplne rovnako v prvom, aj ôsmom či deviatom kole. Treba povedať, že ak je pilot aspoň trochu rozjazdený, má aké také zručnosti a má to v hlave a pravej ruke v poriadku, dokáže sa na nej dobre povoziť. Ak je pilot už zručnejší, určite v nej dokáže prebudiť tú beštiu a nemá problém na nej vyhrávať.

RHplusB:

YZ450F- toto už nie je ozruta ako bývali 450-ky kedysi. Dajú sa meniť palivové mapy, tak si človek aj výkon posunie tam, kde ho chce mať. Výborne drží stopu, tým pádom to ani zďaleka nie je taká zábava, ako dvojtakt. Na druhej strane, práve preto, že bola taká stabilná, tak sa na nej najlepšie skákalo. Túto motorku tak ľahko niečo nevyvedie z rovnováhy, ale keď sa jej otvorí plný plyn, tak to nechce prestať zrýchľovať.

Video: Yamaha YZ450F 2014 - Test Day Veľké Uherce

Yamaha WR450 2014:

Milan Mikulík - mikulec:

Ako posledná je na rade pre mňa endurová ikona WR 450. Medzi tým ako som na ňu nasadol, chalani tam dali cez Power tuner nahrať najostrejšiu kros mapu. Motoricky mi WRka pripomína malý tank. Ide si za každých podmienok úplne lineárne. Aj keď padnú otáčky trochu nižšie ako by mali, motor vôbec nezaplače a vcukublesku vás ťahá z problému. Nová WRka má prebratý 5 ventilový motor z motokrosovej YZ450 a rám z krosovej 250. Nejazdil som staršie, takže to neviem porovnať oproti predchodkyni, ale táto wéerka mi nepripadala nijako neohrabane. Ovláda sa pekne, ale na motore je jasne poznať, že je to endurko, aj keď s naladenou mx mapou. A to isté aj podvozok s pneu. Viem si na tom predstaviť absolvovať aj mx závod, ale skôr len tak do počtu k endurkovým podujatiam. Ak by som to chcel myslieť trochu vážnejšie aj na amatérskych kros závodoch, určite by som prerobil podvozok a vymenil obutie. Tie pneu boli na tomto podklade pre mňa dosť limitujúce. Zdali sa mi trošku menej „zakusujúce“ a teda motorka strácala na akcelerácii aj na decelerácii. Inak čo sa hmotnosti týka, tak je to kompletná hmotnosť pri stave, v akom je homologovaná do premávky. Takže blikače, speťáky, ťažký výfuk a ostatné zbytočnosti...

Video: Yamaha WR450 2014 - Test day Veľké Uherce

Foto:
 Yamaha YZ 250 F 2014 Yamaha YZ 450 F 2014 Yamaha WR 450 F 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaYamaha
Model:YZ 250 FYZ 450 FWR 450 F
Rok:201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:CrossCrossEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:250 ccm449.7 ccm449 ccm
Kompresný pomer:13.5 : 112,5 : 112.3:1
Vŕtanie x Zdvih:77.0 x 53.6 mm97.0 x 60.8 mm95.0 x 63.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (5V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:310 mm310 mm300 mm
Zdvih vzadu:315 mm310 mm305 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:250 mm250 mm250 mm
Pneu vpredu:80/100-21 MS3280/100-21 MS3280/100-21 51P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:100/90-19 MS32110/90-19 MS32120/90-18 65P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:105 kg111 kg129 kg
Výška sedla:965 mm965 mm960 mm
Rázvor:1475 mm1480 mm1475 mm
Dĺžka:2165 mm2180 mm2315 mm
Šírka:825 mm825 mm825 mm
Výška:1280 mm1311 mm1275 mm
Svetlá výška:330 mm335 mm335 mm
Objem nádrže:7.5 l7.5 l7.2 l

<

Pridané: 18.11.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: