Anketa:
Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
ZdieľaťPridané: 05.04.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5150 [Šport - Motocross]
Offroadová sezóna sa nám už rozbieha a aj tento rok budeme mať možnosť sa stretať a pomerať si sily na „amatérskych“ pretekoch pod záštitou Andrey Zmajkovičovej. Tento rok nás nechávala trochu v napätí, ale nakoniec je všetko potvrdené, zajednané, dohodnuté, a tak sa v tomto roku môžeme tešiť na šesť podujatí.
Pre túto sezónu sú pre nás pripravené staré známe, ale aj jedna nová trať v Šaštíne. Tá nás privíta hneď v úvode, a to 19. apríla. Po nej nasleduje 10. mája Beckov a 31. mája sa stretneme vo Sverepci. Po mesačnej prestávke sa stretneme 5. júla v Lovčici, za ďalší viac ako mesiac 23. augusta nastúpime v Čataji a sezónu uzatárajú 5. septembra Gbely.
![]() |
V úvode som napísal amatérske preteky v úvodzovkách. A to zámerne. Pretože úroveň, na akej sú tieto preteky organizované, by sa už nemala volať amatérska. A keďže to nejde len tak, zorganizovať niečo v takomto merítku, samozrejmosťou sú sponzori. Pre tento rok sa stala hlavným sponzorom firma Motocorse.sk. Už minulý ročník sa zapájala do určitého sponzoringu, a tak po tom, čo doterajší sponzor z predošlých dvoch rokov odstúpil pre iné aktivity, bolo asi logickým krokom posunúť spoluprácu do ďalšieho levelu.
Spoločnosť Motocorse.sk sa zaoberá dovozom a predajom motoriek a doplnkov na motorky. V ich portfóliu sú cestné a hlavne exkluzívne značky ako MV Agusta, Triumph, MotoGuzzi, Vespa alebo Aprilia, ale pre nás bahniakov je viac zaujímavé to, čo robia v našej oblasti. Moto značky ako Husqvarna, Beta a Gas Gas a v doplnkoch či oblečení je to značka Acerbis, pre ktorú je firma Motocorse.sk dovozcom pre Slovensko.
![]() |
Okrem hlavného sponzora treba spomenúť aj ostatných, menších, nie však menej dôležitých sponzorov a partnerov. MS Klimatizácie, Storm Design a Maad.sk. Taktiež si zaslúžia spomenúť aj hlavní mediálni partneri ako FullGas, Motoride, CountryCross a Digisport a mediálni partneri: Studio511, JB Photografy, Slovak-motorsport, MotoLevel, RB report, OffRoad magazin, Quadmania, MotoMagazín, Milujememotocross, Quadrace, GropTV a QuadOffroad.
Všetkým patrí vďaka za pomoc a podporu.
Pridané: 05.04.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Súvisiace články:
- Motoshop Žubor cup - Slovakia MX & Quad championships 2014 - mikulec
- MOTOSHOP ŽUBOR CUP - SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013 - mikulec
- Slovakia MX&QUAD Championships – MOTOCORSE Cup 2016 - Záverečný pretek šampionátu Gbely - Redakcia
- Slovakia Quad & MX amateur championships 2012 - SG fix cup - Vištuk - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- SealSkinz – To fakt že tulenia koža?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!