Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1073 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29724
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17577)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12147)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?

 Zdieľať

Pridané: 21.01.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 7053 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

No, celkom vážne. Až natoľko, že som napísal Ježiskovi a on si to prečítal a okrem kozmetického balíčka na mňa pod stromčekom čakala aj nová motorečka.

Ale to trochu predbieham. Síce posledné články o mojom endurovaní vyšli až teraz, enduro jazdím od jesene. Hneď ako som začal na Huske endurovať, vedel som, že potrebujem blastre. Padanie je na "dennom" poriadku. A nárazy do stromov? ... Nahodil som teda blastre, ktoré som už poriadne prevetral a vyjde o nich samostatný test. Obul som nové gumky Dunlop MX52. Sú to síce motokrosové papuče, ale ja ich mám na všetko. Teda aj na enduro. Síce počúvam také reči, že to na enduro nie je vhodné a možno na tom niečo bude. Minimálne to, že sú tenšie a majú menší balón. A teda aj grip aj potrebné mierne „obtekanie“ okolo koreňov a kameňov je určite menšie ako na endurovkách. Ale aspoň majú relatívne vysoké a v podstate riedke, ale pritom hrubé štuple. Je cítiť, ako sa zarezávajú do mäkkých podkladov a po pridaní plynu sa ľahko gumka vyhádže.

Ďalej som nahodil naspäť pôvodný prevod ako mala Huska, keď bola 125. Origoš mala 13-50 a keď som dal 144 ccm kit, motorke to bolo pomalé a zbytočné. Preto som vtedy na motokros nahodil dopredu 14 zubové koliesko. To bolo akurát. Ale na enduro bola zas jednotka pri pomalej jazde aj tak rýchla a dvojka bola vo výjazdoch slabá. Teraz tam je teda naspäť 13 zubové, trochu sa zlepšila jednotka, dá sa na tom pomaličky prdkať, dvojka ide aj do výjazdu, ale zas sa mi zdá pri presunoch pomalá šesťka. Nechce sa mi to moc točiť a na klepáčka ide tak okolo 80. Na rýchlejšiu jazdu by som to musel držať a žralo by to nahovado moc. Už aj tak je tá nádrž málo na enduro. Nakoniec som ešte na podvozku trochu ubral odskoku. Je to o málinko lepšie, ale nie také, ako by som chcel.

Sebe som doprial novú bundu Acerbis Impact. Test je napísaný, nachystaný, už sa len dá von. Takže písať o nej teraz nebudem, spomeniem len to, že pri enduro výjazdoch v nej vozím minimálne 2 fľaše benzínu. (2 x 0,75 litra)

A čo teda ten Ježiško? Asi mal slabšiu chvíľku alebo som ozaj celý rok poslúchal, a teda som pod stromčekom našiel Betu RR 300, rok 2015. Presne tú, o ktorej vyšiel test a ktorú som jazdil úplne od nuly. Dostala ma natoľko, že keď som sa rozhodoval, čo teda s endurom, ako to myslím vážne a čo od toho čakám a tak ďalej, stále mi vychádzalo, že k Huske potrebujem aj enduro mašinu. Zvažoval som rôzne možnosti, aj keď som vedel, že dvojtakt to bude určite a 300-vka v tom najlepšom prípade.

Štvordobé mašiny som neodsúdil, aj som zvažoval, že keby tam bola Rekluse spojka, tak by som to mohol jazdiť. Len srdce vždy zarazilo ďalšie kroky.

V dvojtaktoch som pokukoval po skoro identickej Huske, ako mám teraz. Rok 2010 akurát WR a úplne, že v cukríkovom stave. V podstate za pár korún. Myslím, že dva tristo eurášov. Hmotnosť, udržba, ovládateľnosť a tak ďalej, to všetko hralo pre ňu. Potom som kukal aj na 200-vky, ale tam som nič nenašiel, čo by sa mi pozdávalo. A zrazu reku a čo tak skúsiť to, čo som si tak zamiloval?

Ani neviem ako a motorka má zopár nádrží vyčvachtaných, zadný plášť už si pomaly zaslúži výmenu, rajdy musia ísť hore, chce to blastre, chrániče na chladiče....skrátka, bude ešte o čom písať :-D

Projekt Z cesty do terénu podporili: Motocorse.sk a acerbis.sk www.husqvarnamotorcycles.sk www.acerbis.sk

Pridané: 21.01.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »