Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 807 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 975
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (580)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (395)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motovýlet do Slovinska

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 21.02.2014 Autor: zuzi
Čitatelia: 7553 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko ma vždy lákalo. Zaujímavá príroda, hory, údolia, rieky. Po prečítaní mnohých cestopisov som si povedal, že tam niekedy musím ísť. V marci som zareagoval na ponuku v motoride a začal som sa tešiť.

Bohužiaľ z toho zišlo a bolo po radosti. Dlho som prešľapoval na mieste, ale v priebehu jedného dňa som sa rozhodol, že pôjdem aj sám. Začal som plánovať približné trasy, presne sa doladí na mieste podľa okolností, počasia, možností ubytovania atď. Výsledkom bol veľmi dobrý výlet. Viem, že veľa vás tam už bolo, ale určite sú ešte takí, ktorí nie, preto sa chcem s vami podeliť o zážitky.

1.deň 1.9.2013 488 km

Boleráz - Trnava - Bratislava - Wien - Volkermarkt - Seeberg - Cerklje

Veci boli zbalené z predchádzajúceho dňa, ráno budíček o 6.00, hygiena, jedenie, obliekanie, vytiahnuť motorku, nacvaknúť kufre, rozlúčka s manželkou a dcérou a môžem vyraziť o 7.00 podľa plánu. Je zamračené, 15°C, zatiaľ neprší. Po dvoch kilometroch prvé kvapky, po ďalšom hustý dážď. Takže tri km od domu -autobusová zastávka- do nepremokov. Pekne to začína. Dážď bol síce krátky, asi pol hodiny, ale hustý. Bol by som celý mokrý. To bol prvý a posledný dážď za celú akciu. Z Trnavy po diaľnici do Bratislavy, odtiaľ cez Hainburg do Schwechatu. V Hainburgu som kúpil rakúsku diaľničnú nálepku, natankoval doplna a pokračoval. Zo Schwechatu nudný diaľničný presun po Volkermarkt iba s nutnými zastávkami na jedlo, pitie, vyrovnať chrbticu atď. Pri Volkermarkte zjazd z diaľnice okolo Stausee, v Eberndorfe natankovať a cez Eisenkappel na prechod Seeberg. A som v Slovinsku. Hneď za hranicou som stál kvôli krásnemu výhľadu na Jezersko. Odtiaľ okolo rieky Kokrica cez Kokru, Visoko do Cerklje, kde som mal vyhliadnuté ubytovanie v Mamas hostel. Pekné ubytovanie s kuchynkou, parkovanie vo dvore pod strechou a kamerou, WIFI a za dobrú cenu. Domáca príjemná, hneď ponúkla domáci čučoriedkový likér, podebatovala, dala nejaké typy z okolia, zľavovú kartu do pizzérie, skrátka fajn. Bol som tam tri noci. Večer som bol na obhliadke mestečka, príprava trasy na ďalší deň. Jedlo, pivko a spať.

2. deň 2.9.2013 226 km

Cerklje - Krvavec - Stahovica - Luče - Solčava - Logarská dolina - Paulitsch sattel - Eisenkappel - Ferlach - Loibl pass - Tržič - Golnik - Kranj - Cerklje

Budíček o 7.00, hygiena, raňajky, nachystať veci a môžem vyraziť. Vonku zamračené 12 °C neprší. Cesta na Krvavec – kopec nad mestom, lyžiarske stredisko - je mokrá a vyššie je silná hmla. Prišiel som po rampu, ktorá sa otvárala za 5 eur, na moto by sa dala obísť bez problému.

Nešiel som ďalej, aj tak by som nič nevidel, viditeľnosť bola asi 50 m, teplota 8°C. Z Krvavca ma navigácia viedla na Stahovicu po ceste, kde som prechádzal niekomu cez dvor, boli to iba dve kameňové koľaje, medzi nimi tráva. Dlžka asi 3 km. Potom asfalt smer Solčava. Počasie sa vylepšilo, slnečno, modrá obloha. Odbočil som z hlavnej cesty do Logarskej doliny- vstup 5 eur. Pekná dolina, oplatí sa vidieť.

 Záver Logarskej doliny
Záver Logarskej doliny

Po návrate na hlavnú cestu výjazd na Paulitsch sattel -prechod do Rakúska. V Eisenkappel doľava na Ferlach cez málo známe Schaida sattel výška 1068 m nm. Vo Ferlachu tankovanie a konečne smer Loibl pass. Neužil som si to, asi 5 km som išiel krokom za kamiónom, ktorý sa nemohol vytočiť, zato vytáčal všetkých. Vo vracákoch musel aj cúvať. Všetci museli stáť. No proste Maďar. Doma také nemajú. Ďalej nádherný zjazd smer Tržič , odtiaľ odbočka na Medvodje a späť , a potom už len cez Golnik do Cerklje. Všetky zastávky opisovať nebudem, fotenia bolo dosť a keby som chcel fotiť všetko zaujímavé, tak som tam ešte teraz. Večer klasika, jedlo, pivko, plánovanie a spať.

3. deň 3.9.2013 237 km

Cerklje - Bled - Bohinské jazero - Ukanc - Boh. Bistrica - Podbrdo - Grahovo - Cerkno - Železniki - Šofja Loka - Cerklje

 Blejsko jezero
Blejsko jezero

Každý deň začína budíčkom o 7.00, každodenná príprava, balenie, jedenie a vyrážam. Dnes to bude Blejsko jezero. Prechádzka popri jazere, fotenie. Musím povedať, že som očakával viac. Pokračoval som cez Bohinskú Bistricu k Bohinskemu jazeru. To bola nádhera, voda čistá, boli tam síce asi štyria odvážlivci čo sa kúpali, ale voda bola studená. Tam som stretol jediných krajanov z Detvy na V strome.

 Bohinsko jezero
Bohinsko jezero

Odtiaľ cez Podbrdo na Grahovo, cesta síce nie moc kvalitná, ale kraj nádherný a tých zákrut. Videl som tam aj nehodu motorkára, motorka bola na medzi, ale neviem, čo sa stalo. Ďalej cez Cerkno na Železniki. Tam bol jeden úsek cesty uzavretý, niečo tam robili, ale domáci ma presvedčili, že tade chodia a že prejdem. Tak som to riskol a prešiel som bez ujmy. Zo Železnikov okolo rieky na Škofja Loka a Kranj do Cerklje. Bola to posledná noc v Cerklje, takže večer som pobalil veci a pripravil sa na ranný odchod.

4.deň 4.9.2013 230 km

Cerklje - Kranj - Škofja Loka - Žiri - Idrija - Predmeja - Ajdovščina - Nova Gorica - Kobarid - Bovec

Z Cerklje odchádzam o 9.00. Dnes je to presun ale aj pekný výlet. Na Škofja Loka cestou ako včera, odtiaľ údolím riečky Sora. Krásne ,upravené údolie, lúky, polia. V Trebija doľava na Žiri. Zo Žiri spústou serpentín do Idrija. Z Idrija do Predmeja cez kopce a zákruty, až sa mi hlava točila. Pôvodne som chcel ísť z Predmeja cez Lokve do Novej Gorice. Navigácia ma tam nechcela pustiť. Dôvod som zistil kúsok za Predmeja, keď skončil asfalt a začala šotolina a kamene. Išiel som asi 2 km, tam som stretol cyklistu a ten povedal, že celá cesta je taká. Tak som sa vrátil a išiel som cez Lokavec do Ajdovščiny. Neľutujem. Krásna cesta cez tunely iba vytesané v skale a potom úplne nová zákrutová asfaltka.

 Predmeja
Predmeja

Z Ajdovščiny cez Novú Goricu po Kanal cesta dobrá, zákruty tiahle, pekne to ubúdalo. Po tých serpentínach to bol taký príjemný oddych až po Kobarid. Tam doprava ešte pár kilometrov po neskutočne nádhernej doline cez Žaga do Bovca. Ubytovanie v kempe Polovnik v stane na dve noci. Kemp vybavený, čistý, trochu bol problém s WIFI, ale ten sa vyriešil. Stavanie stanu, jedlo, káva, obhliadka okolia, plánovanie, sprcha a spať.

 Kanal
Kanal

 Soča nad Kobaridom
Soča nad Kobaridom

5. deň 5.9.2013 209 km

Bovec - Log - Mangart - Ps.Predil - Lago Predil - Sella Nevea - Gemona - Tarcento - Taipana - Breginj - Kobarid - Bovec

 Bovec
Bovec

Raňajšia klasika, vyrážam po 9.00 smer Log a sedlo pod Mangartom . Dole ten domorodec vyberá 5 eur ekologickú taxu, ale stojí to za to. Počasie nádherné, modrá obloha, cesta suchá, no paráda. Zákruty, tunely, tunelíky, asfalt, šotolina, kocky a bol som hore. No, zas tak rýchlo to nešlo. Posledný úsek bol zákaz kvôli padaniu kameňov, niektorí ho dodržiavali, väčšina nie. Zvrchu výhľady nádherné, okolo ovce, kozy, kravy aj po ceste, a aj zbytky po nich. Ale tam to akosi patrí.

 Mangart
Mangart

Zo Strmca na Passo Predil, zastávka pri obrannej veži starej obchodnej cesty. Pekná udržiavaná stavba. Prechod do Talianska k Lago Predil s krásnou čistou vodou v nádhernom prostredí. A tá cesta dole dolinou do Sella Nevea a ďalej. Vôbec nevadia tie obmedzené rýchlosti. Zase ste se kochal, pane doktore. Od Chiusaforte po Gemonu zase oddychový presun okolo širokej rieky, kde síce nebolo veľa vody, ale bola kryštálovo čistá a pravdepodobne studená. Potom prišiel hlad a vedľa cesty sa zjavila pizzéria. No nedaj si pravú taliansku. Bola výborná. Pokračujem smer Tarcento, Taipana na hraničný prechod Breginj. Cestička cez lesy, úzka, zákruty, pod stromami napadané lístie, bolo treba ísť opatrne. Mal som pocit, že to ani nie je oficiálna cesta. Zrazu proti mne išiel linkový autobus a po chvíli som prišiel do dedinky. Nádhera. Prešiel som späť do Slovinska, v Starom Sele odbočil doprava na Robič a hraničný prechod do Talianska. Ten ale nebol ničím zaujímavý. Odtiaľ som sa vrátil už do Bovca do kempu.

6. deň 6.9.2013 570 km

Bovec - Vršič - Wurzenpass - Finkenstein - Faak - Klagenfurt - Wien - Bratislava - Trnava - Boleráz

Nastal posledný deň tripu -deň odchodu. Ráno som zbalil stan a ostatné veci, hygiena, raňajky a okolo 10.00 som odchádzal údolím nádhernej riečky Soča, kde by sa dalo zastaviť a kochať každých 100 metrov.

Vršič by bol zaujímavý, ale bola tam hustá premávka. Neskôr som zistil prečo -Faak zraz. Dlho som sa nezdržal, nebolo kde zaparkovať, tak som pomaly pokračoval. Cez Wurzenpass som prešiel, pri tanku sa čakalo v rade na fotenie. Vo Finkensteine som natankoval doplna a cez Faak na diaľnicu. Tam bola taká zácpa, že som sa ani nezastavil. Určite niektorí budú mať iný názor, ale môj je Faak-fuck. Prchal som odtiaľ, ako som najrýchlejšie mohol. Potom už len diaľničný presun s niekoľkými zastávkami po Schwechat, tam dole z diaľnice, natankovať, a cez Hainburg do Bratislavy a po diaľnici domov. Príchod domov asi o 21.00.

Tým, ktorí sa dočítali až sem ďakujem.

  • Slovinsko je nádherné, kto tam nebol, nech tam ide
  • ľudia príjemní, problémy žiadne
  • 1960 km
  • 73 litrov benzínu, 3,7l/100 km
  • náklady spolu 200 eur

Pridané: 21.02.2014 Autor: zuzi pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: