ISSN 1336-6491 | Online: 1509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Odblokovanie škrtenej Hondy CBR125R, 2007

 Zdieľať

Pridané: 13.02.2014 Autor: OravaTeam
Čitatelia: 14164 [Vaše stroje - Moja úprava]

Ako sa mi podarilo odblokovať Hondu CBR 125

Pred dvoma rokmi som kúpil Hondu CBR 125R ročník 2007 pôvodnom z Nemecka. Bola v super stave, málo najazdených kilometrov, novší model už so vstrekovaním, laďák. Predchádzajúci majiteľ ma upozornil , že je obmedzená na 80 km/h.(Nemecká legislatíva dovoľuje s vodičákom A1 jazdiť len maximálkou 80km/h) Povedal som si: Som začiatočník, naučím sa na tom jazdiť ak mi to nebude stačiť, dám si to niekde v Honde odblokovať.

S Cebrou som bol maximálne spokojný. Jednoduchá na ovládanie aj na údržbu. Po dlhšom čase mi však tá rýchlosť začala prekážať. Od kolegov som sa dozvedel ,že tieto stroje idú 120-130 po rovine bez vetra. Moja nejde ani 80 vo vákuu pri voľnom páde :)

Volal som do nemenovaného servisu Honda. Technik mi povedal, že to nie je možné, že asi som obmedzený ja. Zbytočne som vysvetľoval ,že mám v TP zapísaných 4,7kw namiesto plných 11 a rýchlosť 80km/h. Podobne som pochodil v ďalších dvoch servisoch. Načase zobrať vec do vlastných rúk. Prečítal som množstvo článkov na našich aj českých fórach. Buď mali ostatní rovnaký problém ako ja, alebo chceli ísť na otvorených strojoch tristovkou.

Nemci sa však tejto problematike venovali detailnejšie a zistil som, že sú dve firmy, ktoré sa zaoberajú obmedzovaním.

ALPHATECHNIK – obmedzuje motorky dorazom na plyne a reštrikciou v saní.

TEV HESSEN – používa obmedzenú riadiacu jednotku a reštriktor v saní(medzi motorom a striekačkou) Toto je protokol o obmedzení v nemecku: www.honda.de/pdf/JC39_CBR125_07.pdf

  • obmedzené riadiace jednotky mali označenie G2 – toto bol aj môj prípad. Túto jednotku bolo potrebné vymeniť za jednotku s označením ED
  • podľa náčrtu príruba s obmedzením ma označenie KTYG E11 G2 a treba ju vymeniť za KTY E11

Tieto diely sa mi podarili zohnať celkom lacno z havarovaných moto. Ušetril som dosť ,lebo len nová riadiaca jednotka by ma vyšla na 300€

K riadiacej jednotke sa dá dostať celkom rýchlo:

1. zhodíme sedadlo spolujasca + hlavné sedadlo
2. vyberieme kryt pod riadidlami (2 šróby v strede, 2 po krajoch)
3. vyšrobujeme dva šroby, ktoré držia nádrž - stačí ju len zdvihnúť a niečim podložiť
4. Riadiaca jednotka je pod gumenou ochranou – jednoducho vysunieme a vymeníme za novú

S prírubou sa treba už trošku viac vyhrať, keďže je tam malý priestor na manipuláciu. Najskôr treba vybrať dva sťahovacie prúžky. Potom odporúčam vybrať dva šróby na zadnej strane airboxu, vďaka čomu môžeme posunúť airbox a striekačku o 2cm. To by malo stačiť na vybratie starej a vloženie novej.

Po dokončení som neodolal a musel som sa previesť. Hneď od začiatku bol rozdiel jasný - oveľa sa zlepšila akcelerácia, nehovoriac že som šiel 135 pri 9000 otáčkach. (ešte by šla aj viac, ale nechcel som hazardovať na januárových cestách.)

Pridané: 13.02.2014 Autor: OravaTeam Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 125R 2007:

Foto:
Honda CBR 125R 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 125R
Rok:2007
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.02 ccm
Max. výkon:13.60 k (10.00 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:10.6 Nm / 8250 ot.
Kompresný pomer:11 : 1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47,2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:276 mm
Pneu vpredu:80/90-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:100/80-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:118.9 kg
Výška sedla:776 mm
Rázvor:1294 mm
Dĺžka:1920 mm
Šírka:675 mm
Výška:1070 mm
Svetlá výška:172 mm
Objem nádrže:10 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Spotreba paliva:3.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 234 km

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »