Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1593 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15827)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10368)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati Diavel 2015 - inovovaný muscle bike od Ducati

 Zdieľať

Pridané: 13.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5034 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Diavel a Ducati Diavel Carbon sa dočkali akéhosi faceliftu spojeného s inováciou ich pohonnej jednotky. Koncept biku ostáva rovnaký, rovnako ako kopec ostatných vecí na ňom. Jedná sa však o novinku aj keď zmeny výzoru nie sú až také výrazné.

Na prvý pohľad sa toho na Ducati Diavel veľa nezmenilo a je to viac menej aj pravda. Celkový pohľad na Diavela neprináśa nič nové. Motorka s masívnou prednou časťou a skosený zadkom od predchodcu ďaleko neuteká. Sú to skôr detaily, aj keď taký svetlomet je trošku väčším "detailom", ktoré vizuálne ukazujú na to, že tento Diavel je novinkou medzi motocyklami Ducati. LED svetlomety sa zrejme pomaly stanú bežnou súčasťou motocyklov a tak sa objavili aj na tejto novinke. Zmenšené koncovky výfuku zase nechajú viac viniknúť zadné koleso. No a keď sme pri kolesách, verzia Diavel Carbon bude postavená na skutočne pekne spracovaných 9-lúčových kolesách Marchesini.

Srdcom Ducati Diavel 2015 je motor Testastretta 11 DS. Motor o objeme 1198.4 ccm a s dvomi sviečkami na valec poskytuje maximálny výkon 119 kW rovnako ako jeho predchodca, avšak klesli otáčky (o 250, aktuálne 9250 ot./min.) pri ktorých je táto hodnota dosiahnutá. Stúpol však maximálny krútiaci moment na hodnotu 130.5 Nm pri 8000 ot./min. Dá sa teda očakávať, že motor jazdcovi poskytne plynulejšiu odozvu na prácu s plynovou rukoväťou. Ducati sa snažila motor upraviť tak, aby bol Diavel prívetivejší pri jazdení mestom avšak aby si zachoval aj svoj charakter a silu.

Ducati Diavel 2014
Ducati Diavel 2014
Ducati Diavel 2014
Ducati Diavel 2014

O odpruženie sa vpredu stará 50 mm USD vidlica Marzocchi s povrchovou úpravou DLC (diamond-like carbon) znižujúcou trenie a so zdvihom 120 mm. Vidlica je plne nastaviteľná. O odpruženie zadnej časti sa postará neobvykle nízko horizontálne umiestnený tlmič Sachs, taktiež so zdvihom 120 mm a možnosťou plného nastavenia (predpätie pružiny hydraulicky nastaviteľné).

Ducati Diavel 2014

Brzdový systém nemôže byť od iného výrobcu než od Bremba. Vpredu nájdeme radiálne montované štvor piestikové monobloky, ktoré sa zahryzávajú do dvojice 320 mm kotúčov. Vzadu je jeden 265 mm kotúč a dvojpiestik. Nesmie chýbať ani systém ABS.

Ovládanie motocykla je aj tu pod dohľadom elektroniky. Systém Ride-by-Wire v kombinácii s kontrolou trakcie DCT dáva možnosť vzniku troch režimov jazdy Urban (redukcia výkonu na 100 koní), Touring a Sport. nastavenie kontroly trakcie je možné si aj samostatne doladiť.

Ducati Diavel 2014
Ducati Diavel 2014
Ducati Diavel 2014
Ducati Diavel 2014

Diavel má ako keby dva prístrojovky. Jednu na riadidlách, zobrazujúcu: rýchlosť, otáčky motora a signalizáciu rozsvietených svetiel. Druhú ako súčasť nádrže. Tá zobrazuje: zaradený prevodový stupeň, zvolený režim jazdy a nastavenie kontroly trakcie. Pre naštartovanie Ducati Diavel nie je nutné nikam strkať kľúč. Stačí ho len mať vo vrecku.

Foto:
 Ducati Diavel 2015 Ducati Diavel Carbon 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucati
Model:DiavelDiavel Carbon
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1198.4 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:161.8 k (119.0 kW) / 9250 ot.161.8 k (119.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:130.5 Nm / 8000 ot.130.5 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:12.5:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:106 x 67.9 mm106 x 67.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:240/45-ZR17240/45-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:210 kg205 kg
Hmotnosť s náplňami:239 kg234 kg
Výška sedla:770 mm770 mm
Rázvor:1580 mm1580 mm
Dĺžka:2235 mm2235 mm
Šírka:860 mm860 mm
Výška:1192 mm1192 mm
Objem nádrže:17 l17 l

Pridané: 13.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria