Anketa:
Ducati Diavel 2015 - inovovaný muscle bike od Ducati
ZdieľaťPridané: 13.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5225 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Ducati Diavel a Ducati Diavel Carbon sa dočkali akéhosi faceliftu spojeného s inováciou ich pohonnej jednotky. Koncept biku ostáva rovnaký, rovnako ako kopec ostatných vecí na ňom. Jedná sa však o novinku aj keď zmeny výzoru nie sú až také výrazné.
Na prvý pohľad sa toho na Ducati Diavel veľa nezmenilo a je to viac menej aj pravda. Celkový pohľad na Diavela neprináśa nič nové. Motorka s masívnou prednou časťou a skosený zadkom od predchodcu ďaleko neuteká. Sú to skôr detaily, aj keď taký svetlomet je trošku väčším "detailom", ktoré vizuálne ukazujú na to, že tento Diavel je novinkou medzi motocyklami Ducati. LED svetlomety sa zrejme pomaly stanú bežnou súčasťou motocyklov a tak sa objavili aj na tejto novinke. Zmenšené koncovky výfuku zase nechajú viac viniknúť zadné koleso. No a keď sme pri kolesách, verzia Diavel Carbon bude postavená na skutočne pekne spracovaných 9-lúčových kolesách Marchesini.
Srdcom Ducati Diavel 2015 je motor Testastretta 11 DS. Motor o objeme 1198.4 ccm a s dvomi sviečkami na valec poskytuje maximálny výkon 119 kW rovnako ako jeho predchodca, avšak klesli otáčky (o 250, aktuálne 9250 ot./min.) pri ktorých je táto hodnota dosiahnutá. Stúpol však maximálny krútiaci moment na hodnotu 130.5 Nm pri 8000 ot./min. Dá sa teda očakávať, že motor jazdcovi poskytne plynulejšiu odozvu na prácu s plynovou rukoväťou. Ducati sa snažila motor upraviť tak, aby bol Diavel prívetivejší pri jazdení mestom avšak aby si zachoval aj svoj charakter a silu.
O odpruženie sa vpredu stará 50 mm USD vidlica Marzocchi s povrchovou úpravou DLC (diamond-like carbon) znižujúcou trenie a so zdvihom 120 mm. Vidlica je plne nastaviteľná. O odpruženie zadnej časti sa postará neobvykle nízko horizontálne umiestnený tlmič Sachs, taktiež so zdvihom 120 mm a možnosťou plného nastavenia (predpätie pružiny hydraulicky nastaviteľné).
Brzdový systém nemôže byť od iného výrobcu než od Bremba. Vpredu nájdeme radiálne montované štvor piestikové monobloky, ktoré sa zahryzávajú do dvojice 320 mm kotúčov. Vzadu je jeden 265 mm kotúč a dvojpiestik. Nesmie chýbať ani systém ABS.
Ovládanie motocykla je aj tu pod dohľadom elektroniky. Systém Ride-by-Wire v kombinácii s kontrolou trakcie DCT dáva možnosť vzniku troch režimov jazdy Urban (redukcia výkonu na 100 koní), Touring a Sport. nastavenie kontroly trakcie je možné si aj samostatne doladiť.
Diavel má ako keby dva prístrojovky. Jednu na riadidlách, zobrazujúcu: rýchlosť, otáčky motora a signalizáciu rozsvietených svetiel. Druhú ako súčasť nádrže. Tá zobrazuje: zaradený prevodový stupeň, zvolený režim jazdy a nastavenie kontroly trakcie. Pre naštartovanie Ducati Diavel nie je nutné nikam strkať kľúč. Stačí ho len mať vo vrecku.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Ducati | Ducati |
Model: | Diavel | Diavel Carbon |
Rok: | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1198.4 ccm | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 161.8 k (119.0 kW) / 9250 ot. | 161.8 k (119.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 130.5 Nm / 8000 ot. | 130.5 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106 x 67.9 mm | 106 x 67.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 240/45-ZR17 | 240/45-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 210 kg | 205 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 239 kg | 234 kg |
Výška sedla: | 770 mm | 770 mm |
Rázvor: | 1580 mm | 1580 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2235 mm |
Šírka: | 860 mm | 860 mm |
Výška: | 1192 mm | 1192 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l |
Pridané: 13.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Iba pre závislých na adrenalíne - MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014 - Awia
- DUCATI moto víkend 25.4. - 27.4.2014 v Outlete VODERADY - Redakcia
- MV Agusta Brutale 800 Dragster RR 2015 - Nielen najkrajšia brutka? - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora