Anketa:
Iba pre závislých na adrenalíne - MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014
ZdieľaťPridané: 07.02.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10443 [Novinky - Predstavujeme]
Mv Agusta ešte v polovici januára vypustila krátke ochutnávkové video na niečo s názvom "Dragster" Teraz tu máme nový model Brutale 800 Dragster.
Najextrémnejšia a najagresívnejšia Brutale všetkých čias. Plyn dokorán. Motor na hranici otáčok. Preklzujúce sa zadné koleso sa neúnavne snaží získať trakciu, jazdec obklopený oblakom bieleho dymu a pískanie pneumatiky... MV Agusta Brutale 800 Dragster je toto všetko a oveľa, oveľa viac. Je to motorka osekaná na úplnú podstatu, čisté potešenie z jazdy. Emocionálna sloboda. Aspoň takto ju predstavujú chlapci z MV Agusty.
Po predstavení Rivale 800 rozširuje MV Agusta svoju ponuku o nový model. Nová Brutale Dragster by mala odzrkadľovať agresívnejšiu verziu Brutalky s obľúbeným trojvalcovým motorom. Vysoký výkon, skvelé jazdné vlastnosti, nízka hmotnosť, skvelá ovládateľnosť a v neposlednom rade dizajn s prvkami prevzatými zo sveta dragsterov - motoriek špeciálne postavených, aby predviedli svoj výkon v priebehu pár sekúnd.
Hlavné vlastnosti Brutale 800 Dragster 2014:
- Radový trojvalec, 798 cc
- Maximálny výkon 125 koní (92 kW) pri 11,600 rpm
- Maximálny krútiaci moment 81 Nm pri 8,600 rpm
- Obmedzovač otáčok: 13,000 rpm
- Suchá hmotnosť 167 kg
- Pomer výkonu a hmotnosti: 1.34 kg/HP
- Pneumatiky Pirelli DIABLO Rosso II 120/70 - ZR 17 vpredu, 200/50 – ZR 17 vzadu
Srdcom Dragstera je trojvalcový motor. S výkonom na hranici možností v danej objemovej triede, maximálnou elasticitou, dobrým priebehom krútiaku v celom spektre otáčok, priaznivou spotrebou a v neposlednom rade kompaktnosťou. Celý motor váži len 52 kilogramov a jazdcovi dáva do pravačky 125 zdutých kobýl. Všetko pochopiteľne riadi elektronika: systém MVICS (Motor&Vehicle Integrated Control) a vstrekovanie ride-by-wire od Mikuni. Všetko je možné nastaviť samozrejme priamo cez prístrojovku alebo prepínačmi na riaditách. Jazdec má na výber 4 palivové mapy (Sport, Normal, Rain a vlastné nastavenie) Vo vlastnom nastavení si vie jazdec prispôsobiť: odozvu motora, obmedzovač otáčok, nábeh krútiaceho momentu, citlivosť plynu a brzdenie motora. Vo výbave pochopiteľne nechýba ani trakčná kontrola, nastaviteľná v 8 stupňov vrátane možnosti vypnutia.
Rám Dragstera vychádza z toho čo je v MV už standardom. Robustný a ľahký trubkový rám obopína motor. Podvozok je plne nastaviteľný vpredu upside-down vidlica Marzochi, vzadu centrálny tlmič Sachs upevnený na jednoramennej kyvke z hliníka. Pri brzdení jazdec diktuje svoje požiadavky strmeňom od Bremba. Vpredu to sú štvorpiestikové radiálky s 320mm kotúčmi a vzadu 220mm kotúč brzdí dvojpiestik.
Nová MV Agusta Brutale 800 Dragster bude dostupná s ABS v sérii v dvoch farebných prevedeniach: Biela a Matná metalická sivá. Cena by sa mala pohybovať na úrovni 13 4980€.
Video: MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014
Zdroj: MV Agusta Press
Pridané: 07.02.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MV Agusta |
Model: | Brutale 800 Dragster |
Rok: | 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 81 Nm / 8600 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 - ZR 17 M/C (75 W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 167 kg |
Výška sedla: | 811 mm |
Rázvor: | 1380 mm |
Dĺžka: | 2060 mm |
Šírka: | 825 mm |
Svetlá výška: | 149 mm |
Objem nádrže: | 16.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 245 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | elektronický quick-shift, USD vidlica Marzocchi nastaviteľný útlm a predpätie, tlmič Sachs plne nast |
Poznámka: | |
Cena s ABS k 8/2014: 13 390,- Eur Akciova cena 12 990,- Eur |
- NOVÉ Porovnaj 'MV Agusta Brutale 800 Dragster' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MV Agusta Brutale 800 Dragster' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta Brutale 800 Dragster' na www.google.com
Súvisiace články:
- Porovnávačka: 5x MV Agusta - Brutale 1090R, Brutale 800, Brutale 800 Dragster, 800 Rivale a F3 800 - Redakcia
- Prvé foto novinky MV Agusta Brutale 800 Dragster RR 2015 - zeON
- MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý! - matox
- MV Agusta Brutale 800 Dragster RR 2015 - Nielen najkrajšia brutka? - mikulec
- Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati - zeON
- MV Agusta - nová Brutale 800 a Dragster RR LH44 - EICMA Miláno 2015 - Awia
- MV Agusta Turismo Veloce 800 - novopečený turista z Varese - zeON
- MV Agusta F3 800 - trojvalcová nádhera - zeON
- EICMA 2018 - MV Agusta predstavuje krásny retro superbike Superveloce 800 a najsilnejší naháč Brutale 1000 Serie Oro - Awia
- MV Agusta Brutale 800 Dragster Special Edition od TecnoArt Sersan - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora