ISSN 1336-6491 | Online: 948 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Gas Gas kúpil motory Husqvarna

 Zdieľať

Pridané: 08.03.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 3952 [Bleskovky - Novinky]

Španielsky Gas Gas Motos uzavreli dohodu s talianskou Moto Italia, pôvodne Husqvarna Motorcycles, o kúpe ich technológii dvojtaktných a štvortaktných motorov.

Moto Italia je firma, ktorá vznikla ako pozostatok Husqvarny, ktorej väčšinu odkúpila rakúska KTM. Transakcia prebehla so súhlasom KTM Group, čo naznačuje záujem rakúskej firmy o posilnenie výrobného prostredia európskych motocyklov.

Zmluva zahŕňa prebratie a využitie technológie v oddelení výskumu a vývoja v španielskej firme, čo im umožní výrobu dvoj aj štvortaktných motorov pôvodne vyrábaných Husqvarnou.

Výsledok tejto kúpy je, že sa Gas Gas dostal k motorom modelových radov z pred roku 2013, ktoré použije pre svoje vlastné motocykle. Ide o motory vyvinuté pod BMW, ešte pred tým, ako Husku skúpila KTM.

Zatiaľ sa dá len dohadovať, či motory poslúžia ako základ pre úplne nové motory, alebo sa iba upravia pre vlastné potreby svojich nových motocyklov.
Bude zaujímavé sledovať, ako táto transakcia posilní katalánsku fabriku a aké nové modely uzrú svetlo sveta.

Pridané: 08.03.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »