Anketa:
Seriál ME enduro 2014 štartuje v Španielsku
ZdieľaťPridané: 26.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3546 [Šport - Enduro]
Posledný marcový víkend štartuje v španielskom meste Antas (Almeria) tohtoročné ME v endure úvodným podujatím štvordielneho seriálu súťaže jednotlivcov. Na šampionáte sa predstaví aj osem slovenských jazdcov, ktorí sa predstavia hlavne v juniorských triedach.
V triede junior E1 sa predstaví so štart. číslo 4 Michal Drevenák, v juniorskej triede E2/E3 máme až štvorčlenné zastúpenie: 105 Dušan Paulen, 106 Michal Košík, 107 Branislav Belluš, 108 Jakub Juríček.
![]() |
Okrem našich juniorských nádejí sa predstaví v seniorskej triede E2 Ondrej Vážny (304) a medzi veteránmi sa v Španielsku predstaví Jozef Marenčák (504). Zastúpenie budeme mať aj medzi ženami, kde sa predstaví tretia z ME 2012 Zuzana Gahérová (602).
ŠK EaR SMF sa i v tomto roku bude zameriavať na podporu a rast mladých jazdcov a to i s ohľadom na definitívne potvrdenie organizácie 90. ročníka ISDE v roku 2015 na Slovensku, v Košiciach, ktoré sme obdržali v týchto dňoch z FIM.
Zdroj: SMF
Pridané: 26.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- V ČR vyvrcholil seriál ME enduro 2014 – dva bronzy pre Slovensko - Redakcia
- Majstrovstvá Európy 2014 v endure v Rumunsku so slovenskou účasťou - Redakcia
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- ME Enduro v Taliansku s rekordným počtom jazdcov SMF - Redakcia
- Morovno uzatvorilo seriál 2014 MM SR v Country crosse a endure jednotlivcov - Redakcia
- Motocyklová sezóna SMF 2014 ukončená country crossom dvojíc v Brezne - Redakcia
- 91. ročník ISDE 2016 v Španielsku začína čoskoro - Redakcia
- Seriál ME Enduro 2014 odštartoval v Španielsku - Redakcia
- Šampionát klasického endura 2013 začne v Kuchyni pretekom zaradeným aj do kalendára UEM Alpe Adria - Redakcia
- Cez víkend štartuje trialová sezóna 2014 MM SR v triale Lazy ppd Makytou - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!