Anketa:
Štefan Svitko na Autosalóne Prešov - 8. mája 2014
ZdieľaťPridané: 28.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Novinky]
Jedno z prekvapení Autosalónu Prešov 8. mája 2014 je odhalené. Konečne na východ do ďalekého Prešova zavíta rodák z Oravy, jeden z najúspešnejších slovenských motocyklových jazdcov súčasnosti, 9x majster Slovenska, 3x majster Európy - Štefan Svitko.
Je štvornásobný účastník na Dakare a celkovo piaty v ročníku 2012, ktorý si urobil v motoristickom svete dobré meno. Na začiatku minuloročnej Dakarskej Rally, Štefan Svitko bol považovaný za vychádzajúcu hviezdu motocyklistických pretekov novej generácie Dakaru z východnej Európy.
![]() |
Každý účastník, ktorý zavíta na Autosalón v Prešove 8. mája 2014, ho budete mať možnosť osobne vidieť s jeho nádherným strojom, ktorým absolvoval Dakarskú Rally. Celý deň si ho budete môcť vychutnať a vypočuť si aj jeho zážitky z Dakaru. Nejedného z Vás obdarí a poteší vlastnoručným podpisom. Na záver dňa Vás bude čakať veľké prekvapenie, ktoré si pre fanúšikov pripravil organizátor, tak sa nechajme všetci ešte prekvapiť.
Na všetkých sa už teší Štefan Svitko a celý realizačný team Extreme Motosport Racing Team Prešov.
![]() |
Autosalón Prešov 2014:
20. ročník Výstavy Autosalón Prešov 2014, sa bude konať 8. - 10. 5. 2014 vo vynovenej Mestskej hale v Prešove.
Výstava Autosalón Prešov 2014 je medzinárodná prezentácia automobilov, motocyklov, Agro techniky, auto príslušenstva, garážovej a servisnej techniky, Májových trhov, farmárskych trhov, Dovolenky 2014, Agro-truck salón, Veteránov, Tuningu aut... Info: www.extrememotosport.sk
Pridané: 28.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2014 + stánok Motoride.sk - Awia
- Štefan Svitko víťaz El Chott Rallye de Tunisie 2013 - Redakcia
- Dakar 2014 – 12. etapa - El Salvador - La Serena - Smoliar Barreda stratil 2. miesto celkovo, naši bezpečne v cieli - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!