Anketa:
Honda CRF250M 2014 - tak toto ma ozaj baví...
ZdieľaťPridané: 17.07.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 13490 [Testy a predstavenia - Test]
A pritom je to také jednoduché. Stačí k tomu obyčajnú, lacnú, jednoduchú motorku s výkonom papierovo nie práve ohurujúcim. Ale ako celok to skrátka vyčarí úsmev na tvári aj na duši.
Síce už asi viete ako dopadla malá motardová CRF v mojom hodnotení, ale skúsme to teraz pekne poporiadku. Honďáci ju predstavili už v podstate „dávno“. Pred ňou som mal možnosť vyskúšať jej endurovú sestru, a tak som vlastne vedel do čoho asi pôjdem. Veď v podstate vymenili len kolesá a trochen upravili podvozok. Čakal som nie zrovna výkonom sršiaci motor, ale ako komplet som dúfal, že to bude do pohodky. No a moje očakávania boli naplnené.
Tak ako endurová CRF250L, aj v motardovke je motor ponúkajúci 22 kobýl so silou 22 ňutnov. Takto to neznie vôbec lákavo a vlastne ani to nie je lákavé. Skrátka objem ničím nenahradíš a koní, či krúťáku je stále málo. Toto sú zatiaľ stále pravdy nášho motosveta. Ale ak do rovnice doplníme ďalšie známe, ako je hmotnosť, ktorá je na pohotovostnej hodnote 145 kilečiek s celkovou cenou 4 590 eur a s fanfaktorom na rozdávanie, výsledok je jednoducho kladný, s vysokou hodnotou.
Už po naskočení na sedlo vo výške 855 mm sa cícim skoro ako na „svojej“. Je to niečo veľmi podobné krosenke, len trochu pohodlnejšie. Rajdy aj stupačky mi pasujú „do ruky“ už len natočiť a pelášiť preč. Skrátka po vyskočení do sedla nič iné neriešite. A to doslova. Pristihol som sa pri tom, ako neriešim ani mnou vždy kritizované chrómové veci. Možno aj preto, že tu je čoprácky pochromované len viečko. Nevadí mi ani chudobná hrazdička na rajdoch, ktorej určite chýba nejaká „molitanová“ ochrana. Jediné čo mi udrelo hneď do očí, je otrasná brzdová hadica s neskutočným oblúkom „do rezervy“. No ale hneď ako som začal jazdiť, prestal som vnímať aj toto. Až neskôr pri fotení si nasilu všímam, čo by sa mi mohlo nepáčiť. Je to ten celkový čínsky nádych, ktorý ale musím ozaj chcieť vidieť a trochu veľký predný blatník na motarda.
Mišove pirátske foto mobilom |
A ako to je teda s tým jazdením? Keď už v úvode som napísal, že toto ma ozaj baví? Je to tak prosté!
Tentokrát sme dúfam zvolili tie najideálnejšie podmienky pre test takejto motorky. Zobrali sme ju do Dunajskej Stredy na malý motokárový okruh, kde sa konala akcia pod Romotovou záštitou. Zišli sa tam motorky rôznych kategórií a s čistým svedomím môžem napísať, že civilná motardová céerefka sa nielen že nestratila, ale dovolím si tvrdiť, že pojazdenie na nej bolo úplne najlepšie zo všetkých strojov.
Motardová céerefka sa mi zapáčila na prvý pohľad, na prvý posed a dobrý dojem nekazí ani prvé naštartovanie s prvými metrami. A dokonca ani po odjazdení celého dňa na spomínanom okruhu v Dunajskej. Vlastne musím dodať, že ak by som na tom mohol jazdiť bez „pudu ochrany cudzieho majetku“, tak mi tam bude stačiť len mierna úprava a brávam ju na takéto jazdenie stále. Vymenil by som na tom nounejmové pneu IRC, ktoré mimochodom držali perfektne celú dvadsať minútovku. Iba keď sme sa na nej striedali dvaja hneď po sebe, tak na konci ďalšej jazdy dávali mierne najavo, že už začínajú mať dosť. Pri výjazdoch bolo už trochu cítiť také to mierne „driftovanie“. Neviem akú majú kilometrovú výdrž, ale na okruhu podržali výborne.
Mišove pirátske foto mobilom |
Viac by som asi mohol vytknúť plne nenastaviteľnému podvozku. Ten by som určite chcel o niečo tvrdší. Minimálne predok, ktorý sa aj kvôli prirodzenému prednému posedu ponáral skoro na doraz. Možno by stačil len „iný“ olej a bolo by to ešte o niečo viac „okruhové“. Znova sa budem a chcem opakovať, ani toto mi neprekážalo v dobrom, vlastne v perfektnom pojazdení. Síce honďáci tvrdia, že podvozok je oproti endurovke pozmenený, tak ak aj áno, tak málo.
Brzdy si kupodivu zaslúžia tak isto pochvalu. Neviem ako to spravili, ale brzdia dostatočne. Samozrejme k danému stroju. Lebo keď som presedlal na brutalku, bolo to úplne o niečom inom... :-D Každopádne motardová CRF brzdí o kus lepšie ako jej endurová sestra. A to bez debaty!
Zatiaľ to vyzerá tak, že si táto motorčeka zaslúži len chváliť. No a je to tak. Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že či už ponúkaný výkon, alebo nounejmové dreváky, alebo ani neviem čo ešte, nemá ako jazdca uspokojiť, tak opak je pravdou. Dokonca nad očakávanie uspokojila aj jazdca, ktorý je skoro vždy nespokojný. Vždy chce niečo nad rámec možností daného stroja. No a táto motardová céerefka mi to dala. Bol som s ňou spokojný úplne na kompletku. Ako prvé som ju celú naložil do Defíka, takže žiadne rozoberanie, či v prípade dažďa znečistenie motorky. Po doprave na okruh v DS si odviedla svoju prácu a vlastne aj objem nádrž vystačil na celý deň jazdenia , kedy sme sa na nej striedali dvaja. Spotreba sa síce vyšplhala na okruhových 5,17, ale to už tak na okruhu býva, že spotreba je skoro dvojnásobná, ako v bežnej premávke. Pretože pri odvoze naspäť do Bratislavy sa spotreba zmrskla na 3,6 litríka. Je to síce stále o niečo viac ako pri elkovej céerefke, kde bola spotreba 3,11, ale nie je to ani koncová cifra. Určite by sa dala turistickou jazdou dostať ešte nižšie. Jediné čo by som na nej upravil, ak by som si ju chcel nechať, by bol podvozok. Určite by som ho dal tvrdší. Potom by asi ale pokračovali lepšie brzdové dosky, pancierové hadice a ak by som zodral sériové IRC, nahodil by som tam niečo „značkové“. A určite by som tam dal tvrdšie, o chlp užšie sedlo a nejaký ten padák. Pády by sa mi zrejme nevyhli a už aj tak odolnú stavbu, by som o trochu viac vylepšil.
Síce som nespomenul ako jazdí v bežnej premávke, ale asi si domyslíte, že ak som bol spokojný s civilnou motorkou na motokárovom okruhu, tak v civil bude dobrá tiež. A je to tak. Dokonca po praktickej stránke, na bežné jazdenie je spotreba ešte asi o dva litre nižšia, pneu držia úplne vždy a stále a brzdy či podvozok sú dostačujúce. Dokonca aj sedlo a speťáky odvádzajú svoju prácu.
Názor druhého testovača:
RHplusB:
Toto nie je pravá CRF-ka. Môže sa tak volať, ale mňa neošália. Nie je to totiž žiaden pretekový špeciál, a preto som k nej aj pristupoval od začiatku s predsudkami. V porovnaní s ostatnými CRF má ešte k tomu aj slabý výkon a veľa kilogramov.
Ak by jej ale dali iné meno, tak by som sa na ňu ináč pozeral. Je to pravá sériovka od Hondy. Taký Nemecký ovčiak. Predvídateľná, poslušná a spoľahlivo plní všetky príkazy.
V cestnej premávke som spravil asi len 5 km, tak mi je ťažko hodnotiť, ale prišlo mi to trochu "núďo". Potrebovala by 3-krát toľko výkonu, aby sa s tým dalo vyšprintovať z križovatky alebo pridať na rovinke. Lenže keď príde séria úzkych a poriadne zatočených zákrut, tak je to kráľ. Ak bude k tomu ešte aspoň trochu rozbitejšia cesta, tak ponaháňa aj superšporty.
V Dunajskej Strede stačila s prstom v nose na motorky s 5 a viac- násobným výkonom. A to sa tam dosahujú rýchlosti vysoko nad 100 km/h.
Mne sa na nej páčilo, že okrem pekného dizajnu má oceľové stupačky. Neznášam tie gumené na čomkoľvek, čo sa tvári športovo. Pneumatiky sú nejakej čudnej značky, ale mal som ich aj na skútri od Hondy a palec hore. Motorečka mala najazdených len 300 km, a tak sme jej dali trocha pozauši, ale páčilo sa jej to. Na konci dňa išla už o poznanie lepšie. Brzdy ozaj brzdili, takže väčší kotúč nebol len na páradu a na moje prekvapenie takáto civilná motorka bez nastaviteľných tlmičov ozaj dobre znášala razantnú jazdu. Až som bol rád, že sa jazdy skončili, lebo by som to určite niekde položil. Taký som mal pocit, že si to vyslovene pýta. Rýchlo sme sa skamarátili.
Okrem bŕzd táto civilná CRF aj pekne zatáča a s prihliadnutím na svoju kategóriu neuveriteľne dobre drží stopu. Nie je to trhač asfaltu, ale v zákrutách som sa s ňou mohol hrať, meniť ťažisko a držala jak hluchý dvere. To sa mi fest ráta. Ak by som chcel byť kritický, tak by som si želal radiálnu pumpu, aby sa lepšie dalo brzdiť jedným prstom, lenže to už sme v celkom inej cenovej kategórii. Fakt dobrá motorečka pre toho, čo má rád zákruty.
Plusy- stabilný a aj dobre ovládateľný podvozok. Krásne si drží stopu aj na hrboch v relatívne rýchlych zákrutách. Stačilo prudšie podradiť alebo pribrzdiť a hneď išla do zákruty šmykom. Keď si spomeniem, že na dvojke dokázala v náklone s plynom hrabnúť, tak sme už na polceste k vážnemu supermotu.
S tým súvisí aj mínus - chcelo by to väčší záťah odspodu. Má však vstrekovanie, takže by to malo byť pomerne ľahko a lacno splniteľné želanie.
Záver
Na záver mi neostáva nič iné, len napísať: znova sa chystám do Dunskej Stredy na malý okruh, si voľná?
Video: Honda CRF250M 2014 na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede
Plusy, mínusy
ako celok je to perfektné povozenie | nestojí ani za reč |
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
HONDA CRF250M 2014:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3,98 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 7,7 l (2,5 l rez.) |
Cena motorky | 4590,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | nie je k dispozícii |
Kufor topcase | nie je k dispozícii |
Nosič bočných kufrov + kufre | nie je k dispozícii |
Príplatok ABS | nie je k dispozícii |
Vyhrievané rukoväte | nie je k dispozícii |
Turistické plexi | nie je k dispozícii |
Tankvak | nie je k dispozícii |
Padacie rámy | nie je k dispozícii |
Ochrana motora | nie je k dispozícii |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 22,14 EUR |
Stupačka | 41,11 EUR |
Spätné zrkadlo | 26,47 EUR |
Smerovka | 68,18 EUR |
Svetlomet | 195,32 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec, RHplusB
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF 250 M |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249.4 ccm |
Max. výkon: | 23.12 k (17.00 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 22 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17M/C (54S) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17M/C (62S) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 145 kg |
Výška sedla: | 855 mm |
Rázvor: | 1445 mm |
Dĺžka: | 2127 mm |
Šírka: | 815 mm |
Výška: | 11947 mm |
Svetlá výška: | 226 mm |
Objem nádrže: | 7.7 l |
Pridané: 17.07.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora