Anketa:
14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
ZdieľaťPridané: 09.06.2014 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 4451 [Šport - Ostatné]
Pozor, pozor! Hlásenie miestneho rozhlasu! Vážení občania, dňa 14. júna 2014, teda v sobotu, sa v našej obci uskutoční súťaž o odznak zdatnosti vo vedení Pionierov.
![]() |
Preceda týmto pozýva všetkých občanov, ktorí si chcú zmerať svoje sily vo vedení Pionierov, aby sa dostavili v skorých ranných hodinách do priestoru Výcvikového strediska VŠBM v našej obci. Zároveň vyzývame všetkých občanov, aby sa nebáli a prišli povzbudiť tých, ktorí sa rozhodnú do súťaže zapojiť. Podmienkou účasti divákov je dobrá nálada a v prípade, že zaprší, tak aj gumáky.
Preceda ďalej vyzýva Matrinka, aby si povolil retiazku, lebo ho nebudeme do cieľa zase tlačiť tak ako v Budimíri.
Koniec hlásenia.
Technické predpisy môžeš stiahnuť tu: Technické predpisy
Zvláštne ustanovenia môžeš stiahnuť tu: Zvláštne ustanovenia
Registrovať sa môžeš tu: www.pioniercross.goodidea.sk
Ak máš nejaké otázky, kľudne ich môžeš poslať sem: pioniercross@goodidea.sk alebo na našu fb page: PionierCross FB
Miesto konania: 48°51'00.5"N 21°12'30.7"E
Zobraziť Výcvikové stredisko VŠBM na väčšej mape
Pridané: 09.06.2014 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- Trial Kysak 2013
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!