Anketa:
Chceš získať unikátny kalendár?
ZdieľaťPridané: 17.01.2017 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 7672 [Bleskovky - PR bleskovka]
Pre všetkých majiteľov motocyklov a skútrov značiek Aprilia, Vespa, Piaggio, MotoGuzzi, Gilera a Derbi pripravila spoločnosť ITAL MOTO s.r.o. skvelú akciu, možnosť získať uniktátny moto kalendár úplne zadarmo.
Postup pre získanie tohto exkluzívneho kalendára je jednoduchý. Na stránke www.italmoto.sk/chcem-kalendar stačí vyplniť jednoduchý formulár a kalendár je tvoj.
Tak neváhaj a vyplň formulár ešte dnes, počet kalendárov je totiž obmedzený.
Pridané: 17.01.2017 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
- Všetkých 6 predajní Styx je plne pripravených na sezónu! Na showroomoch majú viac ako 450 strojov - Redakcia
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Vespa, Piagio, Moto Guzzi a Aprilia - Awia
- Pozvánka: Dolce Vita Days Košice 2023 - príď si otestovať Vespa, Piaggio, Aprilia a Moto Guzzi! - Redakcia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2015 - Awia
- EICMA 2017 - Moto Guzzi V85 - cestovné enduro klasického vzhľadu a elektroskúter Vespa Elettrica - Awia
- Dolce Vita Days - vyskúšajte si modely Vespa, Piaggio, Aprilia a Moto Guzzi - Redakcia
- Spoločnosť Faber Moto získava výhradnú distribúciu motocyklov Piaggio Group na Slovensku - Redakcia
- EICMA 2023: PIAGGIO GROUP Novinky Moto Guzzi, Aprilia, Vespa - Awia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2013 - Awia
- Výstava INTERMOT 2014 - Piaggio group - Moto Guzzi V7 II a Aprilia Caponord 1200 Rally - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- Trial Kysak 2013
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!