Anketa:
Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
ZdieľaťPridané: 10.11.2014 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 6160 [Novinky - Pozvánka]
Už túto nedeľu, 16. 11. 2014 sa uskotoční záverečný pretek seriálu Pionier Cross na MX trati pri obci Budimír.
![]() |
- PionierCross
- Technické predpisy môžeš stiahnuť tu: Technické predpisy
- Zvláštne ustanovenia môžeš stiahnuť tu: Zvláštne ustanovenia
- Registrovať sa môžeš tu: Registrácia PionierCross Budimír
Ak máš nejaké otázky, kľudne ich môžeš poslať sem: pioniercross@goodidea.sk alebo na našu fb page: PionierCross FB
Píď aj ty povzbudiť odvážnch jazdcov na pekelných strojoch 16.11.2014 na MX trať pri obci Budimír.
Pridané: 10.11.2014 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
- Pionier cross Slovensko- záverečné podujatie 2019 v Šenkviciach - miso66
- Pionier cross - Budimír 2017 - záver seriálu 2017 - Redakcia
- Pionier cross - Optima Košice 23.9.2018 - Redakcia
- Pionier Cross Východ Kechnec 2017 - Redakcia
- Pionier Cross Východ Zelený Dvor 2017 - Awia
- Pionier Cross Družstevná pri Hornáde 2017 - Redakcia
- Pionier cross Budimír 2018 - Redakcia
- Pionier cross Kechnec 29. 10. 2016 - Celoslovenský seriál 7. kolo - Redakcia
- Pionier cross Slovensko 2020 - miso66
- Pionier Cross Východ záverečný pretek a celkové výsledky - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- Trial Kysak 2013
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!