Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3511 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta na Rally Albania 2014 – Dokončili sme! A čo ďalej...

 Zdieľať

Pridané: 19.06.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5492 [Šport - Rally]

Každý kto chcel, si už nepochybne zistil, ako sme dopadli. Ale patrí sa pár riadkov aj z mojej strany.

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Z piatich súťažných jazdcov nášho tímu štyria úspešne dokončili Rally Albania 2014. Podľa viacerých matadorov tejto rally išlo o historicky najťažší ročník. Jano Ľupták musel pre zdravotné problémy po prvom dlhom dni zo súťaže vystúpiť a pokračoval vo voľnejšom režime ako dokumentarista.

 Jano a Josip v prológu
Jano a Josip v prológu


Fantastický úspech dosiahol v triede M3 Jozef Josip Kráľ, ktorý sa umiestnil na 3 mieste. Mať člena tímu na pódiu v tímovom drese je pre nás všetkých skvelý úspech.

 Josip na pódiu, 3. miesto v M3
Josip na pódiu, 3. miesto v M3

Samotný pretek poskytol kopec zážitkov a ešte väčší kopec skúseností, najmä z oblasti techniky. Ešte stále je čo zlepšovať a na čom pracovať. O týchto skúsenostiach budem ešte písať. Predpokladám, že seriál „Cesta na Rally Albania 2014“ bude ešte cca 2-3 hodnotiace články, ktorými tento projekt ukončím.

 Laňďal bezprostredne po dokončení RA2014
Laňďal bezprostredne po dokončení RA2014

O rally a našom pôsobení na nej budem rozprávať na ATE MOTO DAYS už zajtra večer o siedmej. Považujem za fér, aby ľudia, ktorí sa tam osobne zúčastnia, videli a počuli premiérovo naše zážitky a skúsenosti. Preto o nich teraz ešte nebudem písať a na stránkach MR sa o ne podelím neskôr.

 Krásna chvíľa zdieľaného úspechu
Krásna chvíľa zdieľaného úspechu

Samotná myšlienka Slovak4RallyTeam sa ukázala ako životaschopná. Aj v oblasti manažérskej práce som pobral mnoho skúseností, ktoré sa pretavia do ďalších projektov a plánov. Je ešte skoro hovoriť o plánoch pre rok 2015, ale jedno je isté: Slovak4RallyTeam bude žiť aj v budúcom roku.

 Dodo v prvej etape
Dodo v prvej etape

Som presvedčený, že sme so cťou reprezentovali ako nadšeneckú komunitu slovenských rally jazdcov, tak aj našich partnerov. Svedčí o tom aj slušný pomer našich fotiek medzi oficiálnymi fotografiami z tohto preteku.

 Foto zo štartu, ale hodí sa aj ako cieľová
Foto zo štartu, ale hodí sa aj ako cieľová

Teším sa na stretnutie s Vami zajtra v Kremnici!

Text: Laňďal
Foto: Yana Stancheva, Ján Lupták, Juraj Cachovan

Pridané: 19.06.2014 Autor: Landal Zdieľať

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »