Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1160 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30075
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17752)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12323)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majstrovstvá Európy v motokrose EMX65, EMX85 a EMX Open - Jinín

 Zdieľať

Pridané: 24.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3401 [Šport - Motocross]

Počas uplynulého víkendu sa na dobre pripravenej trati v Jiníne v Českej republike za výborného počasia uskutočnilo piate podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy v motokrose tried EMX65 a EMX85 (severozápadnej zóny) a zároveň šieste podujatie seriálu ME v motokrose triedy EMX Open.

Slovensko malo na šampionáte zastúpenie v triede EMX65 - Krisztián Vincze-Dóka, Viktor Dreisig, Nikolas Marek, Jakub Popovicz a v triede EMX85 nás reprezentoval Samuel Struk a Jaroslav Dubóczi.

V triede EMX85 zvíťazil Španiel Garcia Jorge Prado. Samuel Struk skončil na 22.mieste a Jaroslav Duboczi na vynikajúcom 11.mieste. V triede EMX65 sa stal jednoznačným víťazom Rasmus Pedersen z Dánska. Naši jazdci v uvedenej triede žiaľ v Jiníne nebodovali.

Posledné podujatie európskeho šampionátu EMX65 a 85 severozápadnej zóny a predposledné podujatie seriálu EMX Open sa uskutoční už tento víkend, tj 28-29.6.2014 v Šenkviciach.

Kompletné výsledky podujatia v Jiníne ako aj priebežné poradie seriálu nájdete na: www.fim-europe.com/images/pdf/pressrelease2014/090_2014_press_release.pdf

Pridané: 24.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »