Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2200 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28775
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11650)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Trophy SE 1200 - asfaltový cestovateľ po anglicky 3/3

 Zdieľať

Pridané: 28.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 20330 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Najvážnejšími konkurentami pre Triumph Trophy SE bude zrejme dvojica BMW R1200RT a Yamaha FJR1300AS.

Keďže cestovateľ BMW R1200RT už dostal nový, čiastočne kvapalinou chladený, motor boxer, tak sa dynamikou jazdy trošku priblížil viac valcovým konkurentom. Boxer je však stále cenený hlavne pre svoj ťah od spodných otáčok a chýba mu práve ten charakter, ktorý vie poskytnúť trojvalec pri jazde vo vyšších otáčkach. Základná cena baworáka je však o pár stoviek nižšia oproti anglánovi, no chýba aj výbava v podobe elektronicky nastaviteľného podvozku, tempomatu, kontroly tlaku v pneumatikách a rádia. BMW zase v štandarde prináša možnosť voľby palivových máp. Ak sa však má výbavou priblížiť Triumphu Trophy SE, jeho cena poskočí nad 19.000,-EUR, avšak elektronický ovládaný podvozok Dynamic ESA, ponúka aj prispôsobovanie sa jazdným podmienkam, čo podvozok Triumphu nedokáže. Naviac je BMW možné obohatiť o výbavu ktorú Triumph neponúka a to asistent radenia rýchlosti, asistent rozbehu do kopca, a o vstavaný držiak GPS v palubnej doske. Vtedy však Triumph konkurenta jasne podlezie cenou.

Yamaha FJR1300AS prichádza s výkonnejším a silnejším motorom, avšak čo môže niekomu vadiť, iba s 5 stupňovou prevodovkou. Ostatná výbava je podobná Triumphu Trophy SE, teda, elektronicky nastaviteľný podvozok, tempomat, ABS, kontrola trakcie... Yamaha FJR1300AS však prichádza s elektronicky ovládanou prevodovkou, avšak v jej výbave nenájdeme rádio. Cenovka Yamahy FJR1300AS je však navzdory absencii rádia vyššia.

Viac športovejšie založeným konkurentom môže byť pre Triumph Kawasaki 1400GTR. Tá nemá ani zďaleka takú bohatú výbavu ako Triumph Trophy SE, chýba elektronicky ovládaný podvozok, rádio, tempomat... Avšak kontrola tlaku v pneumatikách, vyhrievané rukoväte ako aj asistenčné systémy ABS či kontrola trakcie sú súčasťou sériovej výbavy Kawasaki. Výkonnejší a silnejší motor Kawasaki 1400GTR je dostupnejší aj za nižšiu cenu ako trojvalec.

Konkurentov Triumphu Trophy SE môžu tvoriť aj maxi turisti ako BMW K1600GTL a Honda Gold Wing. Tu je však jasný výrazný cenový rozdiel spôsobený samotnou výbavou konkurentov. Väčšie, luxusnejšie a bohatšie vybavené strojovne však znamenajú aj iný zážitok z jazdy. Jazdu na Honde Gold Wing totiž nemožno porovnávať s tým, čo poskytujú vyššie spomenutý konkurenti.

The end

Na príležitostné kochačky krajinou budem mať v garáži isto iný stroj. Ak som však turista a off-road mi veľmi nevonia, Triumph Trophy SE sa ukazuje ako správna voľba. Výzor hltača diaľničných kilometrov však prudko nekorešponduje s tým čo vie tento anglán vystrojiť v zákrutách. A tak kombinácia rýchleho diaľničného presunu do oblasti s množstvom zákrut, kde si chcem schuti zajazdiť, bude presne tým pravým orechovým pre tento kolos. Hlavne pohodlne, rozmaznane, avšak stále so športovým duchom pod kapotami.

Triumph Trophy 1200 SE

Plusy a mínusy

Komfort, Charakter motora, Podvozok, Brzdy, Kufre (ich obsluha), Intuitívne ovládanie menu Dlhé čakanie na konfiguráciu pred naštartovaním, Hmotnosť, Pri zdvihnutom štíte vzduch tlačí jazdca vpred, Dizajn prednej časti by mohol byť charakteristickejší pre Triumph

Video

Video: Redakčný test: Triumph Trophy SE 2014

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Trophy 1200 SE
Triumph Trophy 1200 SE
Triumph Trophy 1200 SE
Triumph Trophy 1200 SE

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Trophy SE 1200 2014:
Servisný interval 16.000 km
Spotreba 5.4 l/100km
Objem nádrže 26 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2.000 ot. (5.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot.
Cena motorky 17.600,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Topcase s 12V zásuvkou 350.86 EUR
Vyhriavané rukoväte 191.47 EUR
Tankvak 147.41 EUR
Ešte vyšší čelný štít 222.52 EUR
Držiak GPS 53.82 EUR
Alarm 361.21 EUR
  • Ceny doplnkov Triumph.de
  • Text: Feri Zubal - zeON
    Foto: Filip Kalka - Masochista

    Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse - Triumph Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

    Foto:
     Triumph Trophy SE 2014 BMW R 1200 RT 2014 Obrázok nieje k dispozícii
    Pridaj obrázok
    Kawasaki 1400 GTR 2014
    Všeobecné informácie:
    Výrobca:TriumphBMWYamahaKawasaki
    Model:Trophy SER 1200 RTFJR1300AS1400 GTR
    Rok:2014201420142014
    Novinka:NOVINKA 2014
    Kategória:CestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovná
    Motor:
    Typ motora:radový trojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
    Objem:1215 ccm1170 ccm1298 ccm1352 ccm
    Max. výkon:134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot.159.1 k (117.0 kW) / 8800 ot.
    Max. krútiaci moment:118 Nm / 6450 ot.125 Nm / 6500 ot.138 Nm / 7000 ot.136 Nm / 6200 ot.
    Kompresný pomer:12.5:110.8:110.7:1
    Vŕtanie x Zdvih:85 x 71.4101.0 x 73.0 mm79.0 x 66.2 mm84,0 x 61,0 mm
    Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
    Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
    Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinou
    Pohon / Podvozok:
    Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
    Sekundárny pohon:kardankardankardankardan
    Zdvih vpredu:130 mm120 mm135 mm113 mm
    Zdvih vzadu:120 mm136 mm125 mm136 mm
    Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
    Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm310 mm
    Pneu vpredu:120/70 R17120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70ZR17M/C
    Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
    Priemer bŕzd vzadu:282 mm276 mm282 mm270 mm
    Pneu vzadu:190/55 R17180/55 ZR 17180/55-ZR17190/50ZR17M/C (73W)
    Hmotnosť / Rozmery:
    Hmotnosť s náplňami:301 kg274 kg289 kg300 kg
    Výška sedla:800 mm805 mm805 mm815 mm
    Rázvor:1542 mm1485 mm1545 mm1520 mm
    Dĺžka:2235 mm2222 mm2230 mm2230 mm
    Šírka:975 mm983 mm750 mm790 mm
    Výška:1555 mm1325 mm1345 mm
    Svetlá výška:130 mm125 mm
    Objem nádrže:25 l25 l25 l22 l
    Dynamické Parametre / Spotreba:
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
    Spotreba paliva:5.4 l/100km3.9 l/100km
    Dojazd po rezervu:cca 347 kmcca 480 km
    Doplnková výbava:
    ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
    Vypínateľné ABS:nie
    Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
    Palivové mapy:nieáno, v sériiáno, v sérii
    Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
    Tempomat:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
    LED denné svetlá:nieáno, v sérii
    El. Podvozok:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
    Iná výbava:Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometovAsistent preradzovania, Hill start control, GPS vstavané do prístrojovky, Kontrola tlaku v pneumatikSystém radenia bez spojky Yamaha Chip Controlled Shift System (YCC-S)Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte
    Poznámka:
    Poznámka:Cena 8/2014 17.600,-EURCena 8/2014 17.050,-EURCena 8/2014 18.990,-EUREco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexi

    Cena 08/2014: 16.995,-EUR
    Foto:
     Triumph Trophy SE 2014 BMW K 1600 GTL 2014 Honda GL 1800 Gold Wing ABS 2014
    Všeobecné informácie:
    Výrobca:TriumphBMWHonda
    Model:Trophy SEK 1600 GTLGL 1800 Gold Wing ABS
    Rok:201420142014
    Kategória:CestovnáCestovnáCestovná
    Motor:
    Typ motora:radový trojvalec (4T)šesťvalec (4T)šesťvalcový boxer (4T)
    Objem:1215 ccm1649 ccm1832 ccm
    Max. výkon:134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot.160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot.118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot.
    Max. krútiaci moment:118 Nm / 6450 ot.175 Nm / 5250 ot.167 Nm / 4000 ot.
    Kompresný pomer:12.2:19,8 : 1
    Vŕtanie x Zdvih:85 x 71.472 mm x 67.5 mm74 x 71 mm
    Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
    Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)
    Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
    Pohon / Podvozok:
    Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
    Sekundárny pohon:kardankardankardan
    Zdvih vpredu:130 mm125 mm
    Zdvih vzadu:120 mm135 mm
    Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
    Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm296 mm
    Pneu vpredu:120/70 R17120/70-ZR17130/70-R18 (63H)
    Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
    Priemer bŕzd vzadu:282 mm320 mm316 mm
    Pneu vzadu:190/55 R17190/55-ZR17180/60-R16 (74H)
    Hmotnosť / Rozmery:
    Suchá hmotnosť:321 kg
    Hmotnosť s náplňami:301 kg348 kg413 kg
    Výška sedla:800 mm750 mm740 mm
    Rázvor:1542 mm1680 mm1690 mm
    Dĺžka:2235 mm2489 mm2630 mm
    Šírka:975 mm1000 mm945 mm
    Výška:1555 mm1465 mm1455 mm
    Svetlá výška:125 mm
    Objem nádrže:25 l26.5 l25 l
    Dynamické Parametre / Spotreba:
    Max. rýchlosť:200 km/h
    Spotreba paliva:5.4 l/100km6.1 l/100km
    Dojazd po rezervu:cca 347 kmcca 307 km
    Doplnková výbava:
    ABS:áno, v sérii
    Vypínateľné ABS:nie
    Trakčná kontrola:áno, v sérii
    Palivové mapy:nie
    Palubný počítač:áno, v sérii
    Tempomat:áno, v sérii
    LED denné svetlá:nie
    El. Podvozok:áno, v sérii
    Iná výbava:Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometov
    Poznámka:
    Poznámka:Cena 8/2014 17.600,-EURCena 8/2014 23.050,-EURCena 8/2014 31.690,-EUR

    <

    Pridané: 28.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

    Ďalšie články tohto autora:

    Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

    Galéria ku článku: