Anketa:
Triumph Trophy SE 1200 - asfaltový cestovateľ po anglicky 3/3
ZdieľaťPridané: 28.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 20330 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Najvážnejšími konkurentami pre Triumph Trophy SE bude zrejme dvojica BMW R1200RT a Yamaha FJR1300AS.
Keďže cestovateľ BMW R1200RT už dostal nový, čiastočne kvapalinou chladený, motor boxer, tak sa dynamikou jazdy trošku priblížil viac valcovým konkurentom. Boxer je však stále cenený hlavne pre svoj ťah od spodných otáčok a chýba mu práve ten charakter, ktorý vie poskytnúť trojvalec pri jazde vo vyšších otáčkach. Základná cena baworáka je však o pár stoviek nižšia oproti anglánovi, no chýba aj výbava v podobe elektronicky nastaviteľného podvozku, tempomatu, kontroly tlaku v pneumatikách a rádia. BMW zase v štandarde prináša možnosť voľby palivových máp. Ak sa však má výbavou priblížiť Triumphu Trophy SE, jeho cena poskočí nad 19.000,-EUR, avšak elektronický ovládaný podvozok Dynamic ESA, ponúka aj prispôsobovanie sa jazdným podmienkam, čo podvozok Triumphu nedokáže. Naviac je BMW možné obohatiť o výbavu ktorú Triumph neponúka a to asistent radenia rýchlosti, asistent rozbehu do kopca, a o vstavaný držiak GPS v palubnej doske. Vtedy však Triumph konkurenta jasne podlezie cenou.
Yamaha FJR1300AS prichádza s výkonnejším a silnejším motorom, avšak čo môže niekomu vadiť, iba s 5 stupňovou prevodovkou. Ostatná výbava je podobná Triumphu Trophy SE, teda, elektronicky nastaviteľný podvozok, tempomat, ABS, kontrola trakcie... Yamaha FJR1300AS však prichádza s elektronicky ovládanou prevodovkou, avšak v jej výbave nenájdeme rádio. Cenovka Yamahy FJR1300AS je však navzdory absencii rádia vyššia.
Viac športovejšie založeným konkurentom môže byť pre Triumph Kawasaki 1400GTR. Tá nemá ani zďaleka takú bohatú výbavu ako Triumph Trophy SE, chýba elektronicky ovládaný podvozok, rádio, tempomat... Avšak kontrola tlaku v pneumatikách, vyhrievané rukoväte ako aj asistenčné systémy ABS či kontrola trakcie sú súčasťou sériovej výbavy Kawasaki. Výkonnejší a silnejší motor Kawasaki 1400GTR je dostupnejší aj za nižšiu cenu ako trojvalec.
Konkurentov Triumphu Trophy SE môžu tvoriť aj maxi turisti ako BMW K1600GTL a Honda Gold Wing. Tu je však jasný výrazný cenový rozdiel spôsobený samotnou výbavou konkurentov. Väčšie, luxusnejšie a bohatšie vybavené strojovne však znamenajú aj iný zážitok z jazdy. Jazdu na Honde Gold Wing totiž nemožno porovnávať s tým, čo poskytujú vyššie spomenutý konkurenti.
The end
Na príležitostné kochačky krajinou budem mať v garáži isto iný stroj. Ak som však turista a off-road mi veľmi nevonia, Triumph Trophy SE sa ukazuje ako správna voľba. Výzor hltača diaľničných kilometrov však prudko nekorešponduje s tým čo vie tento anglán vystrojiť v zákrutách. A tak kombinácia rýchleho diaľničného presunu do oblasti s množstvom zákrut, kde si chcem schuti zajazdiť, bude presne tým pravým orechovým pre tento kolos. Hlavne pohodlne, rozmaznane, avšak stále so športovým duchom pod kapotami.
Plusy a mínusy
Komfort, Charakter motora, Podvozok, Brzdy, Kufre (ich obsluha), Intuitívne ovládanie menu | Dlhé čakanie na konfiguráciu pred naštartovaním, Hmotnosť, Pri zdvihnutom štíte vzduch tlačí jazdca vpred, Dizajn prednej časti by mohol byť charakteristickejší pre Triumph |
Video
Video: Redakčný test: Triumph Trophy SE 2014
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Servisný interval | 16.000 km |
Spotreba | 5.4 l/100km |
Objem nádrže | 26 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.000 ot. (5.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot. |
Cena motorky | 17.600,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Topcase s 12V zásuvkou | 350.86 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 191.47 EUR |
Tankvak | 147.41 EUR |
Ešte vyšší čelný štít | 222.52 EUR |
Držiak GPS | 53.82 EUR |
Alarm | 361.21 EUR |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse - Triumph Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | BMW | Yamaha | Kawasaki |
Model: | Trophy SE | R 1200 RT | FJR1300AS | 1400 GTR |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1215 ccm | 1170 ccm | 1298 ccm | 1352 ccm |
Max. výkon: | 134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot. | 159.1 k (117.0 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 118 Nm / 6450 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 138 Nm / 7000 ot. | 136 Nm / 6200 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 10.8:1 | 10.7:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 71.4 | 101.0 x 73.0 mm | 79.0 x 66.2 mm | 84,0 x 61,0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 120 mm | 135 mm | 113 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 136 mm | 125 mm | 136 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 276 mm | 282 mm | 270 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 301 kg | 274 kg | 289 kg | 300 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 805 mm | 805 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1542 mm | 1485 mm | 1545 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2222 mm | 2230 mm | 2230 mm |
Šírka: | 975 mm | 983 mm | 750 mm | 790 mm |
Výška: | 1555 mm | 1325 mm | 1345 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 25 l | 25 l | 25 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | |||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 3.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 347 km | cca 480 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Iná výbava: | Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometov | Asistent preradzovania, Hill start control, GPS vstavané do prístrojovky, Kontrola tlaku v pneumatik | Systém radenia bez spojky Yamaha Chip Controlled Shift System (YCC-S) | Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 8/2014 17.600,-EUR | Cena 8/2014 17.050,-EUR | Cena 8/2014 18.990,-EUR | Eco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexi Cena 08/2014: 16.995,-EUR |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Triumph | BMW | Honda |
Model: | Trophy SE | K 1600 GTL | GL 1800 Gold Wing ABS |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | šesťvalec (4T) | šesťvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1215 ccm | 1649 ccm | 1832 ccm |
Max. výkon: | 134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot. | 118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 118 Nm / 6450 ot. | 175 Nm / 5250 ot. | 167 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 9,8 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 71.4 | 72 mm x 67.5 mm | 74 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 135 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70-ZR17 | 130/70-R18 (63H) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 320 mm | 316 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 190/55-ZR17 | 180/60-R16 (74H) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 321 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 301 kg | 348 kg | 413 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 750 mm | 740 mm |
Rázvor: | 1542 mm | 1680 mm | 1690 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2489 mm | 2630 mm |
Šírka: | 975 mm | 1000 mm | 945 mm |
Výška: | 1555 mm | 1465 mm | 1455 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 25 l | 26.5 l | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 6.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 347 km | cca 307 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | nie | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometov | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 8/2014 17.600,-EUR | Cena 8/2014 23.050,-EUR | Cena 8/2014 31.690,-EUR |
Pridané: 28.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora