ISSN 1336-6491 | Online: 2641 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Trojtest talianskej Bety - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special

 Zdieľať

Pridané: 25.08.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8348 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Pod ruky, nohy a vlastne aj pod riť sa nám dostali tri na prvý pohľad rozdielne motorajdy. Jediné, čo by ich malo spájať je, že sú od jedného výrobcu - talianskej značky Beta.

Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0DSC_0002
Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0

V redakcii sa nám naraz objavili Beta Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special. Dva alpy, ale každá má nie len iný motor, ale aj celkovú stavbu. Urban, ktorý síce má rovnaký motor ako Alp 200, ale zato stavba je totál iná. Preto ich asi najviac spája len to, že ich vyrobila Beta.

Beta Alp je moto, o ktorej asi väčšina ľudí počula, ale úplné minimum jazdcov ich vyskúšala. Priznajme si, ako to je. Už na prvý pohľad si človek povie, že toto nie je to, čo hľadám. Výkonom je to určite slabé, dizajnovo tiež ani také, ani také a aj cena by mohla byť nižšia. Takže bez toho, aby sme si zistili o ich úžitkových vlastnostiach viac alebo bez toho, aby sme ju vyskúšali, pozeráme po ďalších možnostiach.

My sme ale dostali možnosť vyskúšať naraz tieto tri mašiny, a tak vieme nielen napísať o každej samotný test, ako v skutočnosti jazdia, ale dáme aj ich priame porovnanie.

Ja už mám rebríček stanovený. Zatiaľ len z obrázkov, z tabuľky špecifikácií a z prvého vizuálneho stretnutia. Za víťaza dizajnu bez debaty stanovujem Urban special. Naživo sa mi páči neskutočne. Ako všestrannú moto by som podľa obrázkov a technických spec asi volil Alp 200, pre jeho vlastnosť zhodiť sedlo a plasty okolo nádrže, a tak vlastne dostaneme ešte druhú, trialovú moto. No a ak by som hľadal „výkon“, tak beriem Alp 4.0.

Ale ako to nakoniec dopadne po tom, čo ich odjazdíme, sa dozvieme až keď všetky vyskúšame v identických podmienkach. Na pomoc si beriem Filipa fotografa a Miša RH.

Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0
Beta Urban Special, Alp 200 a Alp 4.0

Foto:
 Beta Alp 4.0 2014 Beta Alp 200 2014 Beta Urban 200 Special 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:BetaBetaBeta
Model:Alp 4.0Alp 200Urban 200 Special
Rok:201420142014
Kategória:EnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:349 ccm199 ccm199 ccm
Kompresný pomer:9.5:19,4:19,4:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 71.2 mm66.0 x 58.2 mm66.0 x 58.2 mm
Palivový system:karburátor(y)karburátor(y)karburátor(y)
Rozvod:SOHC (4V)SOHCSOHC
Chladenie:vzduchomvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:220 mm170 mm170 mm
Zdvih vzadu:220 mm185 mm185 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm245 mm245 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2180/100-19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:130/90-18120/80-18120/90-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:133 kg108 kg110 kg
Výška sedla:863 mm830 mm830 mm
Rázvor:1444 mm1370 mm1345 mm
Dĺžka:2208 mm2085 mm2010 mm
Šírka:850 mm800 mm800 mm
Výška:1240 mm1107 mm1110 mm
Svetlá výška:275 mm300 mm300 mm
Objem nádrže:10.5 l6 l6 l
Poznámka:
Poznámka:Motor pôvodom zo Suzuki

Pridané: 25.08.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »