Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2933 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW R nineT custom bikes - keď ša štyria Japonci pustia do BMW

 Zdieľať

Pridané: 13.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7020 [Technika - Úpravy motocyklov]

Na akcii BMW Motorrad Days Japan sa predstavili štyri prestavby motocykla BMW R nineT od Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) a Hideya Togashi (HIDE Motorcycle).

BMW Motorrad Days Japan - najväčšie podujatie pre priaznivcov motocyklov BMW v krajine sa konalo 30-31 augusta v Hakuba47 Mountain Resort parku. Fanúšikovia motocyklov BMW si tu prišli na svoje, čakalo ich množstvo výstavných stánkov a kopec sprievodných podujatí. Avšak najväčšiu pozornosť upútala premiéra štyroch upravených motocyklov BMW R nineT, z ktorých je každý výsledkom jedinečnej práce, ktorú na nich vykonali štyri rôzne top firmy zaoberajúce sa úpravou motocyklov v Japonsku.

Na pódium všetkých pozval Florián Renndorfer, riaditeľ BMW Motorrad Ázia, Pacifik, stredný východ, Čína a Juhoafrická Republika, no bol to až zvuk motorov upravených BMW R nineT, ktorý publikum skutočne zaujal. Go Takamine (Brat Style), Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company), Shiro Nakajima (46 Works) a Hideya Togashi (HIDE Motorcycle), prijali výzvu na úpravu štyroch motocyklov, na čo mali menej ako 200 dní. Svoje práce tak odprezentovali pred širokým domácim publikom.

BMW R nineT Cyclone

Go Takamine (Brat Style) svoje dielo nazval Cyclone. To na pódium priviezol Chris Pfeiffer a tak nečudo, že bol tento motocykel privítaný veľkými ováciami. Táto úprava sa nesie v štýle tracker bike. Nesie mnoho prvkov, ktoré nájdeme na skutočne starých motocykloch. Stavbu charakterizuje aj kontrast medzi farebným spracovaním a množstvom použitých pochrómovaných prvkov. Go Takamimne sa o svojej stavbe vyjadril takto: "Tento street bike je mojím pokusom o spojenie minulosti so súčastnosťou v podobe moderného motocykla skrytého pod nostalgickým exteriérom."

BMW R nineT Cyclone

BMW R nineT Highway Hawk

Highway Fighter je zase dielom Kaichiroh Kurosu (Cherry’s Company) a je zmesou jemných štylistických elementov súčastných a historických motocyklov BMW. Porovnanie z BMW R7 z roku 1934 je úplne opodstatnené aj keď tvorba Kaichiroh Kurosu-a vznikla za pomoci moderných technológii čo sa spracovania materiálu týka. Kaichiroh Kurosu svoje dielo komentoval takto: "Pre mňa bolo cieľom pozrieť sa tak trochu do budúcnosti BMW. Predstavil som si ako by mohlo vyzerať BMW tak o 10 rokov a myslím, že motocykel, ktorý som vytvoril, by aj stále vyzeral dobre aj napriek tomu, že by bol klasický motor boxer v ňom nahradený elektrickým motorom."

BMW R nineT Highway Fighter

BMW R nineT Clubman Racer

Práca Shiro Nakajima (46 Works) nesie názov Clubman Racer a je výsledkom človeka, ktorý dbá na dobré jazdné vlastnosti biku či už na ceste alebo pretekárskej trati. Ľahká konštrukcia a funkčnosť, tak to sú prvky, ktoré chcel Shiro Nakajima zakomponovať do svojej stavby. Slová Shiro Nakajimu nám viac objasnia ciele jeho stavby: "Čo som naozaj chcel, bolo vytvoriť bike, ktorý je o trochu viac športový než typicky poňatý Café Racer. Vytvoriť motocykel, ktorý nevezmete len do mesta a zajazdíte si s ním dobre aj v kopcoch, ale taký, s ktorým si užijete aj na pretekárskom okruhu. To bol dôvod prečo som sa snažil BMW R nineT prestavať na čo najľahší motocykel."

BMW R nineT Clubman Racer

BMW R nineT Boxer

Hideya Togashi (HIDE Motorcycle) a jeho Boxer je stavba poňatá v nadčasovom klasickom športovom dizajne. Kapotáž pripomína repliky pretekárskych strojov rokov sedemdesiatych. Hideya Togashi o svojej stavbe povedal: "Hlavným rysom je štíhla hliníková palivová nádrž, ktorú môže jazdec doslova objať. Dizajn kapotáže som zase prevzal po vzore pretekárskych motocyklov, ktoré brázdili trate v rokoch sedemdesiatych."

BMW R nineT Boxer

Pridané: 13.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: