Anketa:
Pracuje BMW na menšej verzii customu R18?
ZdieľaťPridané: 03.03.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5583 [Bleskovky - Novinky]
Majestátnu R18 s najväčším boxerom aký kedy BMW postavilo sme už stihli otestovať, a popritom sme stihli zistiť, že je naozaj veľká, silná a určená pre riadneho chlapa. O tom veľmi dobre vedia aj vo fabrike, preto by sme sa nemohli čudovať, keby k nej pribudla menšia sestra.
BMW by tak zvýšilo svoj trhový podiel v segmente CCC (chopper/cruiser/custom), v ktorom už nejaký ten čas pokrivkáva. Na špiónskych záberoch je vidieť iba olejový chladič, takže sa dá predpokladať, že BMW do tohto menšieho modelu použije vzduchom chladenú verziu boxera. Zreteľný je aj "akoby" hardtail, aj prekrytie prednej vidlice, aké má R18. Síce sme presvedčení, že na fotkách je R18, ale o menšej verzii už čvirikajú aj vrabce na streche...
Nuž, uvidíme. Zo strany BMW by to bol nanajvýš logický krok. Ak sa R12 či R13 dočká sériovej produkcie, jej predstavenie príde pravdepodobne túto jeseň.
Pozri tiež:
11.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 15376 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii
Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.
Video: BMW R18 First Edition - ako jazdí najväčší boxer z Bavorska
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 18 |
Rok: | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1802 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 158 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 107.1 x 100 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 90 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R 19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm |
Pneu vzadu: | 180/65 B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 345 kg |
Výška sedla: | 690 mm |
Rázvor: | 1731 mm |
Dĺžka: | 2440 mm |
Šírka: | 964 mm |
Výška: | 1126 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 180 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 214 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
Spiatočka: | za príplatok |
Iná výbava: | vypletané kolesá |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami. Cena 09/2020: 22 490 EUR |
Pridané: 03.03.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Zaujímavá prestavba BMW R 18 - Iron Annie - Muli
- BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi - Awia
- BMW predstavilo veľký crusier R18 Transcontinental - Herghott
- Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii - Herghott
- Predstavujeme: Kožené šúlce na batožinu od Varan s.r.o. - Redakcia
- Nové pneumatiky Continental Road Attack 2 EVO a Conti Milestone - Redakcia
- Honda CMX1100 Rebel 2021 je ešte rebelskejší - Herghott
- Novinky 2015: Kawasaki Vulcan S - nenáročné avšak štýlové povozeníčko - zeON
- BMW R nineT custom bikes - keď ša štyria Japonci pustia do BMW - zeON
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej! - Muli
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!