Anketa:
BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi
ZdieľaťPridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
S R18 teraz BMW vstupuje do cruiser segmentu ako nikdy predtým a stavia pritom na svojej bohatej histórii. Čerpá z modelu R5 ako technologicky tak aj dizajnovo a R18 je tak puristickým strojom s boxer srdcom.
Najväčší boxer motor BMW:
Srdcom je novo vyvinutý motor - dvojvalcový vzduchom chladený "Big Boxer" (Veľký Boxer). Má zdvihový objem 1802 kubických centimetrov, výkon 67 kW (91 koní) pri 4 750 ot. To podstatné je ale krútiak od 2,000 do 4,000 ot je k dispozícii viac ako 150 Nm. Táto sila je samozrejme spojená s pulzujícim duchom a zvukom.
Tradičný rám
BMW siahlo po historicky vernom tradičnom dvojitom kolískovom ráme podobne ako to mala R5. Zadná kyvná vidlica integruje aj odkrytý kardanový náhon a vytvára dojem pevného zadného rámu.
Odpruženie je tak schované pred okom diváka. Vpredu je to klasická teleskopická vidlica ktorej klzáky sú schované v mohutných trubkách. Vzadu cantilever odpruženie. BMW zámerne upustilo od elektonického nastavoania podvozku. Zdvihy: 120 / 90 mm. Kolesá sú vypletané a o brzdenie sa stará dvojica kotúčov so štvorpiestikmi vpredu a jedným kotúčom vzadu.
R 18 poskytuje pohodlný posed s nohami vpredu.
Jazdné režimy a doplnkové asistenty:
R18 prichádza s trojicou jazdných režimov s netradičnými názvami: “Rain”, “Roll” a “Rock”. V sérii nájdeme aj vypínateľný systém ASC (Automatic Stability Control) teda trakčná kontrola, ktorá pomáha krotiť mohutný krútiaci moment stroja. Ako doplnok je možné doobjednať spiatočku a asistent rozbehu do kopca.
Predaj začne limitovanou sériou R 18 First Edition:
Sériová R 18 v klasickom čiernom vyhotovení a bielymi linkami, množstvom chrómovaných doplnkov a štítkami "First Edition" na sedle a bočných paneloch bude v ponuke pre prvých záujemcov o tento stroj.
R 18 pripravená na úpravy:
Už počas dizajnu stroja inžinieri počítali s úpravami stroja a tak má R 18 ľahko demontovateľný zadný rám a ľahko vymeniteľné lakované diely. Citlivo sú umiestnené vedenia hydrauliky bŕzd a spojky a tiež elektrické káble, ktoré umožňujú aj montáž vysokých riadidiel. Hlavy valcov s predný kryt klinového remeňa sú tiež ľahko vymeniteľné predože za nimi nie je olejový okruh.
R 18 prichádza od začiatku s ponukou doplnkov Original BMW Motorrad Accessories pripravených v spolupráci s Roland Sands Design: “Machined” a “2-Tone-Black”. Doplnky zahŕňajú aj výrobky Made in USA a to sedlá Mustang a výfukyVance & Hines.
Video: BMW R 18 - Duša je to na čom záleží - Oficiálne video
Video: Naživo: BMW R 18 2020 - odhalenie
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | BMW |
| Model: | R 18 |
| Rok: | 2020 |
| Novinka: | NOVINKA 2020 |
| Kategória: | Chopper/Cruiser |
| Motor: | |
| Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
| Objem: | 1802 ccm |
| Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 158 Nm / 3000 ot. |
| Kompresný pomer: | 9.6:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 107.1 x 100 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | OHV (4V) |
| Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | kardan |
| Zdvih vpredu: | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 90 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 R 19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm |
| Pneu vzadu: | 180/65 B16 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 345 kg |
| Výška sedla: | 690 mm |
| Rázvor: | 1731 mm |
| Dĺžka: | 2440 mm |
| Šírka: | 964 mm |
| Výška: | 1126 mm |
| Objem nádrže: | 16 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 180 km/h |
| Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 214 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | za príplatok |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| Zákrutové svietenie: | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
| Spiatočka: | za príplatok |
| Iná výbava: | vypletané kolesá |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | EURO 5 Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami. Cena 09/2020: 22 490 EUR |
Pridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii - Herghott
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
- Pracuje BMW na menšej verzii customu R18? - Herghott
- Prvé dojmy: Vo Frankfurte testujeme BMW R18 B a R18 Transcontinental - Awia
- BMW predstavilo veľký crusier R18 Transcontinental - Herghott
- Zaujímavá prestavba BMW R 18 - Iron Annie - Muli
- Royal Enfield predstavil nový cruiser Meteor 350 pre 2021 - Awia
- BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer - zeON
- Nový Harley-Davidson® Softail® Standard 2020 - číra podstata cruisera - Redakcia
- MEGA foto / video galéria: nové BMW R 1250 GS a R 1250 RT 2019 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale
- EICMA 2025: QJMOTOR prináša offroad adventúry RX 800 a 450 a 5 ďalších noviniek vrátane V4 café-racera
- EICMA 2025: CFMOTO ukázala očakávanú 1000MT-X a V4 SR-RR prototyp
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
- ... zobraz všetky články od tohto autora























































