ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Európsky týždeň mobility 2014 - súťaž Kto skôr?

 Zdieľať

Pridané: 19.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2814 [Bleskovky - Novinky]

Aj tohto roku sa v rámci Európskeho týždňa mobility organizujú vo viacerých mestách rôzne akcie vrátane jazdy v MHD zadarmo. Každoročne sa organizuje aj súťaž Kto skôr. Keďže v minulých ročníkoch v tejto súťaži chýbal skúter oslovili sme organizátora a tohto roku to bude inak.

Aspoň v Košiciach kde súťaž „Kto skôr“ prebehne zajtra a farby motorkárov a skútristov bude hájiť šéfredaktor motoride.sk - Tomáš Hajduch. "Cieľom súťaže je ukázať, ktorý dopravný prostriedok je v meste najrýchlejší. No a ja si myslím, že skúter, ktorý bol s týmto cieľom priamo vymyslený by nemal medzi súťažiacimi chýbať."

KOŠICE. Košický dopravný podnik sa opäť zapojil do Európskeho týždňa mobility. V rámci neho pripravil aj obľúbenú súťaž s názvom „Kto skôr“, ktorá sa uskutoční túto sobotu (20.9.2014) o 7:45. Štart bude na Námestí osloboditeľov pred Auparkom a cieľ pri Soche J. Pavla II. v Barci. Sily si zmerajú električka, autobus, skúter, cyklista, korčuliar a bežec.

 Ilustračná foto: imhd.sk
Ilustračná foto: imhd.sk

Cieľom súťaže je zistiť, kto bude najrýchlejší. Účasť prisľúbil aj primátor Košíc Richard Raši. V rámci celoeurópskeho dňa bez áut bude v dňoch 21. – 22.9.2014 MHD zadarmo. Cestujúci sa nebudú musieť preukázať vodičským preukazom. Označovače vo vozidlách budú prelepené a služby SMS zablokované.

Viac info: www.dpmk.sk/aktuality/pocas-etm-sutaz-kto-skor-mhd-zadarmo

Pridané: 19.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »