Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 957 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28476
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11512)
Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

HMC Motoshow - Testovací deň pre širokú verejnosť

 Zdieľať

Pridané: 26.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9027 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Na poslednú aprílovú sobotu sa zaiste tešili všetci priaznivci motocyklov na východnom Slovensku. Na košickom letisku totiž oslavovala značka Honda svoje 10 ročné pôsobenie v Košiciach vynikajúcou akciou.

Najväčším lákadlom pre motorkárov bola možnosť vyskúšať si najnovšie modely motocyklov značky Honda. Už od 10-tej hodiny sa začali zbiehať na Košické letisko. Po zaplatení vstupného boli aj s motocyklami vpustený do areálu. Motocykle odparkovali na vyhradené miesto a už sa ponáhľali medzi pripravené stroje.

Papierovačky nezabrali veľa času. Kto mal záujem o skúšobnú jazdu preukázal sa platným občianskym preukazom a vodičským oprávnením, vybral si päť motocyklov, ktoré chcel vyskúšať, zložil zálohu v potrebnej výške a podpísal zmluvu o zapožičaní stroja.

Bolo naozaj z čoho vyberať. Najväčším lákadlom bola určite superšportová Honda CBR 1000 RR a luxusný kráľ ciest GL 1800 Gold Wing. Pre skúšobnú jazdu na týchto dvoch motocykloch bolo nutné zložiť zálohu 10 000 Sk. Pre zvezenie na niektorom z ďalších modelov: Honda VT 750 C Shadow, Honda CBF 600, Honda Jazz NSS 250, Honda CBR 125 R, Honda XR 125 L a Honda Lead SCV 100 postačila záloha 5 000 Sk.

Záujemcov o skúšobné jazdy bolo veľa, ale organizátori boli na to pripravení. Všetko prebiehalo hladko a bez problémov. Bezpečnosť bola na prvom mieste a tak organizátori vpúšťali na trať motocykle v takom poradí a časových rozostupoch, aby sa navzájom neohrozovali. Na jednotlivé motocykle nebolo treba spočiatku ani dlho čakať. Prvé menšie zdržanie prinieslo až tankovanie smädnej CBR 1000 RR a tak sa rad čakateľov na tento superšport predĺžil. Ako však svorne tvrdili tí, ktorý ju odskúšali oplatilo sa počkať! Druhé menšie zdržanie si neskôr vynútila správa letiska, ktorá pozastavila jazdy počas pristávania lietadla.

 Parkovisko testovacích strojov
Parkovisko testovacích strojov

Do areálu Košického letiska stále prichádzali nový návštevníci, ktorý mali možnosť vyskúšať si okrem motocyklov aj automobily. Na skúšobnú jazdu automobilom nebola potrebná záloha a jazdy prebiehali mimo areálu letiska. Pre deti boli pripravené rôzne atrakcie, motorkáry a štvorkolky.

Úspešne rozbehnutú akciu však predčasne (okolo 13-tej hodiny) ukončilo nepriaznivé počasie. Dážď ukončil testovacie jazdy motocyklov a ľudia sa začali postupne rozchádzať. Organizátori preto aj v miernom predstihu vylosovali výhercov tomboly.

Všetci ti, ktorý prišli na akciu včas a ochutnali z ponuky Hondy určite neodchádzali sklamaný.

 Opustené motocykle po príchode dažďa
Opustené motocykle po príchode dažďa

Dojmy z testovaných motocyklov:

Ako prvý motocykel si vyberám malú off-roadovú Hondu XR 125 L. Na túto motorečku som sa naozaj tešil. Asi to bude tým, že doteraz som jazdil iba na cestných motocykloch. Určitým sklamaním je pre mňa fakt, že skúšobná jazda bude na betóne. Po naštartovaní malého endurka, ktoré disponuje necelými 12-timi koníkmi tuším, že to nebude nič moc. Po chvíľke dosahujem maximálku 80km/h a sťahujem sa na kraj trate, aby som nebránil ostatným motocyklom. Trať bola pre tento stroj jednoducho príliš dlhá. Verím, že omnoho lepšie sa tento stroj s rysmi dospelého endura cíti v meste alebo ľahkom teréne do ktorého je určený.

Ako druhá v poradí sa mi do rúk dostáva Honda CBR 125 R. Motocykel so vzhľadom najúspešnejších závodných strojov Honda vyzerá lákovo. Štvortaktný motor má výkon európskych 13,2 k a je určený začínajúcim jazdcom. Motor sa relatívne rýchlo dostane do maximálnych otáčok a treba preradiť. Jednotka končí pri 40km/h. Maximálka okolo 110 km/h. Motocykel je však vybavený kvalitnými brzdami, je ľahký a vynikajúco ovládateľný. Čo viac si môže začínajúci jazdec priať...

A teraz prichádza minúta M. Pri Gold Wingu nebola nikdy dlhá rada a tak ho idem vyskúšať. Ľudia mali zjavne rešpekt pred týmto strojom. Mám ho aj ja, veď je aj pred čim. Skoro 400 kilový stroj, 118 koní, krútiak 167 Nm a toto všetko zabalené do toho najväčšieho luxusu. Množstvo ovládacích tlačidiel je úchvatné. Nechcem zdržovať tak sa len pýtam, kde sa zapína spiatočka a skúšam sa prvý krát pohnúť... Je to bez problémov. V momente keď sa tento kolos rozbehne je hravo ovládateľný, som z toho prekvapený a nadšený zároveň. Čakám kým budem vpustený na trať a vychutnávam si pohodlný posed a pohľad po všetkých tých budíkoch a ovládačoch. Kde sa asi tak zapína rádio... :-))
Na trať som vpustený tesne po RR-ke. Zákrutu klopím s ľahkosťou, dokonca si dovoľujem mierne zrýchlenie vo výjazde. Keď som už nasmerovaný priamo pootáčam ďalej plynom. Zrýchlenie je úchvatné, rýchlosť stúpa a RR-ka sa vzďaľuje len pomaly. Predné plexi je tak vysoké, že necítim ani nápor vetra, ako som zvyknutý. Čoskoro dosahujem hranicu 200 km/h a začínam brzdiť. Tri kotúče spojené duálnym brzdovým systém si s Gold Wingom hravo poradia. Otočný manéver na konci letiska znovu v pohode. Spiatočku potrebovať veru nebudem :-))) Táto jazda úplne zmenila môj názor na tento motocykel. Takúto jazdu odporúčam všetkým tým, ktorý neveria testom a rečiam o ľahkej ovládateľnosti zlatého krídla.

Ako posledný sa mi do rúk dostáva superšport CBR 1000 RR Fireblade. Nabrúsená ohnivá žiletka disponuje výkonom 172 koní. Myslím si, že som na nich dobre pripravený veď moja CBR-ka ich má v stáde 135... Posed brutálne športový, ruky nízko, zadok vysoko. Dvíham ľavú nohu na stupačku ako som zvyknutý, ale päta končí na radiacej páke. Noha musí ísť ešte vyššie a viac dozadu. Prvý rozjazd je doprevádzaný nádherným zvukom z titanovej výfukovej sústavy. Čakám na povel vyraziť na trať. CBR-ku púšťali vždy ako prvú a hneď som aj pochopil prečo. Zrýchlenie je priam neuveriteľné. Rýchlomer nestíham sledovať, iba otáčky a radím. Čoskoro prekračujem rýchlosť 200km/h a CBR-ka nemá dosť, stále zrýchľuje neuveriteľným tempom. Avšak trať nieje nekonečná a tak skúšam brzdy. Prichádza druhý šok. Po miernom pohladení brzdy sa dostavuje neskutočný brzdný účinok, žeby zásluha radiálneho upevnenia brzdových strmeňov? Otočka na konci a už sa teším na cestu späť. Moja maximálka 253 km/h a podľa toho čo som zistil nebola zďaleka najvyššia... Iný borci dvíhali CBR-ku pri rozbehu na zadné, dosiahli vyššiu maximálku a jazdu končili na prednom kolese...

Pridané: 26.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria