Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2673 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (37 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (200)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cestovatelia - Ako to robíte?

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2014 Autor: Fonzy
Čitatelia: 6982 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

Zo všetkého najradšej čítam cestopisy.

Vypäto vnímam každý jeden riadok a vnáram sa do deja, ktorý tvorí nielen jeho autor, ale život samotný. Oddávam sa predstavám a stávam sa súčasťou dobrodružstva.

Sedím v sedle môjho tátoša, uháňam krajinou po prašnej ceste niekam do neznáma a dýcham čistý svieži vzduch. Konečne žijem! Cítim objatie prírody, stretávam láskavých ľudí a tak sa nebojím ničoho. Prekonám všetky prekážky a nič ma nezastaví. A predsa. Nič netrvá večne a zvlášť to krásne. Svetlá zhasnú, opona padá a ja dočítam posledný riadok toho úžasného príbehu. Ticho sedím a dumám. Trvalo to len pár minút, no pre mňa to znamená oveľa viac. Je to inšpirácia, túžba a nádej. Nádej v to, že čosi podobné prežijem i ja. Pýtam sa sám seba: "A kedy to bude?" Túto otázku si kladiem od malička. Ako dieťa na prvý sneh, Vianoce či prvý bicykel. Neskôr motorku. Motorku, na ktorej by som mohol zažiť ozajstné dobrodružstvo. Sny sa mi pomaličky plnia, i keď sa mi zdá, že až príliš pomaly. Motorku už síce mám ale trápi ma iná vec. Čo z toho, keď stojí v garáži a zapadá prachom? Sem-tam ju prevetrám po okolitých kopcoch, ale to nestačí. Mám krásnu rodinku a som šťastný. Nevymenil by som ich ani za 1000 krásnych motoriek. No teraz na mňa dopadajú názory blízkeho okolia: ,,Načo ti to bude? Čo sa chceš zabiť? To je pre slobodných!" Tá posledná veta ma dostala. Je to naozaj len pre slobodných ľudí? Ja som mal vždy pocit, že práve vďaka motorke sa stávajú ľudia slobodnými. Veď mnoho cestovateľov majú rodiny. Tak ako to robia? Sú to len podnikatelia so zabehnutými firmami? Či obyčajní ľudia schopní si odtŕhať od úst a krvopotne šetriť na dosiahnutie svojich snov? Som živnostník, myslím že zarábam nadpriemerne a napriek tomu nie som schopný skĺbiť tri veci dohromady: Čas, peniaze a rodinu. Poznáte to. Človek pracuje celý týždeň od rána do večera, často i cez víkend. Neviem si predstaviť ísť na 2-3 týždne niekam na výlet. Veď po návrate by ma čakal exekútor lebo šeky nepočkajú. A to už nevravím o tom, že doma necháte rodinu, s ktorou by sa tiež patrilo niekam ísť.

Tento článok nemá byť žalospev ufňukaného motorkára. Možno sa v ňom niekto nájde a poteší sa, že v podobnej situácii nie je sám. Možno otvorí oči niekomu, kto už dávno pochoval svoje sny a zmieril sa s realitou. Ja však dúfam, že si ho prečítajú motorkári, cestovatelia, ktorí sú v podobnej situácii a pridajú zopár tipov AKO TO ROBIA....

PS: - tento článok mal byť pôvodne témou v diskusnom fóre, len som sa nejak rozpísal :)

Pridané: 10.11.2014 Autor: Fonzy Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (37 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (200)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »