Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10604)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Trikrát a dosť alebo Júlske Alpy 4/4

Pridané: 19.01.2015 Autor: mzetz150

7. Deň 23.6. Ried im Oberinntal- Gmunds

Krásne ráno, nakupujeme čerstvé pečivo v supermarkete, balíme sa a štartujeme na sever. Z Riedlu smerujeme na Wenns cez 8 km nekonečný tunel na diaľnicu A12. Kde nasleduje dlhý a nudný presun okolo Innsbrucku a pri Worgl schádzame z diaľnice na St.Johann in Tirol, kde cesta 178 vidiekom a lesom začína byť zaujímavejšia. Radi by sme niečo zjedli, zastavujeme pri prvom, druhom, treťom, štvrtom, Gasthofe kým sme konečne našli nejaký otvorený, z nepochopiteľných dôvodov boli všetky zavreté.

Pokračujeme až do Nemecka, kde si dávame obed na hraničnom prechode na Rakúskej strane. V Nemecku sa presúvame peknými cestami B21, 20 a 319 ku Königssee Königssee. Parkujeme motorky na motorkové parkovisko s automatom za 0,5 €/30min. Prechádzame preľudnené stánky pri Königsee, fotíme loďky a vo vlastnej šťave pochodujeme na akúsi vyhliadku. Andrej a Mišo sa vrhajú na stánky. Nemecko sa nám nejaví ako dobré miesto na jazdenie, je tu veľa obmedzení a zákazov.

Keď tu zisťujeme, že čas pokročil a možno nestihneme „Eaglesnest“ Kehlsteinhaus - Hitlerovo „Orlie hniezdo“. Následne sa unáhlene vraciame k motorkám a neprimerane si to prášime k Orliemu hniezdu. Parkujeme zadarmo – aspoň tak nám to tvrdili Maďari a stíhame posledný autobus hore na hniezdo. Vstupné je nekresťanské, ale sme tu len raz, nie?

Už samotná cesta hore autobusom bol zážitok, cesta výťahom, chata a výhľady boli úžasné. Škoda len toho oparu, ktorý sa postupne rozmáhal. Od chaty stúpame na vyhliadku ktorá je kúsok vyššie na skale. Stretáme akéhosi turistu ktorý sa veľmi zabáva na tom že ideme naobliekaní do kopca, ledva fučíme zatiaľ čo na nás celkom dobre pripeká slniečko. Ltt stíhame posledný výťah a autobus dole (peši s bundou a v čižmách by sa mi to fakt nechcelo!).

Smerujeme rovno do Rakúska do Salzburgu, Miša strácame po ceste a opäť nachádzame až na benzínke za Salzburgom. Ubytko hľadáme pri Attersee, Vocklabruck ale neúspešne. Hľadaním ubytovanie sme stratili asi 2 hod blúdením po rôznych mestečkách. Andrej bol z toho nervózny ako pes a najradšej by to potiahnul až domov. Keďže by to bolo cca 970 km/deň ako argument používa počasie, zajtra bude isto pršať. Po kalvárii v Gmunden pri Traunsee sme konečne niečo našli, i keď za veľký peniaz. Mne na nálade nepridalo ani to, že po x-dňovom vyčerpaní som nezvládol otáčanie na dláždenom parkovisku a s motorkou som si ustlal. Mne sa nič nestalo, na motorke to zachytili padacie rámy, ktoré som si prezieravo kúpil ako prvý doplnok na motorku ;-). Bohužiaľ kufor utrpel vady na kráse. Je mi jasné, že takto sa stávajú všetky pády v inzerátoch :D! Motorku mi musel pomôcť zdvíhať Andrej. Máme zlú predtuchu, že zajtra sa môže zhoršiť počasie.

8. Deň 24.6. Gmunds-Rajec

Zlá predtucha sa vyplnila a ráno chčije. Určite to vykuvikal Andrej a to len preto aby mal pravdu. Dávame si Frühstück, balíme sa, vešiame veci na motorku. S Andrejom robíme úpravu do dažďa, dáme si nepremoky a na nohy modré igelitky, ktoré poriadne omotáme hnedou izolepou :D asi takto:

Takto vystrojení zájdeme na prvú benzínku, natankujeme a potom už len hurá na diaľnicu A1 okolo Linzu a smerom na Viedeň. Asi po Linz intenzívne pršalo a viditeľnosť v rozprášenej vode nič moc. Od Linzu bola cesta už len mokrá a od Viedne úplne suchá. No hnusné počasie nás sprevádzalo až do Bratislavy. Posledné tankovanie v Rakúsku na Kittsee, kde majú z nás trochu srandu lebo vypadáme ako bubáci v igelitových taškách.

Po slávnej slovenskej 3-prúdovke prichádzame až na Zelenač, kde sa s Michalom rozlúčime, odpočinieme si a po D1 valíme domov. Ešte krátka prestávka nad Trenčínom a sme doma.

Zhrnuté podčiarknuté:

Celkovo to to bolo 3150 km, asi 126 litrov, 2 krabičky endiaronu a 3 stratené magnetky.