Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1328 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

SealSkinz – To fakt že tulenia koža?

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5983 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

No, dalo by sa to aj tak preložiť, ale to nie je podstatné. Podstatné je skôr to, čo sa skrýva za touto značkou. A to sú nepremokavé ponožky, rukavice a čiapky, ktoré nás majú ochrániť pred nepriazňou počasia alebo aj pred nástrahami našich adrenalínových aktivít.

Už skoro dva roky používam nepremokavé ponožky aj rukavice Dexshell. Dovozca a predajca sa ale rozhodol, že túto značku nahradí „originálom“, teda bude sa venovať britskej značke SealSkinz. Majiteľ firmy Simmar je tiež motorkár a keďže ho mám medzi priateľmi, tak slovo dalo slovo a už som aj otváral balík s dvomi pármi ponožiek a dvomi pármi rukavíc.

 balíček od SealSkinz
balíček od SealSkinz

Treba povedať, že už balenie, respektíve obaly a reklamné visačky sú na úrovni. Samozrejme sa nedá prehliadnuť britská vlajka a nápis Made in the UK. Z obalu sa dá vyčítať veľa, od zloženia až po tepelný komfort a neviem čo v niekoľkých jazykoch. Samozrejme, to ma absolútne netrápi, ja som skôr zvedavý, ako sa nosia, ako si robia svoju prácu a ako sa udržujú. Nakoniec som zvedavý, samozrejme, aj na výdrž.

Doma mám teraz jedny podkolienky s „trojkou“ na tepelnej stupnici a jedny stredne vysoké ponožky so "štvorkou". Čo stupnica znamená, som sa dočítal na ich stránke. Podkolienky mám v úmysle používať do MX čižiem na endurové prkotanie. Tam sa dosť často stáva, že mi čižmy pretečú. Síce je v nich papučka z neoprénu, teda nie je v nich nejako extrémne zima, ale predsa len to nie je už ono. Stredne vysoké, ale zato teplučké ponožky využijem inde… no nechajte sa prekvapiť.

Rukavice som si predstavoval skôr len nepremokavé ako teplé. Možno ešte neprefuk by mohli mať. Tak isto som ich chcel na endurko, preto si myslím, že budú možno až zbytočne teplé. Obe majú tepelný rejtink tri. Jedny sú kratšie (skôr na to endurko) a druhé sú na zápästí predĺžené s popruhom na sťahovanie okolo zápästia. Oboje majú plastové chrániče na hánkach. Ak by boli na endurko moc teplé, využitie im nájdem hneď. Buď to na cestnú mašinu, poprípade na iné aktivity. Trebárs zimný tréning na biku.

Počasie máme ideálne, nič nám teda nebráni, aby sme ich prevetrali ako sa patrí.

článok v spolupráci s Fullgas

Pridané: 15.01.2015 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »