Anketa:
Špionážne fotografie: Malorážka od BMW prichytená pri testoch
ZdieľaťPridané: 02.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4122 [Bleskovky - Novinky]
Fakt, že BMW chystá malorážku, nie je žiadnou prevratnou novinkou. Ako by však mohla vyzerať verzia naháča od BMW s motorom pod 500 ccm, to určite naznačia nasledujúce fotografie.
Na špionážnych fotografiách vidieť motorku, ktorá nesie určité znaky o ktorých by sme mohli napísať, že sú zdedené od naháča BMW S1000R. Zdá, že motor bude kvapalinou chladený jednovalec, presný objem však známi nie je, podľa doposiaľ známych vyjadrení to bude pod 500 ccm. To otvára diskusiu o tom či BMW pôjde po krku motorkám s motorom do 300 ccm alebo sa vrhne na konkurenta od KTM, teda Duke 390. Rozhodne nie je vylúčené, že BMW prinesie hneď niekoľko modelov, s rôznymi motormi, postavených na rovnakom základe.
![]() |
Spolupráca BMW so spoločnosťou TVS a informácie okolo prototypu s označením K03, teda dostávajú jasnejšie tvary.
![]() |
![]() |
Pridané: 02.02.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- BMW chystá 250ccm naháč s kódovým označením K03 - datadive
- Špionážne fotografie: BMW S1000XR 2015 - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie pripravovanej novinky BMW S1000RX 2015 - zeON
- BMW Concept Stunt G310 - zeON
- Špionážna fotografia: BMW K1600 Bagger? - zeON
- Špionážne fotografie - Triumph sa chystá medzi malorážky - zeON
- Špionážne fotografie 2014 BMW NineT? - zeON
- Špionážne fotografie: Nové kvapalinou chladené BMW R1200RT - zeON
- Špionážne fotografie: Suzuki GSX-S1000 - zeON
- Špionážna fotografia BMW K1600GTL 2015 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!