ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kto maže – tomu sa dobre nosia!

 Zdieľať

Pridané: 20.02.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 4597 [Technika - Dobré Rady]

Prečo je dobré krémovať koženú obuv? No lebo je to dobré pre jazdca!

Mnohí z nás využívajú na cestovanie koženú obuv. Prináša vhodný komfort ako na motorke, tak aj pri prípadných vychádzkach a peších vložkách. Osobne mám už vyše 5 rokov Forma Adventure, čo je to isté (s iným logom), ako napr. Diadora Adventure a obdobné celokožené adventure modely. Dnes už sú užívané síce len na cestovanie (ale také trochu viac off zamerané), ale voľakedy som ich ničil aj na pretekoch a pri endurových výjazdoch.

Ošetrujem ich krémom na koženú obuv s včelím voskom. Ak ale nie je nič iné po ruke, tak aj poctivá indulóna je dobrá vec. Natierané sú viac krát za sezónu a vždy po umytí. Za tie roky sú tak naimpregnované, že výborne odolávajú dažďu a snehu. Návleky na nohy vôbec nepoužívam. Fyziku proste neobabreš, cez mastnotu sa voda nedostane. Na týždenné a dlhšie výjazdy brávam sebou aj krém, hubku a handričku a krémujem cca po 3-4 dňoch v závislosti od podmienok.

 Bežná údržba
Bežná údržba

Potiť som sa potil vždy, a vždy budem, v súvislosti s mastnotou presiaknutou kožou nebadám nejaké zhoršenie potenia nôh. Na posúdenie tohto faktoru ale nie som úplne vhodný adept, jediné čo dokáže odvetrať moje nohy sú sandále.

S krémom sa vôbec netreba babrať, to nie je mikrochirurgia oka! Naniesť hrubú vrstvu, v miestach švov a spojov vmasírovať a nechať vrstvu, inde rovnomerne rozotrieť. Kartáčovanie pri nanášaní krému má za účel zohriať krém, aby lepšie vsal do kože. Ja to riešim tým, že natreté topánky odložím na teplé miesto (v zime napr. na radiátor, v lete môže byť na slnko). Keď potom o pár dní čižmy vezmem do ruky, je krém krásne vstrebaný a na miestach švov/spojov kože s plastom vidieť vrstvičku zatuhnutého krému. Ak ste skôr vyznávači „fešoňstajl“, tak si môžete topánky pred použitím preleštiť kefou. Ak skôr idete na „drsoňstajl“, tak tam ten krém nechajte, zvyšuje odolnosť obuvi v náročných podmienkach a uľahčuje čistenie (po určitý čas samozrejme, kým sa nezotrie).

 Po nakrémovaní
Po nakrémovaní

Na mojich čižmách nie je za 5 rokov koža nikde načatá (okrem odrenín od pádov), žiadna stopa po náznakoch prasklín z ohýbania. Topánky sú stále pohodlné, nadobudli nevídanú odolnosť voči vode a snehu, a za tie roky sa v pohodlnosti skôr priblížili papučkám. Skrátka, kto maže, tomu sa dobre nosia!

Laňďal

Pridané: 20.02.2015 Autor: Landal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »