Anketa:
Dani Pedrosa pôjde po Katarskej GP 2015 pod nôž
ZdieľaťPridané: 02.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4085 [Šport - MotoGP]
Španielsky jazdec sa na Katarskej GP poriadne vytrápil. Vrátilo sa mu zranenie predlaktia, a vyzerá to tak že sa nevyhne chirurgickému zákroku.
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Toto zranenie je častým problémom motocyklových pretekárov. Hromadenie tlaku v predlaktí spôsobuje veľkú bolesť, a jazda na motorke je mimoriadne ťažká, keď sval je príliš veľký vzhľadom na obal v ktorom sa nachádza.
Dani sa snažil problém vyriešiť cez zimu. Na jeseň (po GP Jerez 2014) absolvoval aj zákrok, no nebol úspešný. Počas zimného testovanie však situácia vyzerala sľubňe, no nápor pretekov zranenie obnovil. Dani je teraz v Španielsku a 3. apríla podstúpi zákrok s dobou liečenia 4-6 týždňov. V sedle motorky ho nahradí zatiaľ testovací jazdec HRC Hiroshi Aoyama.
Pridané: 02.04.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2015 - VC Kataru - kvalifikácia - pole position pre Ducati - Awia
- MotoGP 2015 VC Talianska - Lorenzo neporaziteľný, Marquez bez bodov - Awia
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu - Beal
- MotoGP 2015 - VC Ameriky - pretek - Beal
- Fotogaléria Ducati Desmosedici GP15 - zeON
- MotoGP 2015 - VC Holandska - Rossi víťazí! - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!